Welke auto(4x4 evt grijs kenteken) voor tweepaardstrailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blue_sky

Re: Welke auto(4x4 evt grijs kenteken) voor tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:28

Die Tiguan en de VW Amarok staan bovenaan mijn verlanglijstje. Betaalbaar, betrouwbaar en relatief zuinig.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:10

Wij hebben de Nissan navara, vind het de ideale auto.
Helaas gaan we hem 7 december inruilen, maar zeer zeker niet omdat hij niet bevalt.
Hebben hem 7 jaar gehad.

Boherbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:05

Range Rover...!! _/-\o_ _/-\o_

Hebben diverse merken 4x4 gereden en momenteel rijden we een Range Rover Diesel. Verschil met onder andere de Landcruiser 100 die we hiervoor hadden is dat de Range Rover een luxe personen auto is met extreem goede 4x4 capaciteiten. De Landcruiser 100, iets groter in afmetingen, was toch iets meer een luxe landbouw voertuig... Verschrikkelijk sterk, oerdegelijk en betrouwbaar echter de rijeigenschappen zijn minder op de weg, zeker wanneer je zonder trailer rijdt en op lange afstanden (begrijp me niet verkeerd, voor mij nog steeds een verschrikkelijk goede betrouwbare auto en altijd nog een een 2e keus).

De Range Rover is alsof je in een BMW 7 serie rijdt maar dan met 4x4 capaciteiten en ongekende mogelijkheden!!

Elke 4x4 is prijzig in aanschaf en onderhoud, ik zou sowieso niet voor een nieuwe gaan maar voor een goed onderhouden en nette tweedehands. Het verschil in aanschaf kan je dan altijd op de bank laten staan in geval van onverwacht onderhoud. Vergeet niet, ook nieuwe auto's hebben problemen en vaak nog zonder direct oplossingen... De zogenaamde kinderziektes waar elk auto merk mee te maken heeft.

Wij hebben in 8 maanden 21.000 kilometer gereden, vorige week grote beurt en lagertje van de airco pomp pouli vervangen... Dat was toch wel een heel duur onderdeel van wel 35 Euro + 30 Euro voor de bijbehorende beugel, en dat voor Range Rover... 8-)

Als ik het goed heb gelezen dan heb je last van meervoudige hernia's... Dan is een goede zit/positie achter het stuur belangrijker dan de leeftijd van de auto. Ik zou gaan voor een luxe tweedehands waar je ook tijdens lange ritten nog relaxed uit stapt!!
Wij zijn in April naar Spanje gereden in de Range Rover, 1800 KM enkele reis welke ik op de terugreis, vanwege omstandigheden, in 1 rit heb afgelegd (natuurlijk wel gestopt om te tanken, broodje en koffie... :) ) maar na 1800 KM in 17 uur en 45 minuten stapte ik met min 2,03 meter nog net zo relaxed uit als ik was ingestapt.

Ga vooral proefrijden in diverse modellen en laat je leiden door je eigen ervaringen. Iedereen heeft andere ervaringen met auto's en wat voor de een een giga goede bak is, vindt de ander waardeloos.

Succes met je keuze!!

Verder let op de hoogte van de trekhaak en de dissel van je aanhanger... Sommige auto's zit de trekhaak hoger of lager dan de dissel van je trailer en daardoor hangt deze of voorover of achterover. Zorg ervoor dat je trailer altijd horizontaal staat... Vinden je paarden ook fijn en beter voor de wegligging, zeker tijdens plotseling remmen/uitwijken!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:09

Boherbee schreef:
De Range Rover is alsof je in een BMW 7 serie rijdt maar dan met 4x4 capaciteiten en ongekende mogelijkheden!!

Ehm, de L322 Range Rover IS een BMW X7 :D

Boherbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:15

ikke schreef:
Boherbee schreef:

Ehm, de L322 Range Rover IS een BMW X7 :D

Yup, I know... Range Rover was toen van BMW en wij hebben ook een 7 serie gehad voor de Landcruiser... De motor is uit de 7 serie, de bedrading, de stoelen, etc.... Geweldig!! +:)+