Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:18

VeraPopeye schreef:
Niks sensatie, oordeel niet over iets wat je niet weet. Het is een tip, het maakt mij geen moer uit wie het is, gaat me er om dat de bokker er van schrikt en contact opneemt.

Zodan, slecht geslapen ofzo, wat een reactie!!! Jij weet het allemaal wel dan???
Het enige wat ze kan doen het bij een mod voorleggen, misschien dat daar een lichtje opgaat bij de naam.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:22

Bij ervaringen uit de eerste hand is op bokt gewoon toegestaan om de naam te noemen. Ik snap niet wat daar zo vreemd of verkeerd aan is :? En nee, ik hoef het niet te weten, want ik heb het topic gevolgd waarin TS en de bokker in kwestie allebei hebben gepost over de pony's.
TS, veel succes! Lastige kwestie :\

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:28

Esmeralda schreef:
Bokt is opzoek naar sensatie, wie is die bokker, welke naam schuilt erbij. Wat hebben we eraan dat we weten wie het is. Daarmee heeft zij de paspoorten niet.
Persoonlijk zou ik in de auto stappen, ernaar toe rijden en eisen NU gaan we die paspoorten halen. En niet eerder weg gaan.
Alle overige dingen die zijn voorgevallen, dat hoort er nu eenmaal bij, bij het houden van paarden

Niks geen sensatie maar gerechtigheid. TS wacht nu a 4 maanden.
Naam van de bokker zou ik best willen weten, hoef ik daar niet naar toe als ik een paard wil kopen zelfs al is zij tussen persoon het deugt niet.

Ik snap dat hele geheimzinnige gedoe op Bokt zowieso niet.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:31

Goede en dure les... paspoort is niet aanwezig en word naderhand wel opgestuurd..... nee paspoort aanwezig als paard word aangeboden!
Anders kan dus dit je overkomen!
TS eigen schuld dikke bult noemen wij dat, zeker niet netjes van verkoper, maar dom van jou om hier mee in zee te gaan.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:33

Sap, jij hebt een lange adem zeg ...
Je hebt inmiddels al zoveel pogingen ondernomen op gewoon contact wat dus blijkbaar niet werkt, dan moet ze blij zijn dat ik niet in jou schoenen stond :')
Snap wel dat je het niet achter die persoon gezocht had, zo staat ze hier namelijk niet "bekend" maar zo zie je maar weer.. niet te snel te goed van vertrouwen zijn.

Maar goed jij zit wel met het paspoort probleem, ik vraag me dan af wat de reden er van is .. zijn ze het gewoon kwijt of ronduit te lui om naar de brievenbus te lopen ? want een paspoort zonder pony, wat het je er aan. ( en andersom )

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:39

Esmeralda schreef:
VeraPopeye schreef:
Niks sensatie, oordeel niet over iets wat je niet weet. Het is een tip, het maakt mij geen moer uit wie het is, gaat me er om dat de bokker er van schrikt en contact opneemt.

Zodan, slecht geslapen ofzo, wat een reactie!!! Jij weet het allemaal wel dan???
Het enige wat ze kan doen het bij een mod voorleggen, misschien dat daar een lichtje opgaat bij de naam.

Nee maar een reactie dat ik zogenaamd op sensatie uit ben terwijl ik probeer te helpen ben ik niet van gediend. In mijn reactie is ook heel duidelijk te lezen dat ik niet weet of het slim is en mag, maar dat het een tip is om naar te kijken.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:41

VeraPopeye schreef:
Esmeralda schreef:

Nee maar een reactie dat ik zogenaamd op sensatie uit ben terwijl ik probeer te helpen ben ik niet van gediend. In mijn reactie is ook heel duidelijk te lezen dat ik niet weet of het slim is en mag, maar dat het een tip is om naar te kijken.

volgens mij heb ik niemand genoemd, was het een algemene opmerking, en dat jij je dan aangesproken voelt...

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:43

Ja ik voel me aangesproken, het gaat tenslotte toch om de gene die zeiden dat een naam noemen misschien zin heeft, en daar hoor ik bij. Niet dan?
Wil voor de rest haar topic niet verzieken, want daar heeft ze niks aan. Trek in het vervolg niet zo snel je conclusie's alstjeblieft, we proberen de TS te helpen/tips te geven.

Sappos

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 20:41

Rustig guys :) heb contact gehad met de bokker dus ben daar super blij mee! Het komt vast goed, ik ben nu verder dan in 4 maanden.

Cayenne ik zou niet weten welk topic jij bedoelt want volgens mij bestaat dat topic niet. Heb verder op bokt met haar geen contact gehad. Op pb contact na dan.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:07

Ik hoop voor je dat het dan nu goed gaat komen.
Weet niet wat de ponys gekost hebben (hoef ik ook niet te weten) maar voor hengsten kan dat nooit veel zijn.
Oftewel als je geen paspoort zou krijgen en allerlei dure kosten moet maken om iets gedaan te krijgen dan zou ik zeggen: bind hem aan het hek bij de persoon voor de deur en wens ze er veel plezier mee

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:10

LukieBradley ja maar dat is zo makkelijk gezegd ;) Ik heb echt een paardenhart en wil dat de pony's goed terecht komen. Had ze ook mee kunnen nemen naar Zuidlaren en ze daar achter kunnen laten maar dat gaat mij aan het hart. Ik houd jullie op de hoogte maar ga nogmaals niet deze bokker zwart maken. Ik vind het daarom ook niet nodig om een naam te noemen :) Ik beantwoord ook geen pb's van nieuwsgierige bokkers want het probleem is niet wie de tussenpersoon was maar meer dat ik mijn paspoort wil hebben.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:16

Je bent helaas te goed van vertrouwen geweest, jammer dat dat in veel gevallen niet goed uit pakt.. ;(
Veel succes ermee!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:39

Klopt ook wel wat je zegt en dat zou het bij mij ook absoluut zijn maar ik zou niet met de last door een ander opgezadeld willen zitten en zelf weet ik het hoeveel kosten maken en het levert niks op.
Ik heb mijn pony doodziek gekregen en weet ik het hoeveel kosten gemaakt en opgeknapt maar had er wel het paspoort bij en dat maakt het toch een ander verhaal vind ik.
snap ook wel dat jij je er vervelend over voelt hoor maar had zelf niet zolang gewacht:)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:47

Wacht... als ts de naam van de bokker noemt( hoeft natuurlijk niet als zij niet wil ) dan is het geen smaad of laster... maar is het ervaring uit eerste hand. Tenslotte is alles ( dus koop en alle communicatie ) via de " bekende" bokker gegaan... of ben ik nu blond?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 23:48

Dat klopt helemaal :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:56

Je zal bijna geloven dat de hengst die je gekocht hebt niet eens haar hengst is geweest.
Wat voor ****** gruwelijk mens ben je als je paarden je zo weinig boeien, dat je het niet eens merkt dat je een verkeerd(!!!) paspoort opstuurt!
Gadver, daar kan ik al om vloeken.
Tuurlijk, het is jouw fout geweest om niet te checken of het een klophengst is..En zeker ook jouw fout om ze zonder paspoort mee te nemen.
maar de rest van de procedure klopt gewoon 0,0.. Moet je je eens bedenken, dadelijk heb je een diertje meegenomen wat zij van iemand van het land hebben gejat?
Of was het een handelaartje, Hoppa, verkopen. Boeit mij het wat wie welke krijgt..
Ik kan echt niet tegen die mensen, en ik vind het heeeeel bizar dat een bokker daar dan in mee steunt.
Als zij het voetje niet eens is opgevallen, hoe kom je er dan in hemels naam bij om voor iemand dieren te verkopen?

Als ik al iemand help met reclame maken voor een dier dat iemand verkoopt, check ik al of alles in orde is want ik zou mij kapot schamen in mijn mensenkring, als ik halfbakken dieren verkoop onder het motto 'ja alles is in orde'.
Ik zeg, vraag bij stamboek op waar de pony geregistreerd staat en rijd daar eens naartoe, eens kijken wat voor rare mensen dit zijn..
desnoods met controle door het stamboek dat desbetreffend diertje ook echt bij jou is momenteel ;)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:00

Nog n vraag: was het een advertentie hier op boktmarkt? Of hoe ben je dan in contact gekomen met de verkoper? Als je de echte naam van bokker kent dan aangetekend en brief sturen met een frist en/of in gebrekestelling. Kan ook per email ( maar wel leesbevestiging vragen) van wegen klophengst en voetje , weet ik niet of je daar wat mee kan. Maar je hebt "iets" gekocht wat dus niet compleet is en dus heb je recht op het juiste paspoort...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:36

KingYasFenn, je hebt wel gelijk.
Ik verzorg bij een handelaar en voor de beste boer verkoop ik weleens iets via internet (heeft hij zelf niet) dus eigenlijk ben ik ook een derde persoon.
Mijn voordeel is dat ik de ponys goed ken en als ik het niet eens ben met een pony erm hij wil dat ik die erop zet doe ik het ook niet.
Ik weiger genoeg, dan verkoopt hij ze zelf op de markt maar.
Zijn verantwoording.

Heb je al iets gehoord ts?
Hoop voor je dat je uitsluitsel krijgt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:46

Ik weet om welke bokker het gaat en kan jullie vertellen dat de betreffende bokker echt niet de intentie zal hebben gehad om de TS te belazeren. Zijn niet haar paarden en zij zal ook gewoon gehandeld hebben naar wat de eigenaar zal hebben gezegd over de betreffende ponies. Desalniettemin een vervelende kwestie en hoop dat het snel is opgelost!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:49

Maar waarom negeert ze dan voor de rest het probleem, het feit dat ze beloofd terug te bellen maar vervolgens expres niks meer laat horen en niet opneemt is toch apart? Of ligt dat aan mij. Als bokker nou had gezegd van goh, vind het heel vervelend het zit zo en zo, ik kan je het nummer geven van de vorige eigenaar maar voor de rest trek ik me handen er af. Dan was het al heel ander overgekomen. Alhoewel ik begrijp dat ze nu wel contact opneemt, maar dat zal wel naar aanleiding van dit topic zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:50

Wie zegt dat het genegeerd word? :) We horen nu maar 1 kant van het verhaal he ;) Vind niet dat daar over geoordeeld kan worden. De enige conclusie die je hieruit kan trekken is dat het veel te lang duurt. Meer niet...

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:53

Dat zegt de TS, en aangezien dat het enigste is wat ik er van weet. En daar ga ik voor het gemak dus maar even van uit. Kan natuurlijk anders zijn, maar dat weet ik voor de rest ook niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:55

Je weet nog steeds niet de andere kant van het verhaal :+ voor hetzelfde geld is de oude eigenaar dood neergevallen en kon de tussenpersoon niemand bereiken die weet heeft van de paspoorten of weet ik veel wat de reden is geweest :+ Tussenpersoon kan net zo goed problemen hebben met het bereiken van de oude eigenaar. Ik bedoel hier alleen maar mee te zeggen dat 1 kant van het verhaal niet alles is :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:58

Dat weet ik, dat zeg ik toch ook? Ik ga van het verhaal van de TS uit en daarom ga ik daar van uit, als het anders ligt kan ik dat niet ruiken. Maar dan heeft TS niks aan de tips als ze het verhaal verdraait.
En als er zon geval is kan de bokker dat toch laten weten? Ipv er om heen draaien en zeggen dat het wel komt, of dat ze terug belt, en vervolgens bewust niks meer laten horen en niet om heen.
Ik oordeel gewoon vanuit de TS haar post, en als het gegaan is zoals zij zegt vind ik dat de bokker niet helemaal eerlijk is, en dat mag ik best zeggen toch? Als het niet gegaan is zoals TS zegt, dan is dat niet netjes van haar. Maar dan heeft ze ook vrij weinig aan de tips.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:59

Dat had ze dan toch kunnen kortsluiten met koper