Wat vragen voor deze stalling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 02:24

Had niet goed gelezen dat het incl hooi en stro is.
Moet eerlijk zeggen dat ik dit niet veel aan de prijs vind veranderen.
Ze heeft geen weide, geen bak waar ze ieder seizoen gebruik van kan maken en geen goedde uit rij mogelijkheid.
Ik zou hier voor 80 euro wel dat alles hebben maar dan zonder het stro en hooi gedeelte en je zou zelf moetten voeren.
Vandaar mijn 70 euro schatting.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 04:45

Ik betaal in noord holland 150 per maand.
2 hectare weiland
Stro en onb hooi
Rijbak 20x40 verlicht
2 grote paddocks
Binnen en buiten zetten met een schema
Mijn pony staat 24/7 buiten met 3 andete paarden en overdag 2 extra erbij die staan binnen.
Ik huuvoor de zekerheid een buitenbox bij voor nood
Zelf mesten.
Voor jou locatie zou ik 75 euro vragen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 08:04

Ik vermoed dat je rond de 250,- , of hoger, zit. Puur omdat je naast Amsterdam zit en daar alles duurder is dan in bv Drenthe. Dat er geen weidegang bij zit maakt voor de stalprijs niet uit, vinden de meeste staleigenaren.

kekaro

Re: Wat vragen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:26

Mijn paardje staat 10 minuten vanaf Amsterdam voor 160
Inclusief voeren, buiten zetten, onbeperkt ruwvoer en stro, een goeie
bak en ruime paddocks met een ruif. Zomers een enorme weide een voor dag en nacht weidegang is het 125

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:03

Ik woon in de randstad, en mijn paard staat een dorp verderop. Het is een koeienboerderij, die een 20tal paardenstallen verhuurt. Er zit een goede, maar niet zo grote bak bij, twee paddocks, in de zomer dag en nacht op de wei (naast stal) en in de winter als het land goed droog is overdag ook. Het is self-service; zelf voeren en mesten dus. Zit wel goed voordroog en stro bij de prijs inbegrepen.
Ik betaal 180 euro in de zomer, en 140 in de winter. Ben superblij met mn plekkie. Het is er ook nog eens gezellig!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:05

enorm regio gebonden natuurlijk,
maar enkel al geen weide zal ik zeggen, niet meer dan 100 euro
je mest zelf ( en je helpt de anderen te mesten!!!)
je koopt je eigen hooi etc...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 15:40

Wat betalen jullie een fijne prijs zeg. Zouden jullie mij een pbtje kunnen sturen over waar jullie staan misschien?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:25

Ik zou ook zo rond de 100 euro zeggen.
Meer zou ik er echt niet voor over hebben.
Zeker gezien je geen fatsoenlijke rij mogelijkheden hebt, en geen weidegang.

Ik betaal 220 voor een stal waar de paarden 3x per dag worden gevoerd.
buiten en binnen worden gezet.
Buitenbaan met verlichting.
Weidegang.
Trailerstalling.
Wasplaats met warm water.
Stallen worden 7 dagen per week uitgemest.
Paarden worden ook 7 dagen per week buiten en binnen gezet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:33

Brendaaaa schreef:
Ik betaal 180 euro in de zomer, en 140 in de winter.

huh, andersom denk ik?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:42

Ik zou 50 euro willen betalen.
Redenen:
Geen weide
In de winter paard niet buiten kunnen zetten
Driekwart van het jaar paard niet kunnen rijden
Zelf biks kopen
Zelf stal uitmesten
Stal van een ander uitmesten

200 euro zou ik echt veel, maar dan ook veel te veel vinden. Betaal 20 euro meer en je hebt hier een volpensionstal met alles erop en eraan.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:48

Ik zou mijn paard hier niet eens willen hebben staan.
Een paard hoort het land op te kunnen en genoeg buiten te kunnen komen.
Dat is hier niet tot de mogelijkheid.

Bij deze stal is geen land en geen fatsoenlijke bak om in te rijden.
Je kunt ook niet lekker buitenrijden want een buitenrij mogelijkheid zit op 3 kwartier rijden.
En dan moet je ook nog eens zelf mesten enzo.

Ik betaal 125.
Heb hele ruime stal en een goede bak. Verschillende stukken land waar de paarden in kuddes op komen.
Moet zelf uitmesten maar verder wordt alles gedaan. Als ik het erf af stap heb ik gelijk allerlei mogelijkheden om buiten te rijden.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:16

opisop_shop schreef:
Brendaaaa schreef:
Ik betaal 180 euro in de zomer, en 140 in de winter.

huh, andersom denk ik?

whahaha ja andersom sorry!bedankt :+

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:08

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar gaat jouw paard met de shet naar buiten? In dat geval zou ik alleen de extra kosten die hij moet maken voor hooi/stro/mestafvoer/stroom/water + een symbolisch bedrag van zeg 30 euro betalen. Ik denk wel dat je al snel op 130-150 euro zit en dat zou ik niet voor deze "faciliteiten" over hebben. Op zoek naar een andere stal zal voor jou ook niet zo eenvoudig zijn, aangezien je aangeeft dit moeilijk op te kunnen brengen financieel gezien.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:21

Gini schreef:
Redenen:
Geen weide
Zelf biks kopen
Zelf stal uitmesten

als verhuurder zou ik dan bedanken... je gaat niet meer uitgeven aan een paard van een ander dan binnenkrijgen. Als diegene aan hooi dat bedrag of meer al kwijt is...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 08:06

Tja, ik zou als huurder sowieso al voor dit stukje bedanken. Hier kan je zelfs niet spreken van faciliteiten, hier is de basis zelfs niet in orde. Het enige wat je krijgt is een stal met hooi en stro. De rest is van kwaliteit niet te spreken of moet TS zelf doen/aankopen. Dan heb ik daar maar 50 euro voor over en dat is toch wat TS vroeg? Hoeveel zou jij uitgeven voor deze plek, dat was de vraag.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 08:16

Hier zou ik er 60 voor betalen. Hooi is 40/50 per maand en dan nog wat extra. Alleenlas ik hier net over stro, dat was il vergeten want ik gebruik nooit stallen. Dus zou ik zeggen die prijs er ook bij. Kom je rond de 100? Maar dan wel echt alles zelf doen.
Meer zou ik teveel vinden. We hebben hier voor 160 een mega weiland, altijd goed. Onbeperkt hooi, 24/7 buiten met schuilstal. Een hele grote buiten bak en mooie uitrijmogelijkheden. Ook stallen voor nood aanwezig. Alles zelf doen maar taken verdeeld over alle pensionklanten. Misschien kun je dit gebruiken ter vergelijking?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 08:34

Ik zou m'n paard hier nooit willen stallen. Als hij niet buiten kunt staan en je kunt niet rijden in de bak en het is rotweer of je hebt haast hoe ga je hem dan beweging geven?
Puur naar de naar feiten, zou ik denk ik de onkosten + 20 betalen, maar eigenlijk helemaal niks dus.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:41

Als het rotweer is, wilt hij zelf zijn (buiten)stal niet uit. Ben het met je eens dat het voor veel paarden te min zou zijn, maar voor de mijne voldoet het echt goed. En of je dat gelooft of niet, is je eigen keus. Al zou trouwens een binnenbak erbij waar hij in los kan als het regent misschien wel fijner zijn, maar dat vindt je nergens :+

Bedankt voor de reacties! Weet nog steeds niet helemaal hoe ik dit ga doen..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:44

Ik zou hier geen ene cent aan uit willen geven. En als ik sommige bedragen hier hoor....... Er zijn genoeg nette pensionstallen met alleen een buitenbak waar je wél een mooie en reële prijs voor betaald. Ik zou liever 30 euro meer betalen met betere voorzieningen voor ruiter EN paard, dan hier te staan.....

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:04

Ik begrijp dat het voor jou en jouw paard voldoende is, maar voor mij en vele met mij zou ik zo geen paard willen houden.

Ik zou gewoon "met de billen bloot" gaan en uitleggen dat je het finanicieel niet trekt en of jullie gezamelijk tot een oplossing kunnen komen, waarbij beide partijen tevreden zijn. Je zegt dat je bij familie staat, dus het lijkt me redelijk dat er geen winst gemaakt wordt, maar onkosten moeten wel gedekt worden natuurlijk. Geef hem wat bedenktijd, ik neem aan dat hij ook niet zit te wachten op een andere pensionklant of dat zijn eigen shet alleen staat, dus ik ga er een beetje vanuit dat hij ook wel mee wil denken aan een oplossing.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:08

Heb een paard en pony op een land staan met 2 stallen, betalen 150 in de maand en moeten dan nog zelf kuil, bix en vlas kopen. Geen rijbak erbij, is verderop of we rijden in het land.. Woon in Zuid Holland, maar als je hier verder gaat kijken naar stallen dan betaal je richting de 200/300 euro per maand.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:22

Ik zou hier ook niet zoveel voor overhebben, maar het is 1. erg regiogebonden en 2. als ik kijk naar wat ik bij mijn eigen paarden verbruik aan alleen al hooi en stro (kleine pakjes) dan zit ik op gemiddeld 18 pakken stro en 18 pakken hooi per maand, per paard. Reken ik even op €3,00/4,00 per pakje, dan zit ik al ruim boven de € 100,00 per maand alleen verbruik van hooi/stro. 3. Dan reken ik nog niet eens de kosten van de mestafvoer, elektriciteit en waterverbruik mee.....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 14:25

Tessebes schreef:
Ik begrijp dat het voor jou en jouw paard voldoende is, maar voor mij en vele met mij zou ik zo geen paard willen houden.

Ik zou gewoon "met de billen bloot" gaan en uitleggen dat je het finanicieel niet trekt en of jullie gezamelijk tot een oplossing kunnen komen, waarbij beide partijen tevreden zijn. Je zegt dat je bij familie staat, dus het lijkt me redelijk dat er geen winst gemaakt wordt, maar onkosten moeten wel gedekt worden natuurlijk. Geef hem wat bedenktijd, ik neem aan dat hij ook niet zit te wachten op een andere pensionklant of dat zijn eigen shet alleen staat, dus ik ga er een beetje vanuit dat hij ook wel mee wil denken aan een oplossing.

Hij wil wel winst.. Geen pensionklant en dat zijn shet (die eigenlijk van mijn nichtje is trouwens) anders alleen staat maakt hem ook niet zo uit. Daarom vind ik het eng om gesprek aan te gaan :o

Als ik ergens anders ga staan, dan kan ik maar één, misschien twee keer in de week komen (wegens persoonlijke omstandigheden). Dat is op zich geen probleem als hij toch buiten staat met vriendjes, maar dat is voor hemzelf minder prettig dan nu..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:20

Heeft hij gezegd dat hij winst wil maken of is dat jouw aanname? Is hij op je gesteld of boeit het hem eigenlijk niet. Als jij weg zou gaan, dan maakt ie sowieso geen winst meer.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:30

Gini schreef:
Redenen:
Geen weide
Zelf biks kopen
Zelf stal uitmesten

200 euro zou ik echt veel, maar dan ook veel te veel vinden. Betaal 20 euro meer en je hebt hier een volpensionstal met alles erop en eraan.

Ik ben jaloers. Ik betaal €260,00 voor 24/7 buiten met kuil en heb wel een mooie binnen en buiten bak.