Het leed dat "trailer zoeken" heet..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:46

gap schreef:
Citaat:
Een verlijmde vloer is beter dan een gietvloer maar zeker GEEN garantie dat er geen vocht onder komt. Ik heb de afgelopen maanden 3 trailers onder handen gehad met een verlijmde mat. Alle 3 hadden ze op 1 plek een "beweegbare mat" als je er op drukte. Zo op het oog geen grote plekken maar ik heb de matten er uit getrokken en idd, allemaal vocht, Dus alle 3 de vloeren moesten er uit. En 90% van de houten vloeren is na 8-10 jaar gewoon aan vervanging toe, hoe je ze ook inpakt of afdekt.
Tegenwoordig is een aluminium vloer voor een redelijke meerprijs leverbaar en dan ben zeker van een duurzame vloer.

Een beweegbare mat heb je toch zeker alleen als het geen verstevigde rubbermat is??? Ik neem aan dat je het dan over de rubbermat zonder nyloninlage hebt???
Dit probleem hebben wij ooit een keer meegemaakt , maar dat was een kwalitatief zeer slechte en dunne rubber mat :)

Met "beweegbare mat" bedoelde ik dat de mat beweegt als je er op drukt omdat de vloer eronder zacht was. Het was wel een verlijmde EN rondom geniete mat met inlage die zelf nog in takt was. Waarschijnlijk tocht ergens lekkage geweest bij een kitrand oid

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:19

Karreman schreef:
Met "beweegbare mat" bedoelde ik dat de mat beweegt als je er op drukt omdat de vloer eronder zacht was. Het was wel een verlijmde EN rondom geniete mat met inlage die zelf nog in takt was. Waarschijnlijk tocht ergens lekkage geweest bij een kitrand oid

Laat me raden: dat vocht is langs de rotte nieten naar onderen gelopen.

Ik weet niet wat mijn vloer dan zo bijzonder maakt, maar ik was toch echt van plan om die tien jaar oude vloer opnieuw in de lak te zetten en gewoon te laten liggen (maar dit keer zonder gietvloer).

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:38

Citaat:
Een beweegbare mat heb je toch zeker alleen als het geen verstevigde rubbermat is??? Ik neem aan dat je het dan over de rubbermat zonder nyloninlage hebt???
Dit probleem hebben wij ooit een keer meegemaakt , maar dat was een kwalitatief zeer slechte en dunne rubber mat :)

Citaat:

Wie niet er dan idd een mat in >;) >;) >;)

Zoals ikke zegt verwacht ik dat idd ook, dat kan niet anders dan via de nietgaten , nog nooit van gehoord en ook niet heel logisch , het hele effect van een rubbermat is weg als je gaat nieten :?

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:47

Wij adviseren wel om een extra rubber mat te gebruiken bij hoefijzers. Niet zozeer voor het beschadigen van de polyester, de toplaag is namelijk harder dan het ijzer van de hoefijzers, maar meer voor anti-slip.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:34

gap schreef:
Citaat:

Citaat:

Wie niet er dan idd een mat in >;) >;) >;)

Zoals ikke zegt verwacht ik dat idd ook, dat kan niet anders dan via de nietgaten , nog nooit van gehoord en ook niet heel logisch , het hele effect van een rubbermat is weg als je gaat nieten :?

BTW, er zijn veel gelijmde matten die rondom vanaf fabriek vastgeniet zijn. In dit geval is het waarschijnlijk geen lekkage bij de niet gaten. De vloer ligt onder de zijwanden en aan de buitenzijde was de kitnaad er uit, Dus lekwater loop vanaf de buitenzijde naar binnen kan meteen de vloer binnen dringen met als gevolg dat ie onder de mat mooi zacht begint te worden.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:38

Wij hebben een harde (houten) bodem. Mijn ervaring is dat rubber wegrot en aluminium gleed mijn paard over uit.
Tevens staat onz trailer te koop ivm overgang 2paards. Mocht je interesse hebben, bekijk dan ff mn advertentie.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:04

Even een vraagje over de 1.5 paards Weijer Traveller met zadelkamer aan de verzorgingsdeur.
Volgens mij zit er dan geen slot op de deur, klopt dat?

Ik zou graag een zadelkamer willen, maar no way dat ik mijn zadel in een onafgesloten zadelkamer op een wedstrijdterrein achter zou laten.

Een slot op de deur zou weer voor onveilige situaties kunnen zorgen waneer er iets met je paard is en de vezorgingsdeur zit op slot.

Kom je dan automatisch uit bij een Cavalier als je een afsluitbare zadelkamer wil?

Jelle_Steur

Re: Het leed dat "trailer zoeken" heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:56

Tegen een meerprijs van € 75,- kan er een slot in de deur gemaakt worden van een Traveller paardentrailer.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:05

Oohhhww dat is fijn :)

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:45

Voor de liefhebbers;

Vandaag hebben wij een vloer van een paardentrailer voorzien van een polyester toplaag. Op mijn facebook pagina heb ik ter informatie een foto-verslag gemaakt van de werkwijze, zie:

http://goo.gl/TjbFVl

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:34

Jelle, dat werk ziet er allemaal erg goed uit!

Helaas heb ik zelf geen goede ervaring met een zgnmd. Bovag trailer keuring. Ik heb een trailer gekocht met een goedgekeurde Bovag garantie (nog geen 2 mnd. oud) via MP die bij de Witte Smid was gedaan. De trailer is alsnog na aankoop door een ander bedrijf hergekeurd en volledig afgekeurd vanwege verrotte wanden. Ook had de Witte Smid er een stuk nieuwe vloer ingelegd maar van onder niet afgewerkt.
Voor mij zegt die Bovag garantie dus helemaal niets.

Mijn advies voor de TS, koop een nieuwe trailer dan heb je i.i.g. de garantie dat hij goed is!

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:08

singasong schreef:
Jelle, dat werk ziet er allemaal erg goed uit!

Helaas heb ik zelf geen goede ervaring met een zgnmd. Bovag trailer keuring. Ik heb een trailer gekocht met een goedgekeurde Bovag garantie (nog geen 2 mnd. oud) via MP die bij de Witte Smid was gedaan. De trailer is alsnog na aankoop door een ander bedrijf hergekeurd en volledig afgekeurd vanwege verrotte wanden. Ook had de Witte Smid er een stuk nieuwe vloer ingelegd maar van onder niet afgewerkt.
Voor mij zegt die Bovag garantie dus helemaal niets.

Mijn advies voor de TS, koop een nieuwe trailer dan heb je i.i.g. de garantie dat hij goed is!

Spijtig om te horen dat u een negatieve ervaring heeft opgedaan met de BOVAG keuring/onderhoudsbeurt. Ieder erkend bedrijf zou volgens dezelfde voorschriften en kwaliteitsstandaard moeten werken en deze worden ook gecontroleerd door BOVAG d.m.v. steekproeven. Op de BOVAG onderhoudsbeurt krijgt u ook 3 maanden garantie dus hier kunt u altijd aanspraak op maken, via het bedrijf of via de BOVAG.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:20

Jelle, via de Witte Smid kon het niet omdat ik de trailer via een particulier heb gekocht op MP. Heb ook contact gehad met de Bovag maar die zeiden dat ze er niets mee konden omdat ik een particulier was.

xmxn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:43

Iemand ervaring met een Westtrailer PT 135... Ik kan hier nl helemaal niets over vinden. Ziet dr uit als een degelijke trailer.. maar ja ervaringen zijn wel zo prettig.