storm verwacht, paarden gewoon buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:52

Ik heb morgen vrij, dus ik ga vroeg naar stal en kijk samen met degene die ze morgen buiten zou zetten wat we doen...

mistery30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:52

Gelukkig voorspellen ze hier 80 tot 100 km p uur en geen 140

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:56

mijn oudje is nog aan het verharen
dus lekker binnen gezet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:56

Murosch schreef:
Maakt niemand van jullie, die hun paarden buiten laten, zich er bezorgd over of de omheining het wel gaat houden met de storm?

Nou idd. Paar weken terug met de harde wind had ik al een boom op het stek liggen s'nachts. Gelukkig hadden ze in de namiddag een nieuw pak kuil in de ruif, anders waren ze op stap geweest vrees ik

En morgen gaat het nog harder waaien, hardste windstoten sinds 2002, dus ik heb de paarden binnen en dat doe ik echt niet gauw

Regendekens zijn tegen de regen, niet tegen windkracht 12 :P

Gini

Re: storm verwacht, paarden gewoon buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:58

Morgenvoormiddag blijven ze sowieso even binnen. Tegen de middag zie ik dan wel weer wat ik doe.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:59

Die van mij gaat morgen alleen even naar buiten zodat der stal gemest kan worden. Staat nu op de paddock en aan 1 kant bomen. Moet er niet aan denken dat er een boom omwaait en in de paddock terecht komt. Brrr

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:04

Nikass schreef:
Er wordt niet overdreven veel regen voorspelt. Het gaat echt om de wind (stoten).

Die van mij is zich momenteel inwendig aan het verzwaren met hooi. Die waait niet zomaar weg.

Paardjes blijven lekker buiten, ze kunnen niet eens binnen. Er is wel beschutting, aan een korte kant bebouwing (daar komt de wind vandaan) en aan een lange kant een houtwal. Ja, die bomen kunnen omwaaien. Maar ze staan er al tientallen jaren. Redelijk beschut (in bebouwde kom, en achter nog een andere rij bomen) En paarden zijn niet achterlijk, als er al een boom omvalt blijft zo'n paard natuurlijk niet in de weg staan.

Als ze buiten staan kunnen ze rennen als ze dat willen, eentje wordt vaak nogal onrustig van de wind. Nu met de wind zou ik mijn ruin niet eens op stal zetten als dat kon, hij vindt het eng als er steeds takken, eikels enz. op het dak vallen. Regen en hagel op het dak vindt hij ook niks.

Ik kan me wel voorstellen dat TS zich zorgen maakt omdat haar paarden geen beschutting hebben. Stevige deken op dan maar, en veeeeeel hooi.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:06

romyloverrr schreef:
mijn oudje is nog aan het verharen
dus lekker binnen gezet :D

Als je die buiten laat, is die zo klaar met verharen :')

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:09

Koper dat van die bomen die omwaaien en paarden zijn niet achterlijk, gaat natuurlijk niet op als ze in de paddock staan en niet alle ruimte hebben om te vluchten

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:12

Die van mij staan buiten, dan kunnen ze tenminsten vluchten. Met die storm 2 maand geleden zijn er bomen op de stallen gevallen, wat was ik blij dat de paarden buiten stonden!!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:15

Ik heb ze vanavond al op stal gezet (24 uur buiten normaal) want ik vertrouw die harde wind niet bij de bomen die om de weide heen staan. Stel er valt een tak vanaf, op het draad en dat ligt dan plat. Kunnen ze alle kanten op. Nee, brr. Morgen gaan ze paar uurtjes in de bak, als er iemand bij is, en dan weer terug op stal.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:17

Hier staat alles op de wei morgen! Vandaag heb ik de stroken wei zo aangepast dat ze niet in de buurt van die enge oude bomen staan. Morgen ben ik gelukkig het grootste deel van de dag thuis dus ik kan alles in de gaten houden. Geeft toch wel een fijn gevoel.

Verzwaren met hooi is ook een idee, als het niet wegwaait :+

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:18

Die van mij blijft buiten, ze staan langs een dijk en de enige bomen er om heen zijn van die hele brede lage wilgen. Een paar jaar terug is in een andere wei wel een boom op het hek gevallen, daar staan ze gelukkig nu niet. Ik vind het wel heel vervelend dat ik morgen de hele dag naar de uni moet, dus ik kan ze niet echt in de gate houden.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:18

Vandaag alles lekker buiten gehad, waren ook allemaal heel rustig. Morgenochtend blijven ze wel binnen, ben zelf dan niet thuis en laat toch echt niet mn moedertje van die wild gewaaide paarden binnen halen mocht dat nodig zijn, ze krijgen een berg hooi en dan in de middag naar buiten als ik het in de gaten kan houden. Iig sterkte voor iedereen, dat er maar geen bomen omwaaien en andere nare toestanden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:23

paardjes123 schreef:
Koper dat van die bomen die omwaaien en paarden zijn niet achterlijk, gaat natuurlijk niet op als ze in de paddock staan en niet alle ruimte hebben om te vluchten

Hoe klein is je paddock dan wel niet... paardjes hebben hier een paar honderd meter pad, met en zonder bomen. En genoeg pad waar geen boom in de buurt is.

Afanaisa, hooi in netjes doen. En als je het strategisch ophangt waait het zo je paard in wanneer die het uit het netje pulkt :P

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:26

Hier zijn ze vandaag ook lekker buiten in de paddock geweest. Wat ik morgen doe weet ik nog niet.. Voor de paarden is wind en regen niet zo'n probleem maar ik ben meer bang dat er een boom ofzo omwaait en die staan er nogal veel rondom de paddock. Ben morgen zelf ook de hele dag weg dus denk dat mn vader ze smiddags maar een paar uur naar buiten moet doen.

Bokkiebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:29

Hier vandaag nog gewoon op de wei. Ze zijn lekker uit gewaaid. Morgen gaan ze ook denk de wei op. Even kijken morgen ochtend.ze staan nu binnen altijd de nachten

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:29

Hier gaan de paardjes het land op met hun dekentje en mogelijkheid tot schuilstal ze waaien niet weg . ( toch? :') )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:32

jadeken schreef:
Hier gaan de paardjes het land op met hun dekentje en mogelijkheid tot schuilstal ze waaien niet weg . ( toch? :') )

Die van mij heeft zichzelf inwendig verzwaard met hooi. Issie goed in. Ik denk dat het met andere paarden ook wel mee gaat vallen.

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:35

Mijn pony staat ook gewoon op de wei. Maar ik ben toch altijd heel bezorgd met zulke wind, sinds er vorig jaar een paard van een kennis vlakbij omkwam (boom viel om op het paard zijn nek..) ;(

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:40

Wegwaaien zal niet gebeuren nee haha maar merkte vandaag al dat de mijne die harde wind niet heeeel lang leuk vinden, normaal moet ik ze vangen maar vandaag kwamen ze aanhollen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:51

Mijn plan is ze gewoon buiten te zetten.
Vond het afgelopen zaterdagochtend veel enger toen er in t donker een maishakselaar in t perceel achter t weiland tekeer ging.
Maar die hebben ze ook amper gezien. :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:54

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:56