Verschillen in de goedkopere en duurdere dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:35

Yvank_ schreef:
Fedimax lag hier voor geen meter. Ik hou het bij horseware topdekens :)

welke deken had je.

ze liggen bij mij als een huis en de horseware dekens schuiven ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:43

Ik heb alleen nog maar Bucas voor mijn paard, die passen mooi, gaan lang mee, zijn goed waterdicht en ademen goed. Geloof dat mijn oudste nu een jaar of 3-4 mee gaat, wordt elk jaar gewassen, is 1x waterdicht gemaakt en die ziet er uit als nieuw, ook de dikte merk ik geen verschil aan. Mijn paard heeft eigenlijk altijd maar 1 deken op liggen, dat vind ik fijner dan die liners ed (die heeft Bucas tegenwoordig ook volgens mij). Alleen de halzen vind ik een zwakke plek, die heb ik vorige winter 2x moeten repareren op de stiksels, nou zijn ze ook niet zuinig op elkaars dekens dus eigenlijk valt het reuze mee. De stay-dry voering vind ik ideaal en de haren vallen reuze mee.

Het is dus ook maar wat je fijn vind, wat voor binnenvoering wil je, wil je werken met liners/onderdekens of niet, hoe is je paard gebouwd, etc.

Princesj

Re: Verschillen in de goedkopere en duurdere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:47

Ik heb ook alleen maar Bucas, de Smartex serie (rain & All in One). Niet stuk te krijgen die dingen, gaan zeker 5 jaar mee bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:49

Dribbelkont schreef:
Yvank_ schreef:
Fedimax lag hier voor geen meter. Ik hou het bij horseware topdekens :)

welke deken had je.

ze liggen bij mij als een huis en de horseware dekens schuiven ;)

een 300 grams met halve hals. ze kreeg schuur plekker op schoft en schouder en de manen verdwenen. nu weer horseware en dat ligt super schuift niet en geeft geen plekken.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:00

ben toch benieuwd na welke met halve hals

de free moving of een andere? wat voor kleur was het?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:08

Pasvorm is natuurlijk heel erg afhankelijk van het type paard/bouw etc..

Bij mijn rijpaard heb ik eigenlijk altijd goedkopere dekens op gehad, voornamelijk Harry's Horse, en ik was er eigenlijk heel tevreden over.
Ik heb een 0 grams regendeken (HH dus) gehad die ik tijdenlang over een staldeken (huismerk ergens van, was waardeloos deken) heb gehad (ik denk 2 jaar) en toen ik daarna een nieuw winterdeken (HH zonder hals) kocht en ze bij een dekensloper kwam te staan dat oude regendeken eroverheen gelegd, zo van, sloop die maar. Nou goed dat is dat paard ook wel gelukt, maar maakte dus niet uit.

Dat winterdeken heeft winter daarna gewoon op paardje gelegen (toen geen dekenslopers meer) en de winter daarop (toen was hij al 2 winters oud) maar een deken met hals gekocht omdat ik die gore hals zat was.
Ook een Harry's Horse. Met temperaturen onder de -10 lagen ze er alletwee op. Ook dat nog 2 winters gedaan.

Beide dekens zijn nog steeds heel netjes, de halsloze nu 1x gewassen en 1 dingetje laten repareren. Degene met hals is nog steeds gewoon netjes (maar die ligt ook onderop als ze samen liggen en in herfst alleen de hals-loze)

Conclusie bij mij gaan die Harry's Horse zeker 3 jaar mee hoor! Wel meer dus :) Wel een paard wat redelijk 'netjes' met haar dekentjes om gaat. Ze doet niet gek, speelt niet etc, redelijk schone stal altijd ook.

Bij mn ponytjes had ik nu weer een Harry's Horse gekocht maar deze heeft hij binnen 4 weken stuk gekregen :( :( Net een nieuwe gekocht, nu een premiere shetdeken, ben benieuwd.
Die Nika zien er goed uit, daar zeker ook nog een keer een bestellen!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:21

hesterve schreef:
Tja , alle waar naar z'n geld. Het allerbelangrijkst vind ik de pasvorm. Al is t een goede deken ,als het model niet mooi/ lekker of goed ligt houd het op. Heb voor verschillende paarden voorkeur voor verschillende modellen omdat wat bij de een fijn ligt bij de ander beroerd ligt. Vind wel dat je van een duurdere deken meer kwaliteit mag verwachten en ze langer waterdicht blijven en betere kwaliteit sluitingen hebben. Zelf betaal ik nooit de volle mep voor een deken maar koop ze in de uitverkoop of bij een outlet zoals http://www.dekensvoorpaarden.nl . Ik probeer ook te achterhalen van wat voor stof de deken gemaakt is . Hoe meer D ( denier) hoe sterker en waterdichter de stof over het algemeen . Wat ik met de meeste artikelen wel heb is dat ik het goedkope segment onder het kwaliteitsniveau zit wat ik zoek, het middensegment voldoet vaak aan de verwachting en van het duurdere segment vind ik vaak dat je veel betaald voor het beetje extra kwaliteit . Ik koop weleens wat in het duurdere segment maar alleen als er dan korting afgaat, anders heb ik er het geld niet voor over haha

Goeie tip! Alleen snap ik die maten niet zo. Ik heb altijd een 195 voor mijn paard. Wat moet ik in dit geval dan kiezen?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:04

Nikass schreef:
hesterve schreef:
Tja , alle waar naar z'n geld. Het allerbelangrijkst vind ik de pasvorm. Al is t een goede deken ,als het model niet mooi/ lekker of goed ligt houd het op. Heb voor verschillende paarden voorkeur voor verschillende modellen omdat wat bij de een fijn ligt bij de ander beroerd ligt. Vind wel dat je van een duurdere deken meer kwaliteit mag verwachten en ze langer waterdicht blijven en betere kwaliteit sluitingen hebben. Zelf betaal ik nooit de volle mep voor een deken maar koop ze in de uitverkoop of bij een outlet zoals http://www.dekensvoorpaarden.nl . Ik probeer ook te achterhalen van wat voor stof de deken gemaakt is . Hoe meer D ( denier) hoe sterker en waterdichter de stof over het algemeen . Wat ik met de meeste artikelen wel heb is dat ik het goedkope segment onder het kwaliteitsniveau zit wat ik zoek, het middensegment voldoet vaak aan de verwachting en van het duurdere segment vind ik vaak dat je veel betaald voor het beetje extra kwaliteit . Ik koop weleens wat in het duurdere segment maar alleen als er dan korting afgaat, anders heb ik er het geld niet voor over haha

Goeie tip! Alleen snap ik die maten niet zo. Ik heb altijd een 195 voor mijn paard. Wat moet ik in dit geval dan kiezen?

bij horseware dekens is dat een 6.6 en staat voor 198 cm.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:08

ik heb voor mijn paard diverse dekens maar merk zeker wel verschil in pasvorm en kwaliteit .

de weatherbeeta sluit helaas niet zo mooi om zijn hals en gaat hangen en trekken. de Br zit mooi maar sluitingen gingen vrij snel stuk.

de amigo stable, horseware insulator en amigo heavy plus liggen beduidend beter en schuiven ook niet na het rollen.

De eskadron stable blijft ook super goed liggen en gaat ook lang mee helaas is dat een echte staldeken dus bij een buitje
moet paardlief snel naar binnen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:22

Princesj schreef:
Ik heb ook alleen maar Bucas, de Smartex serie (rain & All in One). Niet stuk te krijgen die dingen, gaan zeker 5 jaar mee bij mij.

Het zijn op zich wel fijne dekens, maar wat ik er écht vervelend aan vind is de voering. Op een gegeven moment zit die zó vol haren die je er niet of nauwelijks meer uitkrijgt en dan vind ik ze echt te vies om op te leggen. Horseware heeft een gladde binnenkant, zonder dit probleem. En in de winter gebruik ik de liners, die gewoon regelmatig in de wasmachine gaan. Toch frisser allemaal...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:25

Netje schreef:
Princesj schreef:

Het zijn op zich wel fijne dekens, maar wat ik er écht vervelend aan vind is de voering. Op een gegeven moment zit die zó vol haren die je er niet of nauwelijks meer uitkrijgt en dan vind ik ze echt te vies om op te leggen. Horseware heeft een gladde binnenkant, zonder dit probleem. En in de winter gebruik ik de liners, die gewoon regelmatig in de wasmachine gaan. Toch frisser allemaal...

helemaal mee eens. ik heb nu een bucas liggen maar deze is niet in gebruik. zit een halve pony in de binnenkant. :j

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:46

Vroeger HH en BR dekens gehad maar gingen vaak stuk en vaak schuurplekken. Daarna overgestapt op amigo, ook fijn! Maar nu al jaren weatherbeeta freestyle dekens, wauw, super pasvorm en super kwaliteit! Mijn oudste deken gaat alweer 8 jaar mee _/-\o_

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:34

Ik vind de voering van Bucas juist ideaal en die haren vallen bij mij heel erg mee :=

Anne_bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:29

Wij hebben dominick dekens en ik vind ze i-de-aal!! Ze zijn zeker duur maar gaan ook superlang mee en liggen perfect op de paarden. Het zijn erg sterke dekens en waar eerdere dekens van andere merken kapot gingen bij het spelen doe ik nu al 3 jaar met de dominick dekens. Het is dus wel even een investering maar ik vind ze het dubbel en dwars waard :)