Ervaringen rijden in park de Hoge Veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:15

Voor mij is het trouwens 45 min naar de ingang (30 min stappen en 15 min draven, meer draf lukt helaas niet omdat ik door het dorp moet). Maar dat vind ik alsnog zeker de moeite waard en wil volgend jaar zeker eens per maand gaan. Echt zonde dat je nooit gaat dynamiek!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:36

Mensen, je kunt vanaf 2 december de nieuwe beschermerskaart halen.
Dat worden lekkere ritjes in de kerstvakantie, hopen dat de vorst nog even wegblijft!

millie

Re: Ervaringen rijden in park de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 10:22

xNicolex bedankt voor de tip, dan ga ik hem inderdaad snel halen en kan ik in de kerstvakantie misschien al een ritje maken.
Denk dat het meteen 2 december kaart halen wordt want dan ben ik er toch. Moet er ook een foto op?

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:46

Geen dank. :)
Van die foto ook gelijk even gevraagd. Er moet inderdaad een pasfoto op. Deze mag je zelf meenemen of is gratis te maken bij het bezoekerscentrum in het park.
Dit mag je ook een andere keer doen zodat je er niet met paard en al heen hoeft.

Ik ben de eerste week van december erg druk, maar ga hem die week daarna gelijk halen. :)

millie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 19:24

Nou ik heb hem hoor. Na betaling bij de kassa (59,10) moest ik wel naar het bezoekerscentrum om de kaart te laten maken. Geen probleem, want ik had toch geen paard bij me en de kaart geldt ook voor de auto. Daar meteen even rondgekeken en zelfs een speciaal trailer parkeerterrein!
In de kerstvakantie ga ik het eerste ritje plannen.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:36

Thanks voor de info!
Ik ga morgen erheen, wel gelijk met paard. Maar desnoods rijd ik op de terugweg nog even langs het bezoekerscentrum.

Super veel zin in het ritje! Het wordt erg mooi weer ook.
Denk dat ik Otterlose zand ga doen :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:34

Weer een mooie rit gehad Nicol?

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:55

Ja super! Ook geweldig weer!
Kaart gehaald, dacht later hmmm 60 euro toch best prijzig hihi..
Hoefde gelukkig niet gelijk 'n pas te maken, heb dat later met de auto gedaan. Wel gedoe daar heen. Er zijn meerdere stalgenoten die zo'n kaart willen dus zal er begin van t jaar nog wel paar x heen gaan, ga altijd wel met iemand anders rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 08:29

Ik ga er waarschijnlijk ook een halen. Na een paar keer gaan heb je het er al uit!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:33

Spookie schreef:
Ik ga er waarschijnlijk ook een halen. Na een paar keer gaan heb je het er al uit!

6 keer gaan dan heb je hem eruit:)

Vanaf welke ingang vertrek jij?

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:40

Ik kom van de kant van Hoenderloo, maar parkeer meestal midden i, het park!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:29

Weer geweest vandaag! Lekker ritje weer. Via het bos naar Pampelse zand, naar koperen kop, via onderkant otterlose zand terug. Stukje van de ruiterpaden afgegaan, ander zandpad gepakt en daardoor stuk afgesneden. Alleen was dat achteraf maar 3 km haha.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 22:03

Vandaag de eerste keer met jaarkaart op stap gegaan. Even vergeten dat het op een mooie dag in de vakantie best wel eens druk zou kunnen zijn. Het koste zeker 20 minuten voordat het kaartje van mijn stalgenoot gekocht was. Gelukkig besloot ze ter plekke ook een jaarkaart te kopen.
Voordeel van met je paard in de trailer naar binnen rijden is dat je niet meer voor hun hoeft te betalen.
Wij zijn met de trailer naar het midden gereden.
Wat een prachtige dag hadden we! Het is echt een heel fraai gebied. Op de terug weg de aanbind plek gespot! Met een paar picknick bankjes erbij mooi plekje om te zijner tijd een keertje een meeting te houden :-)

Afbeelding
Afbeelding

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:07

Gaaf hè Milie! En zo'n aanbindplek is best handig. Van 't voorjaar ben ik met stalgenoot een rondje gaan rijden. Mijn vriend is toen met de fiets naar die aanbindplaats gegaan, met picknickmand en halsters *\o/* :Y) :9

Er is nog een aanbindplaats, op dit plaatje dat Raya00 eerder plaatste bij nummer tien, wat meer naar onderen. Daar heb je ook picknickbankjes, en je kunt er ook met de trailer komen. Bij nummer vier is volgens het kaartje ook een aanbindplaats, maar die hebben wij nog nooit gespot.

Afbeelding

xemmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:07

lijkt me erg mooi x te doen!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:47

[quote="millie]
Voordeel van met je paard in de trailer naar binnen rijden is dat je niet meer voor hun hoeft te betalen.
[/quote]

Wat bedoel je hier mee?
Kaartje voor persoon en auto staat toch sowieso gelijk aan persoon met kaart?

Maar wat een drukte zeg!! Dan is zo'n jaarkaart ideaal, mag je zo doorrijden toch? Als iedereen in de auto n jaarkaart heeft.

Toen ik er laatst was, was t ook vrij druk. Ik kon toen zo doorlopen omdat je ook aan poortwachter de kaart kan laten zien. Maar stalgenoot moest toen ook nog kaartje kopen. Dat is dan wel onhandig omdat je met paarden staat te wachten.

Die aanbindplaatsen zijn ideaal hè! 500 meter verder op heb je nog 'n grotere met ook waterkraan en emmer.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 23:31

Met mijn kaart voor persoon met auto hoef ik niet meer voor mijn eigen en mijn gast paard te betalen.
Vorige keer toen ik een los kaartje kocht moest ik voor mij zelf, mijn paard en het parkeren betalen. Was totaal bijna € 15

Met een kaart mag je inderdaad zo doorrijden. Maar ja als je een gast bij je hebt moet je als nog wachten. Maar ik zie nu dat we ook online een kaartje hadden kunnen kopen. Dat is dus veel makkelijker.

Kreeg nog 2 leuke foto's van mijn stalgenoot

Afbeelding

Afbeelding

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:06

Gaan er nog wel eens mensen naar het park?
Ik ben dit jaar nog niet geweest.
Wil zondag weer gaan als het een beetje weer is :)

Weet iemand hoe de paden bij Hoenderlo zijn?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:24

Yep, "trektochtje" door het park gedaan, ene dag van Otterlo naar Hoenderloo en volgende dag weer terug via andere route. Heerlijk gereden! :j
Het was toen wel behoorlijk nat aan de Hoenderloose kant.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:11

Ooh leuk, heb je toen bij Hoenderlo overnacht? :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:32

Ja :D

millie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 15:35

millie schreef:
Volwassene is het €34 per jaar.
Ik kom met de trailer dan is het €57,50
het is me alleen nog niet duidelijk of je paard dan ook gratis mee mag.

Gisteren ben ik weer met een stalgenoot met de trailer naar het park geweest.
Ze vragen wel naar het aantal paarden dat je mee hebt. Mijn stalgenoot had alleen een jaarkaart voor volwassen en moest nog apart voor het paard betalen. Gelukkig was het niet druk bij de kassa. Volgende keer kopen we vooraf via het internet maar een kaartje voor het extra paard.

Het was weer erg mooi. Helaas was het ruiterpad van paal 6 richting 5 wel heel slecht geworden door machines die aan het fietspad hebben gewerkt. We hebben geprobeerd de Heiweg over het Deelenseveld te nemen, maar liepen daar halverwege vast wegens te veel water, drassigheid en hobbels. Maar dat is ook wel een aparte ervaring. Toen maar een ander pad genomen over het veld (er worden daar veel stukken gras afgestoken) dat liep uiteindelijk ook dood, maar het was wel een prachtig uitzicht.

De foto bij het watertje is de Deelense was. Vanaf de andere kant hebben ze voor wandelaars een heel houten pad er naar toe gemaakt.

Afbeelding Afbeelding

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:16

Vandaag is er een erge grote brand geweest op park de Hoge Veluwe 500 hectare verwoest, zal wel door een sigaretenpeuk gebeurd zijn zo zonde van het natuur en de arme dieren. Moet snel de schade eens gaan bekijken te paard.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 10:05

Ik heb het ook gehoord op de radio.
Maandag de 28e ga ik weer naar het park om te rijden. Als ik langs het gebied kom zal ik een foto proberen te maken.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:31

Inderdaad erg zonde van de brand...
Wij zijn twee weken terug naar Otterlo geweest en hebben ook een rondje Hoge Veluwe gedaan.
De foto's moet ik nog een keer uitzoeken :D