Ruiter kleding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:33

Tigra_ schreef:
Rijbroeken zijn er ja maar dat wil niet zeggen dat je alleen maar zou kunnen rijden met een rijbroek. Als jij(TS) gewoon prima kan rijden met een spijkerbroek moet je dat gewoon doen. De dingen die veilig zijn is vooral een cap. En je schoenen zijn ook wel belangrijk niet te breed en niet plat. Verder moet je doen wat je zelf prettig vind. Er zijn ook genoeg shirtjes, truien en jassen speciaal gemaakt voor het rijden. De winkel ligt er vol mee maar die heb je ook niet nodig.
En ZeSteigert volgens mij heeft TS helemaal geen last van dat ze zichzelf open rijd. Dat jij dat wel hebt wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is.

Ik dacht dat dat in de OP stond, geen idee hoe ik daar zo bij kwam dan. Nouja, dan over de blauwe plekken, het lijkt me niet fijn.

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 16:43

Citaat:
Precies mijn (tuttige) gedachte.

Ik noem niemand tuttig!

Ik vind dressuur en springen en alle poeha erbij tuttig....
Dat maakt die mensen nog niet tuttig.

tofferuiter

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:51

Vind dat als je gaat paardrijden, je daar ook de passende kleding voor moet dragen. Het is er immers niet voor niks.:)

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:51

Ik denk de kleding is er niet voor niks voor gemaakt en het rijd veel fijner vind ik.
Maar als jij vind dat het lekker rijd
Krijg je trouwens geen last van schuren bij je benen zonder chaps

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 19:53

Nee, eerst wel van de beugels maar nu ook niet meer ! :)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:00

Ik draag (bijna) ten alle tijden een cap. Zonder zadel kan ik best in gewone kleding rijden. Maar met intesiviteit?: Nee, geef mij dan maar een stel laarzen en een rijbroek met lederen zitting. Ik heb wel eens (voor de grap) met crocs gereden, maar wat krijg ik dan een schuurplekken zeg!

Persoonlijk vind ik een bodyprotector alleen nodig voor bij het intensieve springwerk en misschien een buitenrit. Zelf draag ik er eigenlijk nooit één.....

Qua kleding vind ik net wat je zelf het lekkerst vindt zitten. Als jij met je spijkerbroek lekkerder rijd, ga dan vooral zo door. Maar schoenen met een hak vind ik wel belangrijk, ik moet er niet aan dénken dat mijn voet door de beugel schiet!

Kortom; Laarzen/jodphurs vindt ik het belangrijkste! Qua kleding vind ik het net wat je zelf het lekkerste vind zitten.
(Ik vind wel, de kleding is er niet voor niets, maar ach..... Wie ben ik om dat te zeggen ;) )

anoukdeolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:12

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:14

Ik rij altijd met rijbroek en laarzen (of chaps). Vind het veel lekkerder zitten.

XBeumke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:50

Is je eigen keus natuurlijk. Rijkleding is wel duur, maar dan heb je er ook lang wat aan en het zit gewoon lekker, schuurt niet.