oude HH Cap ontleed!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MNHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:43

Haha wat grappig, heb deze cap ook

laziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:57

Wat grappig om te zien! maar met tape vastgezet.. Apart!

MNHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:06

Ja best slecht eigenlijk

MNHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:07

Ja best slecht eigenlijk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:07

MNHL schreef:
Ja best slecht eigenlijk

Waarom is dat slecht? :)

MNHL

Re: oude HH Cap ontleed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:32

Nou ja lijkt me niet zo stevig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:36

MNHL schreef:
Nou ja lijkt me niet zo stevig

Waarom niet? Cap is goedgekeurd immers.
Met tape kun ongelooflijk veel doen en goede tape hecht fantastisch. Is echt stevig!
(Je kan met tape hele wonden bij elkaar houden, dus waarom geen cap? :D)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:43

Super leuk om te zien! Weet ik ook dat ik geen nieuwe cap hoef te kopen :P Heb precies hetzelfde probleem als jij had, alleen nog nooit op mijn hoofd gevallen. Dus het klopte al niet dat ik iets hoorde alsof ie gebroken was :P Heeeele grote kans hat het bij mij ook het ventilatiedingetje is :)

Serena_Milco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:18

Grappig om een keer te zien! Ik wist niet eens dat er piepschuim in zat :)
Wordt puzzelen om hem weer in elkaar te zetten!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:36

Yucca schreef:
Er worden ook wegen en bruggen gebouwd op piepschuim ;-)

Piepschuim is erg licht en absorbeert goed klappen, dus een ideaal product voor een cap.
En probeer het maar eens in de duwen, dat wordt best moeilijk.

Inderdaad. Ook als isolatie voor daken dus waarschijnlijk wel niet zo goed ventilerend qua materiaal.
Ik geloof dat het ook voor motorhelmen wordt gebruikt. Sowieso denk ik dat het moeilijk wordt om beter materiaal te vinden, want het moet licht blijven.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:10

toch wel stom te bedenken dat piepschuim en tape ons hoofd beschermt tegen een val. Vind wel interessant en enigzins beetje grappig om te zien :')

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:13

Interessant om te zien!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:41

ben ik nou de enige die de cap mooier vind zonder stof := vind em zonder de stof er wel gaaf uitzien eigenlijk.

wat ik dan eigenlijk nog mis qua vraag is ...of de piepschuim op elk deel van de cap dan ook even dik is..
nooit geweten dat een cap er zo van binnen uit zag en uit zoveel piepschuim bestond.
best intressant en ook wel apart idd dat piepschuim je hoofd beschermt tijdens soms best harde vallen

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:10

MissMiekjee schreef:
Iemand ooit gevallen met een Samshield of KEP die hij of zij ter beschikking stelt voor zo'n experiment? :o

Toch wel interessant hoe zo'n cap er aan de binnenkant uitziet! Ziet er wel uit als een stevige cap. Helaas hebben we (nog) geen vergelijkingsmateriaal *hint*

TS, gaaf dat je hier een topic van hebt gemaakt. Leuk om te zien.

Ik kan eventueel aan vergelijkingsmateriaal beginnen. Heb hier nog twee caps liggen die ik niet meer durf te gebruiken. Het betreft een cap van CS/SC(? label is erg onduidelijk) en een van HaloRider. Heb wat vallen gemaakt die ik me nog maar deels kan herinneren. Er zal dus vast wel minstens een flink beschadigde cap tussen zitten.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:23

Ik ben ooit keihard op mijn hoofd gevallen met mijn Kavalkade cap. Hij ligt hier nog ergens. Misschien dat ik die ook eens open kan maken. Na de val kon je hem een beetje in elkaar duwen en kraakte die.

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:36

wat leuk om te zien wat er ook allemaal in zit zeg...
Mijn cap maakt de hele tijd een soort van piepend geluid, dus word tijd om maar eens een nieuwe te kopen :))

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:36

Interessant om te zien! Leuk dat je dit met ons gedeeld hebt.
Kom maar op met de andere voorbeelden! Ik ben benieuwd naar de verschillen. Ik heb zelf geen oude cap meer liggen die ontleed kan worden.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:40

_Evanne schreef:
MissMiekjee schreef:
Iemand ooit gevallen met een Samshield of KEP die hij of zij ter beschikking stelt voor zo'n experiment? :o

Toch wel interessant hoe zo'n cap er aan de binnenkant uitziet! Ziet er wel uit als een stevige cap. Helaas hebben we (nog) geen vergelijkingsmateriaal *hint*

Ik kan eventueel aan vergelijkingsmateriaal beginnen. Heb hier nog twee caps liggen die ik niet meer durf te gebruiken. Het betreft een cap van CS/SC(? label is erg onduidelijk) en een van HaloRider. Heb wat vallen gemaakt die ik me nog maar deels kan herinneren. Er zal dus vast wel minstens een flink beschadigde cap tussen zitten.

Nou maak ze eens open, ik ben wel benieuwd of daar ook nog verschillen in zit.

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:43

Leuk om te zien zeg!

Cap hoeft niet beschadigd te zijn of stuk om niet meer goed werkend te zijn. Er in mij verteld dat er een bepaalde spanning in een cap zit, bij een harde klap veranderd de spanning door beschadigingen die met het blote oog niet te zien zijn. Soort van vervormingen, waardoor bij nog een harde val de cap minder goed zal beschermen.

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:59

Ik ben ook een keer gevallen met de hh cap
En heb hem toen ook ontleed bij mij was heel de cap door midden de
Piepschuim dan he
Verder was ie heel maar was wel blij dat we toen de cap hadden ontleed
En dat ie kapot was .
Maar wel fijn dat nu iedereen kan zien hoe een cap er van binnen uit ziet

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:36

Lauke schreef:
Lieke, ik denk dat je dan wel goed zit.
De schaal is erg buigbaar, maar t piepschuim kreeg ik met geen mogelijkheid in beweging. Zelf mn stendingmes kwam er heel moeilijk doorheen. Zo hard is t dus :p

Dit had ik ook met mijn overleden cap. Van de harde schaal was aan één kant weinig meer over na een val (op asfalt) maar het piepschuim zag er nog prima uit (wel gedeukt natuurlijk. Maar niet kapot) Het piepschuim is zeg maar de schokbreker. Als een cap helemaal van hard materiaal zou zijn zou de impact op je hoofd denk ik alsnog te groot zijn. Piepschuim is juist handig doordat het indeukt bij een harde klap :)

Dank je wel dat je dit op bokt hebt gezet. En veel plezier met je nieuwe cap!
Laatst bijgewerkt door Koper op 15-10-13 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:48

Ik heb vorig jaar ook zo'n cap uit elkaar gehaald, die leek van buiten nog helemaal goed. Alleen reed ik daar al jaren mee door nadat ik ermee was gevallen en vermoedelijk een trap tegen mijn kop had gehad (kon ik me niet herrinneren, maar was nogal lang bewusteloos en een zeer zware hersenschudding gehad). Voelde toch niet helemaal goed dus het ding uit elkaar gehaald toen ik een nieuwe had. Ik kreeg eindelijk zekerheid! Op de harde zwarte schaal stond een prachtige hoefafdruk gekrast. Altijd interessant om zoiets uit elkaar te halen!

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:52

_Evanne schreef:
MissMiekjee schreef:

Dan ben ik, en zijn vast ook meerdere anderen, erg geïnteresseerd in jouw experiment :).

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:51

Het is wel interessant om te zien! Moet ik ook maar eens proberen met mijn oude cap. Leuk dat je het hebt gedeeld :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:41

Ik heb nog een casco liggen waar ik twee jaar geleden mee gevallen ben. Ik zal eens in mijn zooi duiken.

Het is wel interessant.