Leren rijlaarzen Ariat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe je ervaring met Ariat leren laarzen?

Goed
48 (94%)
Slecht
3 (5%)

Totaal aantal stemmen: 51

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:40

Mooie fijne laars, die choco bruine heb ik ook in de winter uitvoering.
Ik heb ze bijna vier jaar. Heb een keer het elastiek laten vervangen en een keer de rits.
Ik heb nu een laars lek, ze zijn eigenlijk aan vervanging toe en ik moet er ook bij zeggen dat ik ze altijd aan heb met rijden.
Ik denk dat je er geen spijt van krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:51

Ik heb de Ariat Grasmere, ze gaan nu het vijfde jaar in. En nog steeds niet stuk en ik loop er veel in, meestal als buitenlaars, maar ze kunnen ook als rijlaars, zit ook een spoorhoudertje op. Persoonlijk vind ik de neus te breed voor in de beugels, maar dat is persoonlijk. Bij net onderhoud blijven ze ook water en blub dicht en vanzelf lekker warm. Ze lopen hemels.
Afbeelding

Maar goed, ik moest ook iets voor het rijden, dus heb ik de Ariat Cobalt jodphurs aangeschaft en ook deze lopen weer hemels. Eenmaal Ariat, altijd Ariat, denk ik wel eens :D
Afbeelding

Annem84

Re: Leren rijlaarzen Ariat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:58

@montyrulezz: Ik heb kuitmaat 41.. er zit elastiek in de laars naast de rits dus ze rekken gewoon mee.
De heren uitvoering die ik heb in wide valt qua kuit iets smaller dan de vrouwenuitvoering geloof ik.
Op de doos staat kuitmaat wide omtrek 39.7 geloof ik. Maar bij 41 past hij dus ook nog.

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:24

Ik heb ook de ongevoerde Bromonts sinds drie jaar. Super laarzen! Heerlijk voetbed, je kunt er ook lekker op lopen. Het suede aan de binnenkant is inderdaad nu wel afgesleten. Ik vind de ongevoerde warm genoeg voor de winter maar ik rij met lage temperaturen alleen binnen.

Als wedstrijdlaars vind ik ze niet zo mooi maar ik rij geen wedstrijden en vind de Ariat's veel comfortabeler zitten dan petrie's of derby's.

Ook een voordeel (vind ik) is de rubberen zool. Met leren zolen heb ik te weinig grip.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:32

Ik vind de neus van de grasmere niet te breed, maar ik heb dan ook grote brede veiligheidsbeugels.
Weet iemand of je na lange tijd nog garantie hebt bij ariat ? ( i.v.m dat plastic dingetje welke is afgebroken ?)

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:16

Ik heb sinds kort de volant back zip laars..
En ik moet eerlijk bekennen dat ik een klassieke laars zoals de Bromont mooier vind,
maar de volant zit zoooo heerlijk, wil niets anders meer <3
ze zijn zo ingelopen,super comfortabel,voelt niet aan alsof je een laars aanhebt,zou er een maraton mee kunnen uitlopen :D
Met rijden hebben ze me echt een betere beenligging gegeven.
Helaas was de kleinste kuitmaat eigenlijk niet klein genoeg voor mijn dunne kleine beentjes,
(maar dat heb ik bij alle laarzen)aan de buitenkant kan ik bovenaan wel nog een hand tussen steken,
maar omdat ze langs de binnenkant goed aansluiten is het gelukkig alleen een 'schoonheidsfoutje'.
Ik was ook bang dat ze te hoog waren, heb zowiso een steuntje in de laars zelf,
maar ze zijn gelukkig vrij snel toch zo'n een 2cm gezakt
Afbeelding

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:46

Waar heb jij ze gekocht Benno08? Ik ben ze hier nog niet tegengekomen en ze lijken me heerlijk om mee te rijden. Ik heb ook nog mijn cognac kleurige pololaarzen om mee te rijden, maar heb graag dit soort laarzen voor alledaags te rijden. Ik heb nu een paar Lipica's die ik al zeker een jaar of 8 heb. Toen kon je nog kiezen tussen een gewone zool en dit soort zool. Nu gaat dat helaas niet meer.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:59

Ik heb de Ariat Bromont Tall Insulated (winteruitvoering, maar ik rij er ook in de zomer mee). Echt super fijne lichte, allround, waterdichte, warme rijlaarzen die heerlijk zitten :)

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:03

Ik heb sinds een paar maanden de Bromont zomerlaarzen. Ik vind ze geweldig. Ik heb korte onderbenen met aardige kuiten. De Bromont zat direct goed qua hoogte en kuitbreedte.
Het voetbed zit super en de voet is waterdicht. Dat is met de huidige regenbuien erg prettig.
De suede binnenkant zorgt voor een stillere beenligging.

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:21

Ik rij ook met de aria's bromont! En ook ik ben helemaal blij met de laarzen. Ik had wel gekozen voor de wintervoering omdat ik 9 van de 10 keer ontzettende koude voeten heb. Vooral in de winter!

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:49

veronique100 schreef:
Ik hoor echt alleen maar positieve reacties :D
Terwijl ik bij bv Petrie ook nog wel eens minder goede reacties hoor.

Maar hoe onderhouden jullie je laarzen eigenlijk? Poetsen jullie ze vaak? En waarmee poetsen jullie ze? Moet je het suède deel ook onderhouden?

Ik maak ze elke keer na gebruik schoon met leerdoekjes, gewoon simpel that's it..
Wanneer ze echt toe zijn aan een poetsbuurt maak ik ze natuurlijk schoon met schoenpoets..
Het suède gedeelte heeft zeker wel verzorging nodig andere wordt het faal.. Hiervoor zijn ook suède borstels en eventueel shampoo (van uggs!) werkt prima!!

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:33

MontyRulezz schreef:
Waar heb jij ze gekocht Benno08? Ik ben ze hier nog niet tegengekomen en ze lijken me heerlijk om mee te rijden. Ik heb ook nog mijn cognac kleurige pololaarzen om mee te rijden, maar heb graag dit soort laarzen voor alledaags te rijden. Ik heb nu een paar Lipica's die ik al zeker een jaar of 8 heb. Toen kon je nog kiezen tussen een gewone zool en dit soort zool. Nu gaat dat helaas niet meer.

Belgie :D Aleashop in gentbrugge.Ik heb ze trouwens gewonnen :Y)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:05

Ik heb 2 paar Ariats, westernschoenen met veters en een paar Fatbaby's, helemaal geweldig!!
Nu ben ik helemaal verliefd op de Grasmeres, maar ik twijfel over de wreef en kuitwijdte met mijn enorme benen. Ze zijn niet heel goedkoop en ik rij niet, maar ze zijn zooooo :+: