Wat kunnen wij vragen voor verhuur schuur en weide.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Wat kunnen wij vragen voor verhuur schuur en weide.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:48

Ik denk dat zij de 2 hectare alleen gebruiken? Dus jullie gebruiken dat dan niet meer? Even ongeacht hoeveel paarden erop komen, huren ze dus 2 hectare grond plus kale schuur en GWE. Ze doen alles zelf, ook onderhoud van de weide ed?
Denk dat je dan 250-300 per maand zit, niet veel meer.
Per paard rekenen is eigenlijk niet redelijk omdat er niets is om per paard te rekenen (je verzorgt niet, ze gebruiken geen boxen, hooi of krachtvoer).

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:54

anneliesdj schreef:
Ik denk dat zij de 2 hectare alleen gebruiken? Dus jullie gebruiken dat dan niet meer? Even ongeacht hoeveel paarden erop komen, huren ze dus 2 hectare grond plus kale schuur en GWE. Ze doen alles zelf, ook onderhoud van de weide ed?
Denk dat je dan 250-300 per maand zit, niet veel meer.
Per paard rekenen is eigenlijk niet redelijk omdat er niets is om per paard te rekenen (je verzorgt niet, ze gebruiken geen boxen, hooi of krachtvoer).

mmm dat zijn leuke bedragen als je een hypotheek niet meerekend, 50 duizend per hectare is een nornaal bedrag. dat keer 2 is al een ton per jaar, met meestal 0 rendement :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:08

Als je de hypotheek meerekent wil er niemand meer van je huren :')

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:21

nou precies daarom hou ik mij erf lekker voor mezelf, wat zou dan de meerwaarde zijn aan allerlei mensen op je pad ????

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:22

ik denk dat je wel moet rekenen hoe het belast wordt, qua mest en ruimte van de schuur en weide. Die 2 hectare kun je inderdaad dan zelf niet meer gebruiken.
250/300 zou ik erg laag gevonden hebben. Een schuur waar 5 boxen in passen, is al minimaal 45 mtr2 dus zijn geen kleine oppervlakken. Daarnaast komt er een bak en dan praat je toch over meer voorzieningen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:29

Dat is de vraag hier toch niet? Er kunnen zoveel redenen zijn om te verhuren, waarom ts wil verhuren gaat ons niets aan.

Yuri, een normale huurprijs voor een hectare is rond 75 euro.
Ze doen wel alles zelf, ts heeft er niets geen werk mee en hoeft alleen maandelijks te innen. Normaal is de huur van weidegang of boxen voornamelijk gebaseerd op wat je zelf moet aanschaffen, in geval van ts niets. (behalve hypotheek :P)
Als er een rijbak bij komt mag de prijs idd flink omhoog, dat geeft behoorlijk wat meerwaarde.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:33

Rieel vind ik 100 het paard. Onder de voorwaarden met een minimum van 375 de maand.
Stel ze zetten er maar 2 paarden neer of maar 3, verlies je niet gigantisch in dat je eigenlijk nog plaats overhebt. ( want ze kunnen er 5 stallen).

Daarbij nog even kijken uiteindelijk of ze niet gigantisch veel stroom verbruiken en water, stel je rekeningen stijgen enorm, moet je dat ergens misschien even vermelden dat je daar eventueel daarna nog verandering in brengt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:42

Andersom kan natuurlijk ook; ze zetten 5 paarden op stal, delen het land in meerdere stukken en zetten er nog een groep jonge paarden bij...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 07:34

Annelies voor dat geld huur je hier in de regio echt geen hectare grond hoor. Dus dat is ook afhankelijk waar je zit denk ik. Ik heb mijn wei destijds verhuurt gehad, exc. Stallen, voor 150 per maand. Stonden drie paarden op. Zat niks bij ook geen licht en water, wel hooi en zadelopslag, maar dus niet inbegrepen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:57

Stroom is zeker een punt om in de gaten te houden en zonodig de prijs iets veranderen. Nu zal het alleen stroom voor de wei zijn, maar straks? Stallampen die ze wellicht snachts aan willen, bakverlichting... Kan behoorlijk oplopen