Niet willen vaststaan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:24

Giolli schreef:
Huh, op de rug? Dan neem ik aan dat je het touw te lang hebt? En je kunt er rubberen matten onder leggen. :) :j

Zij lag half tegen de muur op, hoofd omhoog op haar rug gedraaid.
Rubberen matten hebben nu geen zin meer, was al gebeurd.

De meeste paarden 99 van de 100 gaat het stilstaan heel goed, sommige hangen even (een paar x) en dan is het klaar.
Maar die 1 kan wel helemaal in paniek raken en alles uit de kast halen om los te komen.
Zo erg dat het daarna weer tijden duurt om het weer helemaal goed te krijgen (en dat lukt bij sommige helaas niet helemaal 100%).

De mijne kon ik gelukkig thuis best vast zetten, week ook netjes voor druk, maar als ze echt een x goed schrok van iets en er dan druk achter haar oren voelde raakte ze nog steeds volledig in paniek.
Zodra de druk weg was stond ze ook direct stil. Wel snuivend, lichtelijk in paniek; maar ze rende gelukkig niet weg.
Ik heb toen maar geaccepteerd en haar niet meer vast gezet op vreemde plaatsen en thuis stond ze niet vast aan een knoop, maar het touw gewoon enkele keren door het oog geslagen.
Ze bleef dan ook netjes staan.
En als ze dan toch een x schrok, dan kreeg ze niet veel druk achter haar oren omdat het touw mee los kwam.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:52

Wat een verschrikkelijk verhaal Brainless!

TS ik heb veel bewondering voor je besluit. Ik denk dat het wijs is om dit nu zo aan te pakken. Ik ben 2 jaar geleden ook gestopt met rijden. Het was niet leuk meer. En nu rijd ik wel weer, op datzelfde paard. Wie weet gaat het bij jou ook weer kriebelen en vind je een oplossing. En misschien ook niet. Maar dan kun je vast op een andere manier nog plezier hebben van en met je merrie.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:41

@Giolli

Een paard wat het wijken voor druk niet kent zal dat moeten leren, die ga je toch niet gelijk aan een kort touw en koeien halster vast zetten,
Dat is een manier van voor de oorlog, helaas word het nog toegepast, maar paard vriendelijk is het niet en zeer slecht voor de nek/hals .
Je hebt geen idee wat daar allemaal fout gaat als er met kracht aan getrokken word, een koeien halster is voor een koe een paarden halster is gemaakt om te breken.
Dus daar zal wel over nagedacht zijn, dat er nog van die lompers zijn die een paard op deze manier vast zetten en denken het daarmee goed te doen zijn het niet waard om een paard te bezitten, sorry, het is niet wat jij wil horen , maar er gaan zoveel paarden naar de knoppen omdat er zulke dingen mee gedaan worden en daar word ik niet vrolijk van op zijn zachts gezegd.