Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De laatste jaren ging hij altijd 4 weken naar de wei in de zomer. Was het na 4 weken tijd om weer naar huis te gaan, dan waren we standaard meer dan 1,5 uur bezig om hem weer te pakken te krijgen. Niets hielp. Emmertje met lekker zoet fruit, biks, muslie, insluiten met lijnen resulteerde in er doorheen rennen of zelfs over de sloot springen! uiteindelijk kregen we hem dan wel. Dit jaar stond hij op een stalletje waar ze individueel op stroken land staan. Gister gingen we hem dus halen, op roepen reageerde hij niet. Toen ik naar hem toe liep kwam hij aandraven maar liet zich toch mooi niet pakken. de eigenaresse van de stal heeft hem toen maar gepakt, die kende hij van het voeren elke dag! Het was iig al 100% beter dan de andere jaren. jolleknol schreef:Ik heb zelf ooit eens als tip gekregen: loop achterstevoren naar de pony toe. zo kijk je hem niet aan en schrik je hem niet af. ik had namelijk het zelfde probleem met mijn paardje haha. maar dit werk al veel beter want die rent nu niet meer weg
Mindim schreef:elisedcl schreef:Ik rijd met Sirry dressuur of buiten of ik doe grondwerk en soms spring ik, afwisseling genoeg. Als ik achter haar aan loop bokt ze gewoon naar mij en begint ze te lopen, weg van mij. Eten helpt soms maar, niet altijd. En Sirry doet dat bij iedereen, ze staat alleen op een weiland, want het is nogal een bitch naar andere paarden, dus die trucjes met ander paarden gaat niet helpen.
Misschien helpt het om haar er eens uit te halen en niet aan het werk te gaan, welke vorm dan ook?