Maflinger_S schreef:Wat je steeds weer terugziet in topics over buitenritten is de gekleurde bril. En dat is ook logisch.
Het is in zijn algemeenheid gewoon heel lastig om ergens een buitenrit te doen op onbekende paarden met begeleiding die af moet gaan op je mooie blauwe ogen wat je rijervaring betreft.
Je zal ze de kost moeten geven die denken dat ze heel aardig rijden maar dat vooral in de bak kunnen. Buitenrijden op een onbekend paard in een onbekende omgeving is gewoon spannend en daardoor kan je als ruiter anders reageren, en dus een ander soort rit hebben, dan je verwacht had.
Het is voor aanbieders van buitenritten dan ook helemaal niet makkelijk om iedereen tevreden te houden maar ik neem aan dat ze allemeal hun best doen.
(En nee, ik ben niet betrokken bij welke organisatie/manege dan ook die buitenritten organiseert. Wel om bovengenoemde reden voorzichtig met het op buitenrit gaan in een mij onbekende omgeving op mij onbekende paarden met een onbekende begeleider.)
Dat is zeker waar, maar ik heb vaker een strandrit gemaakt op verschillende plekken, en nergens zo slecht als hier.