Strandrit manege Jonker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:57

Maflinger_S schreef:
Wat je steeds weer terugziet in topics over buitenritten is de gekleurde bril. En dat is ook logisch.
Het is in zijn algemeenheid gewoon heel lastig om ergens een buitenrit te doen op onbekende paarden met begeleiding die af moet gaan op je mooie blauwe ogen wat je rijervaring betreft.
Je zal ze de kost moeten geven die denken dat ze heel aardig rijden maar dat vooral in de bak kunnen. Buitenrijden op een onbekend paard in een onbekende omgeving is gewoon spannend en daardoor kan je als ruiter anders reageren, en dus een ander soort rit hebben, dan je verwacht had.
Het is voor aanbieders van buitenritten dan ook helemaal niet makkelijk om iedereen tevreden te houden maar ik neem aan dat ze allemeal hun best doen.

(En nee, ik ben niet betrokken bij welke organisatie/manege dan ook die buitenritten organiseert. Wel om bovengenoemde reden voorzichtig met het op buitenrit gaan in een mij onbekende omgeving op mij onbekende paarden met een onbekende begeleider.)

Dat is zeker waar, maar ik heb vaker een strandrit gemaakt op verschillende plekken, en nergens zo slecht als hier.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:04

Babita schreef:
Ik wil geen link plaatsen naar foto's maar als ik hier foto's plaatsen kan wil ik dat met liefde doen.

Okey, komt 'ie :)

Ga naar tinypic.com.
Klik op ''bestand kiezen''.
Klik de foto aan die je wilt laten zien.
''Upload now'' button aanklikken.
Klik op ''play'' om de code te krijgen die je moet intikken, als bewijs dat je een persoon bent en geen spam-robot oid.
Typ het woord/de regel over in het vak waar ''your answer'' boven staat.
Klik op ''upload now''.
Uploading... moment geduld alstublieft.
Je krijgt nu verschillende links naar je foto.
Selecteer de link die onder IMG Code for Forums & Message Boards staat, de tweede gele regel dus. Die met [img]ervoor%20en[/img] erachter.
Klik op de rechtermuisknop en selecteer ''kopieeren''.
Ga naar de pagina van bokt en plak de link door op de rechtermuisknop te klikken en op ''plakken'' te klikken.
Verstuur je bokt-reactie waar de link naar je foto in staat. Als het goed is word de foto weergeven in je bericht en word je nergens naar doorgestuurd.

Nou veel succes he. :Y)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:07

hannahaapje schreef:
Babita schreef:
Ik wil geen link plaatsen naar foto's maar als ik hier foto's plaatsen kan wil ik dat met liefde doen.

Okey, komt 'ie :)

Ga naar tinypic.com.
Klik op ''bestand kiezen''.
Klik de foto aan die je wilt laten zien.
''Upload now'' button aanklikken.
Klik op ''play'' om de code te krijgen die je moet intikken, als bewijs dat je een persoon bent en geen spam-robot oid.
Typ het woord/de regel over in het vak waar ''your answer'' boven staat.
Klik op ''upload now''.
Uploading... moment geduld alstublieft.
Je krijgt nu verschillende links naar je foto.
Selecteer de link die onder IMG Code for Forums & Message Boards staat, de tweede gele regel dus. Die met [ [url=ervoor%20en]Afbeelding[/url] ] erachter.
Klik op de rechtermuisknop en selecteer ''kopieeren''.
Ga naar de pagina van bokt en plak de link door op de rechtermuisknop te klikken en op ''plakken'' te klikken.
Verstuur je bokt-reactie waar de link naar je foto in staat. Als het goed is word de foto weergeven in je bericht en word je nergens naar doorgestuurd.

Nou veel succes he. :Y)

Je vergeet nog iets, als de foto te groot is, of de afbeelding(en) niet bepaald kunnen worden, moet je het eerste balkje kiezen. Het linkje zonder erbij. Rest van de stappen dan wel weer volgen.
Toch triest dat sommige bedrijven het nodig hebben om nep accounts te maken om zichzelf te promoten. Beter gaan ze iets verbeten aan hun bedrijf.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:10

Ik wilde al zeggen toen ik las 'Manege Jonker' "Niet doen!". Was er in mei maar wat een vreselijke stal, gewoon al qua paarden.
Shetlander in een geknutseld boxje, paarden achterdoor in enorm donkere boxen, twee paarden apart in een padock, zonder eten of maatjes om mee te spelen.

Nah, ik neem nog liever mijn eigen mee de volgende keer dat ik naar Katwijk ga (ga ik regelmatig, familie daar).

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:33

Babita schreef:

Waarom geen link?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:46

Wat ik mij afvraag, waarom moet je oefeningen doen met je paard om een eenheid te worden. Terwijl er morgen of die zelfde dag andere mensen met dat paard over het strand rijden. Na mij idee behoren dit soort paarden door iedereen en allemaal te rijden zijn. Een paard wat je mee geeft behoort niet bokkend ervan door te gaan. Okey een vreugde bokje daar gelaten. Het blijven tenslotte dieren.
Een begeleider behoort met iedereen rekening te houden. Desnoods wissel je onder weg. Niet altijd handig maar als het dan beter gaat.....

Heb mij twijfels bij de positieve reacties van de personen die maar minimaal reacties hebben geplaatst. Wel heel toevallig dat die ineens de perfecte rit hebben gemaakt.

Naar de TS toe, heb jij eenmaal op stal je verhaal gedaan?? Wat waren de reacties.

Sandyislief

Re: Strandrit manege Jonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 21:21

Zodra we terug waren op stal onze begeleider gelijk verdwenen, die zagen we later aan het bier aan de bar en wilde ons niet meer te woord staan. Wel hebben we ons verhaal verteld aan de dame die achter de bar stond en haar reactie was: ja vervelend, kan gebeuren. Dus er werd niet echt wat mee gedaan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:25

Gewoon nog eens overdoen TS! Zijn genoeg leuke maneges waar het wel gewoon kan :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 21:58

Gaan we ook zeker doen, we hebben sowieso 2 adressen gehad van een van onze instructeurs.

BabitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:58

Veel plezier hier, positieve ervaringen worden afgedaan als fake, foto's geven daaraan geen meerwaarde, want wat zeggen die? Ik heb het leuk gehad, ik ga er weer heen, en wat jullie doen moeten jullie weten.

BabitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:00

kyraties schreef:
Babita schreef:

Waarom geen link?

Vanwege privacy

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:14

Babita schreef:
Veel plezier hier, positieve ervaringen worden afgedaan als fake, foto's geven daaraan geen meerwaarde, want wat zeggen die? Ik heb het leuk gehad, ik ga er weer heen, en wat jullie doen moeten jullie weten.

Graag gedaan nog voor mijn uitgebreide uitleg hè.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:22

Babita schreef:

Waar staan die foto's? Snap je zelf als je de berichten doorleest en ziet hoelang mensen lid zijn niet dat we kunnen zien dat jullie hiervoor accounts aanmaken?
Het is niet leuk als dit soort verhalen over je bedrijf op internet komen, maar ipv dan mensen te willen oplichten kun je ook eens kijken hoe je dit soort verhalen in de toekomst kunt voorkomen.
Wellicht beter luisteren naar ruiters, betere instructie zoeken die Nederlands spreekt? De moeilijkere paarden alleen aan eigen ruiters meegeven..