van Enkhuizen naar Egmond te paard 60 km

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moviechannel

Re: van Enkhuizen naar Egmond te paard 60 km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 19:12

dus u doet mendurance met shetlanders? zag al wat foto's in uw profiel, ik wil mijn D-pony volgend jaar voor de kar gaan beleren, er zit behoorlijk wat tuigbloed in haar, vader was Hackney en moeder Gelders/Droomwals, beide waren tuigers

Napie

Re: van Enkhuizen naar Egmond te paard 60 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:18

Niet meer door omstandigheden maar ik rij nog wel heel veel recreatief met ze

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:47

'TS:

Goed van je om het plan nog even in de ijskast te zetten. Mocht je dit een andere keer willen doen met een wat ouder, meer getrained paard kan ik je een tip meegeven: Neem in de trainingen eens een gps oid mee zodat je kan zien hoe snel je paard stapt. Zo is het rekensommetje ineens een stuk makkelijker!

ook jijzelf moet goed getrained zijn. Ik maak graag buitenritten van een uur of 5-6 maar dan wel met draf en galop. Een keer een rit van 5u moeten stappen (Tijdens een trektocht op vakantie omdat het paard van de gids kreupel werd.) en dat was een heel stuk zwaarder. Meer spierpijn ook en zere kont. Maar je kan natuurlijk ook hele stukken naast je paardlopen tegen de stijfheid.

IIG succes, en heel fijn dat je snapt dat je het niet met een 4jarig paardje moet doen.