Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
love_Soraya schreef:vroeger ( 14 tot 17 jaar ong.) vond ik caps ook echt on dingen.. Tegenwoordig al jaren doe ik altijd me cap op.. Heb er ook geen last van en tegenwoordig zijn er zulke mooie en leuke caps te koop
lifaya schreef:Er zijn wel meer risico's in het leven, moeten we dan ook maar een helm dragen met het fietsen? en kniebeschermers met het lopen? Mijn punt is dat ieder het maar voor zichzelf moet beslissen en niemand verantwoording zou hoeven af te leggen waarom ze het niet dragen. Al ben ik wel voor capgebruik in manegelessen etc maar als je op een eigen of bijrijdpaard rijd waar de eigenaar geen probleem heeft met zonder cap rijden, dan moet je het gewoon helemaal zelf weten.
lifaya schreef:Er zijn wel meer risico's in het leven, moeten we dan ook maar een helm dragen met het fietsen? en kniebeschermers met het lopen? Mijn punt is dat ieder het maar voor zichzelf moet beslissen en niemand verantwoording zou hoeven af te leggen waarom ze het niet dragen. Al ben ik wel voor capgebruik in manegelessen etc maar als je op een eigen of bijrijdpaard rijd waar de eigenaar geen probleem heeft met zonder cap rijden, dan moet je het gewoon helemaal zelf weten.
saskiakefie schreef:love_Soraya schreef:vroeger ( 14 tot 17 jaar ong.) vond ik caps ook echt on dingen.. Tegenwoordig al jaren doe ik altijd me cap op.. Heb er ook geen last van en tegenwoordig zijn er zulke mooie en leuke caps te koop
Klopt, ik had vroeger zo'n super zware grote cap, die helemaal om je hoofd heen klemde....
Paardjes45 schreef:Wat voor merk caps dragen jullie? En welke zouden jullie mij dan adviseren
lifaya schreef:Ik ben een keer op mijn gezicht gevallen zonder cap. Het eerste wat mensen zeggen is dan "eigen schuld dikke bult" .... come again? dus omdat ik geen cap op had in die situatie, waar de cap niet eens een fiets verschil had gemaakt gezien ik op mijn GEZICHT terecht kwam (waar dus geen cap zit) in de stenen, is het opeens alsof ik er dan om vraag?
Sorry maar daar kan ik echt pissed om worden. Het was een heel braaf paard maar ik zat niet stabiel in het zadel op het moment dat hij ergens van schrok en wegsprong en rende. Ik was verdoemd om eraf te vallen en viel op de zijkant van mijn hoofd waardoor ik nu een lichte zenuwbeschadiging heb van mijn lip tot mijn oog (om een beeld te geven wat dus geraakt was). Zag overigens wel in flitsen, net een discotheek, dus het was wel een flinke klap, maar ach, toen ik eenmaal weer in staat was normaal te rijden (mijn been was ook dik) ben ik er gewoon weer opgestapt zonder cap
Leef nog steeds hoor
lifaya schreef:@ Fry, als fietser ben je de zwakste in het verkeer, kans is aanwezig dat je op de bumper van een auto knalt die je over het hoofd ziet en je door de ruit vliegt, noem maar wat op. Je hebt altijd risico's met alles wat je doet.
lifaya schreef:@ Delphi het waren uitstekende stenen en rotsendus die waren alsnog gewoon in mijn gezicht gekomen met cap op
was niet in Nederland maar in het buitenland
Ik had overigens prima op het paard kunnen blijven zitten als ik in een zadel had gezeten waar ik stabiel in zat. Dit was een boomloos zadel en helaas voor mij kon ik er niet in blijven zitten.
Even voor de duidelijkheid. Rijd gewoon regelmatig met cap hoor, zeker op mijn huidige bijrijdpaard omdat hij wel eens vergeet zijn benen op te tillen en dan struikelt. Dan kan het zo grandioos fout gaan in het bos waar je overal tegen aan kan knallen