. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. unbelievable schreef:zap schreef:Ik snap dan weer niet wat de moeite is om het te claimen als het gevraagd wordt? Nee heb je en ja kan je krijgen. Ik zou er wel bij vermelden dat je het indient, maar dat je niet weet of het uitgekeerd wordt.
Waarom allemaal zo star? Ze heeft wel net (goed) voor het paard gezorgd, zodat de eigenaresse op vakantie kon. Dan is het indienen toch een kleine moeite? Kan vaak allemaal gewoon via internet en is zo gedaan. En krijg je het niet, dan krijg je het niet. Krijg je het wel, dan is het mooi meegenomen voor de bijrijdster. Ik snap het probleem niet zo. Zij zijn de verzekering en zij weten wat ze wel/niet mogen/kunnen uitkeren. Dus gewoon proberen
Als de eigenaresse op vakantie was, is TS volgens mij de houder van het paard. Dan gelden er toch echt WEER andere regels. En als je al iets krijgt is het de dagwaarde...
[/quote]Aten schreef:Huisdieren zijn wettelijk gezien een zaak. De verzekerde is volgens het Burgerlijk Wetboek aansprakelijk voor de gedragingen van dieren die hij bezit. Er is dekking op de AVP voor zover de verzekerde het dier als 'particulier' bezit
De AVP verzekert alle aanspraken waarvoor de verzekerde wettelijk aansprakelijk is, tenzij de schadeveroorzakende gebeurtenis SPECIFIEK is uitgesloten.
daantjuhhh schreef:Aten schreef:Huisdieren zijn wettelijk gezien een zaak. De verzekerde is volgens het Burgerlijk Wetboek aansprakelijk voor de gedragingen van dieren die hij bezit. Er is dekking op de AVP voor zover de verzekerde het dier als 'particulier' bezit
De AVP verzekert alle aanspraken waarvoor de verzekerde wettelijk aansprakelijk is, tenzij de schadeveroorzakende gebeurtenis SPECIFIEK is uitgesloten.
Je hebt ook nog te maken met opzicht!
Tabaluga12 schreef:Ach maakt niet uit, het was niet banketstaaf bedoeld
FlyAway schreef:Tabaluga12 schreef:En een verzekering is juist om een risico te dekken! Slijtage is niet gedekt, beschadiging in dit geval wel.
Nederlanders behoren tot de meest oververzekerden. Voor alles sluiten wij een verzekering af. http://www.verzekeringssite.nl/blog/ned ... verzekerd/
En zoals ik hierboven ook aangaf, het principe van verzekeren is dat je een financieel risico afdekt wat je normaliter niet zou kunnen betalen. Een paar rijlaarzen vallen daar niet onder.
Kaygee schreef:Mijn pup sprong eens tegen iemand op, met zijn puppytandjes bleef hij in haar nieuwe winterjas hangen. Jas kapot. Ik voelde me natuurlijk ontzettend schuldig. Verzekering gebeld. Mw. geen probleem daar bent u voor verzekerd. Gegevens naar mijn verzekering gestuurd en degene waarvan de jas was kreeg binnen 2 weken haar geld.
Zo makkelijk kan het zijn en het heeft mij één telefoontje gekost.
Dus gewoon eens om de tafel gaan met de eigenaresse van het paard, als zij goed verzekerd is dan zal de verzekering de schade die haar dier toegebracht heeft vast vergoeden.

Citaat:Ook voor schade door uw huisdier
U bent ook verzekerd als uw huisdier schade veroorzaakt bij een andere persoon. Huisdieren zijn bijvoorbeeld: kat, hond, konijn, paard, pony, schaap, geit of varken.
Kaygee schreef:dit staat overigens in mijn polis:Citaat:Ook voor schade door uw huisdier
U bent ook verzekerd als uw huisdier schade veroorzaakt bij een andere persoon. Huisdieren zijn bijvoorbeeld: kat, hond, konijn, paard, pony, schaap, geit of varken.
Uit coulance of niet, uiteindelijk betaal ik er de premie naar en ben je er gewoon voor verzekerd imo.