Pony van 25 Verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:10

Een 4-jarige Shet is te vergelijken met een peuter. Ze worden langzamer volwassen dan een paard of menig groter ras.

Shetten kunnen heel erg oud worden, 25-30 jaren, mits sober gehouden.

Ik hoop dat die twee van mij voor een heleboel dorpskinderen nog heel veel jaren heel veel leuks kunnen betekenen, die zijn natuurlijk nu nog relatief piepjong met hun 8 en 9,5 jaar.

En ik sluit niet uit dat ze alsnog ooit (tijdelijk) naar een ander gaan, als leuke kinderponies, mocht er een kind weer helemaal verliefd op worden en ze actief worden beziggehouden(Bartje kan overigens ook leuk springen!).
Maar ik zoek het bepaald niet... het is natuurlijk ook niet zo dat ik me op het aanmatigende standpunt stel dat ze het alleen bij mij het beste zouden hebben, want de Shetten vinden het zelf enorm leuk om op allerlei manieren vrij intensief met kinderen bezig te zijn, ze trekken ook behoorlijk naar kinderen toe (ook merk ik dit als ik met ze over straat wandel, ze reageren behoorlijk op kinderstemmen en doen nooit drammerig of vervelend, zelfs niet als je de lijn aan de kleinste kinderen overgeeft) als ik alsnog de juiste tegenkom voor hen... alleen wil ik ze per se en absoluut terug als de kinderen er uit groeien en de Shet daar niet meer kan blijven.

Ik wil ze een mooi en happy leven garanderen....ik weet het leven geeft geen garanties, maar het gaat hier om levende wezens, die imo hetzelfde recht hebben op een veilig leven als jij en ik.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:58

Mijn Shet van 20 gaat nergens meer naartoe :D Hij hoort bij de familie en soms loopt hij nog wel eens voor het wagentje. Ik heb hem al 18 jaar. Ik zou hem echt niet kunnen verkopen.

DoertjeEsra

Re: Pony van 25 Verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:42

als ik een pony zou hebben waar ik niet meer op zou passen of die heel oud is zou ik hem echt nooit van mijn leven weg kunnen doen! Je hebt dan zo een band opgebouwd met een paard dat ik hem niet weg zou kunnen doen

lady62

Re: Pony van 25 Verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 07:48

bij een oude pony moet je ook niet meer in geld denken een goed huis is vele male belangrijker.
als het voor de pony beter is om te verhuizen meer aandacht nog een ritje als hij daar nog van geniet zodat hij niet staat te verpieteren dan heb ik er geen moeite mee.
en sommige zullen nooit een beginners pony worden.
wel heb ik moeite met de mensen die denken ik kan er niet meer op rijden of hij kost alleen maar dus weg ermee.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 06:47

Het is niet toegestaan om andermans advertenties te bespreken.
Niet op deze wijze in ieder geval.
Daarom hier een slotje.