Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

RdLFoto schreef:De eigenaresse krijgt dit topic ook te lezen, ze heeft hier waarschijnlijk erg veel aan.
Hij wordt regelmatig gemasseerd, is pas ook helemaal onderzocht en heeft op een gevoelige rug niets om aan te merken. Bij het poetsen en aaien mag je alleen niet onder zijn buik komen, wat het is weten we niet want de dierenarts etc. had hem helemaal onderzocht, het was al zo toen ze hem kocht en daar was hij ook nog eens gekeurd.
Eigenaresse zei dat hij mishandeld was bij zijn vorige eigenaar, zal dat het buikprobleem zijn?
Ik zal het nog eens tegen haar zeggen, vooral die tip over een andere zadelmaker!
Ben ik nog te volgen?
RdLFoto schreef:Hij wordt regelmatig gemasseerd, is pas ook helemaal onderzocht en heeft op een gevoelige rug niets om aan te merken. Bij het poetsen en aaien mag je alleen niet onder zijn buik komen, wat het is weten we niet want de dierenarts etc. had hem helemaal onderzocht, het was al zo toen ze hem kocht en daar was hij ook nog eens gekeurd.
Eigenaresse zei dat hij mishandeld was bij zijn vorige eigenaar, zal dat het buikprobleem zijn?
Ik zal het nog eens tegen haar zeggen, vooral die tip over een andere zadelmaker!
Ben ik nog te volgen?
RdLFoto schreef:Maar dit is ook als ik hem uit stal haal om los te gooien, je weet dat hij druk is want als hij loopt de drammen dan gaat hij meteen bokken en rennen in de bak, en als ie rustig meeloopt dan doet hij niet veel uit zichzelf.
jasz schreef:RoyceMack schreef:Grote gebaren maken als hij dit doet.. en heel rustig aansingelen. Als hij uithaalt naar zijn borst ga je met je armen zwaaien. je wacht tot hij weer rustig is en singeld nogmaals aan(maak de singel eerst n gaatje losser en dan weer aansingelen) als hij het weer doet, hetzelfde, grote gebaren. beetje op m brommen. Als hij het niet meer doet, geef je hem een klopje en haal je daarna de singel los en laat je het zo. Even later kun je het weer proberen(haal eerst het zadel er weer af enzo, laat hem iets anders doen. Probeer het later opnieuw.
Maar dan leer je het bijten naar de borst af, terwijl dat waarschijnlijk een teken van pijn is. Dus moet je toch de oorzaak zoeken in plaats van het bijten afleren. Dan negeer je compleet dat je paard misschien pijn heeft
RoyceMack schreef:Dit is weer zoon typische 'bokt' reactie. Meteen ervanuit gaan dat het paard pijn heeft en hulp nodig heeft en de osteopaat moet komen en de fysiotherapeut en de dieren arts etc. Onzin.
Ik werk met een 3 jarige ruin, met een zeer nukkig karakter. Hij bijt in alles wat ie tegenkomt. Of je hem nu aait, zn deken af doet, een longeersingel om doet, of een snoepje geeft. Hij hapt in alles. Je vinger, je haar, zn stal, zn wratje op zn been, zn borst, zn been, mijn been, alles.
Nou lijkt mij niet dat een paard pijn heeft als ie in iets bijt als ie gewoon met zn dekentje lekker in stal staat
Bovendien beweegt hij als een nieuwe,bokt ie als een gek al sje hem losgooit, rolt ie als een achterlijke(over de rug heen) dus van pijn lijkt me geen sprake bij mijn draak.
Puur nukkig gedrag. Mensen vergeten af en toe dat dat ook gewoon een oorzaak kan zijn.
Iedereen roept altijd dat er een osteopaat moet komen en een veearts en weet ik veel. Maar weten jullie ook wat zoon sessie kost, en dat deze mensen graag NOG meer geld willen verdienen door je nog meer sessies of scans etc willen aansmeren terwijl er vaak helemaal niets uitkomt.
Hetzelfde wat huisartsen doen met hun patienten.. eerste sessie is het advies: houd rust, kom over 2 weken maar terug.. wat heb je daaraan? je moet daarna alleen even de factuur betalen.. daarna ga je terug, krijg je standaard een anti bioticakuurtje.. kom over 5 dagen maar terug.. weer factuur betalen svp. Hetzelfde met osteopaten en therapeuten etc. Tuurlijk soms zit het écht in de gewrichten/botten.. dan is het echt hard nodig om er een expert bij te halen, maar ik zou adviseren eerst naar andere oorzaken te kijken.
Hoe is het paard? Hoe beweegt het paard(onder het zadel maar ook los), is er een kant anders dan de andere, bokt het paard wel eens en waarom bokt ie dan? Uit blijdschap en rek en strek oefeningen of door irritatie/pijn, hoe is het orenspel? Hoe gedraagt de nek zich, hoe beweegt de rug, hoe doen de benen het. Rolt het paard? Hoe rolt hij dan. Hoe ligt het zadel, doet hij dit ook met longeersingel aansingelen bv..
als je het dan niet meer weet, dan kun je hulp inschakelen.

_nvds schreef:gefeliciteerd met je paard!