Mijn ervaring met de trailer dealer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 11:04

Sammyoo schreef:
Dan neem je een advocaat in de hand en probeer je via een juridische weg je gelijk te halen. Dit heeft weinig zin.

Ik wil alleen mijn verhaal kwijt meer niet.

De kosten zijn te laag voor een advocaat van 250 euro per uur.
En je schiet er niks mee op, mijn verhaal staat op internet.

En als ik mijn verhaal had geschreven omdat ik bij particulier had gekocht had iedereen zegt jaaaa had je maar bij een dealer moeten kopen.

En als ik een auto koopt vanaf 4 jaar en hij heeft APK van paar dagen oud, verwacht ik niet dit soort mankementen, binnen een jaar.

En als mijn auto, paard en trailer stuk dood waren ,wie interesseert het dan op bokt.
Je haalt de voorpagina en commentaar kan ik nu al voorspellen, ik zou nalatig geweest zijn met de onderhoud.
Terwijl ik nu zooooo dicht tegen ongeluk aan zat, en ik kon er niks aan doen.

Wat ik ook typisch vind trailer van 8 jaar oud???????????
Die dingen gaan met goed onderhoud jaren mee. Er zijn zat trailers van 15-20 jaar oud ik zie echt geen alleen maar nieuwes op de weg en wedstrijden.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:16

Tita schreef:
Deze mensen hadden mij voorzien van fotos en mijn vader is daar regelmatig wezen kijken.

Zou je die foto`s eens willen plaatsen? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat er nu uit zag?

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:25

Dat je het steeds over een ongeluk heb met dood als gevolg vind ik heel kwalijk.
Het is niet gebeurd en je weet niet de gevolgen van iets wat niet gebeurd is.

Dat je baalt hoe jij behandeld ben , prima dat kan natuurlijk dat is de ervaring/mening die jij hebt bij deze dealer.
Maar dat Atec hem niet meer wilde als dealer staat ook op losse schroeven omdat zij zelf in zwaar weer zaten.
Op banden staan altijd een maat en een jaar zichtbaar aan de buitenkant.
Het is niet het jaar dat de banden eronder gaan maar het is de productiedatum dus als een bandenboer heel veel heeft ingekocht en ze dat niet in 1 jaar verkopen gaan er dus dat jaar erop al 1 jaar "oude" onder je auto/trailer.
Is wel handig om te weten.

Anoniem

Re: Mijn ervaring met de trailer dealer (shocking0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:29

Maar als de remmen niet te zien zijn door er onder te gaan liggen hoe had kraay de remmen kunnen zien en controleren?

Ben je er trouwens van op de hoogte dat je nu smaad pleegt. En kraay jou daar voor voor de rechter kan slepen.. En jou zijn schade kan laten betalen (klanten die weg blijven).

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:32

Anoniem schreef:
Maar als de remmen niet te zien zijn door er onder te gaan liggen hoe had kraay de remmen kunnen zien en controleren?

Ben je er trouwens van op de hoogte dat je nu smaad pleegt. En kraay jou daar voor voor de rechter kan slepen.. En jou zijn schade kan laten betalen (klanten die weg blijven).

Smaad pleegt?
Ze deelt alleen een ervaring.
Iedereen is vrij om eigen ervaringen te delen, of die nu positief zijn, of negatief.

Blijkbaar heeft deze dealer een heeele goede reputatie aangezien iedereen het zo voor hem opneemt. Maar denk dat als de naam er niet bij had gestaan iedereen het roerend met TS eens was geweest dat je niet zo opgelicht hoort te worden ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:41

44Myrthe44 schreef:
Anoniem schreef:

Smaad pleegt?
Ze deelt alleen een ervaring.
Iedereen is vrij om eigen ervaringen te delen, of die nu positief zijn, of negatief.

Blijkbaar heeft deze dealer een heeele goede reputatie aangezien iedereen het zo voor hem opneemt. Maar denk dat als de naam er niet bij had gestaan iedereen het roerend met TS eens was geweest dat je niet zo opgelicht hoort te worden ;).

Smaad is zover ik weet iemand zwart maken en opzetten een reputatie verpesten.
Ik ben geen jurist dus correct me if im wrong.

Maar een aantal maanden geleden heb ik een zeer slechte ervaring gehad met een zadelmaker (mij een niet passend zadel verkocht a 1500 euro). Ik wilde dit ook op fb en bokt zetten maar dit is mij ten zeerste afgeraden wegens smaad.

Edit: Dus wellicht is het verstandig om een mod's te pben of de naam uit het topic gehaald kan worden. Als mensen dan willen weten over wie het gaat pb-en ze wel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-08-13 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 11:43

Nina

De trailer was daar jaren in onderhoud, en hij beweerde mijn trailer net een grote beurt had gehad.
Het zijn niet de remleiding die onder je trailer liggen want die hebben we gezien maar soort van remschijfjes die de willen tegenhouden.

Smaad, als dit smaad is dan mag je nooit meer iets melden, over niemand niet,
Ik heb zelf geen foto's meer zal aan mijn vader vragen of hij ze nog op de pc heeft staan.
Laatst bijgewerkt door tita op 04-08-13 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 11:44

En hoe noem je het eigenlijk iemand een verrotte gebruiksvoorwerp verkopen?

Oplichterij en mag dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:49

tita schreef:
En hoe noem je het eigenlijk iemand een verrotte gebruiksvoorwerp verkopen?

Oplichterij en mag dat dan?

Nee dat mag ook niet neem ik aan. Daarom zou je dit via de juridische weg kunnen uitvechten. Als kraay niet mee wil werken.

Nogmaals ik kies geen partij. Ik ben eenmaal bij kraay geweest voor een 2e hands trailer. Maar die vonden we te duur voor de staat van de trailer. Dus verder heb geen enkele baat bij het verdedigen van hem.

Feit blijft dat het voor jou heel vervelend is. En dat ik me goed kan voorstellen dat je hier boos over bent. Maar dat ik me af vraag of dit zo mag. Dus dat je daar wellicht even naar moet kijken.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:52

Het zou smaad zijn als deze ervaring verzonnen was en niet echt gebeurd.
Maar een negatieve ervaring uit eerste hand is géén smaad.

En via de juridische weg uitvechten is voor veel mensen geen optie vanwege de enorme kosten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 11:56

Ik heb hier stukje mail van de onderhoudsdealer, en ik heb ook foto's gevonden die zet ik niet in topic denk ik

Citaat:
Nadat we de wielen eraf hadden gehaald en de remtrommels hadden opengemaakt zagen we in één van de trommels de remvoering al los in de trommel liggen ( dit betekent dat je ontzettend veel geluk hebt gehad, dat hij niet is vastgeslagen onderweg) . De andere remtrommels lieten ook losse voeringen zien, dit zou betekenen dat je rondom nieuwe remvoeringen nodig zou hebben om veilig en goed te kunnen remmen, dit is ECHT noodzakelijk. Voor 4 wielen zou je dus 2 setjes nodig hebben. De kosten hiervan zijn € 230.- incl btw en arbeid ( voor 4 wielen)

Daarnaast zou je zoals wij al aangaven de kitnaden buitenom moeten vervangen, deze zijn echt vergaan waardoor je wanden en vloer gevaar lopen om vochtschade op te lopen. Het verwijderen van de kit en opnieuw rondom ( ook achter de wielen) kitten kost € 65.- incl btw dit is een uur werk met daarbij een tube kit.

En dan de banden nog, deze zijn van het jaar 2000 ( het gekke is dat de trailer van het bouwjaar 2004 is) dus de banden die eromheen gelegd zijn waren al 4 jaar oud maargoed deze banden zijn 12 jaar oud ( ons advies vanuit de Bovag is na 6 jaar vernieuwen) maar afgezien daarvan zijn je banden echt gevaarlijk, er zitten scheuren in de loopvlakken, ook hier hebben we foto's van als je het zou willen zien
4 nieuwe trailerbanden die het juiste draagvermogen hebben kosten € 484.- incl btw dit is dus € 100.- per band excl btw

Uiterdaad had ik nog ander onderhoud maar mijn verhaal ging om de remmen en banden, blijkbaar remtrommels, sorry ik ben geen deskundige

Voordat iedereen dadelijk over de prijs van de banden valt, uiteindelijk werden die 20 euro goedkoper :)

Maar dan zou je nooit meer ervaringen mogen delen, of bespreken.
Alleen maar iemand de hemel inprijzen.

En ik denk niet dat ze klanten kwijt raken door een verhaal.
Laatst bijgewerkt door tita op 04-08-13 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:58

44Myrthe44 schreef:
Het zou smaad zijn als deze ervaring verzonnen was en niet echt gebeurd.
Maar een negatieve ervaring uit eerste hand is géén smaad.

En via de juridische weg uitvechten is voor veel mensen geen optie vanwege de enorme kosten.

Citaat:
Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht.

Dit zegt wikipedia erover. Zoals ik het lees maakt het niet uit of het waar is of niet. Je mag iemand niet aan de schandpaal nagelen tenzij er spraken is van noodzakelijke verdediging of het in "het algemeen belang" is.

Nu is het algemeen belang en noodzakelijke verdediging erg vaag. Dus of dit daar onder valt zou ik niet durven zeggen.

Ik zeg alleen dat mij met mijn zadel is aangeraden, Dat niet met zijn naam op internet te zetten. Ivm smaad.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:00

Iemand met naam en toenaam op internet zetten is wel degelijk smaad. Je had ook kunnen schrijven dat je hem bij een dealer had gekocht zonder een naam of woonplaats te gebruiken. Verder vind ik ook dat je zelf aan je koopverplichtingen had kunnen voldoen door de trailer zelf nog een keer te laten keuren!! Daar zit hier normaal ook altijd iedereen om te roepen als je een paard koopt. Ook bij een trailer of auto kan veel fout gaan in een jaar tijd!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:11

Anoniem schreef:

Die remmen kun je alleen controleren door de wielen en trommels er af te halen en dat doet elke dealer . Hoort standaard bij een bovag inspectie beurt.
En of dit smaad is. Hmm, ik vind het persoonlijk altijd wel goed om man en paard te benoemen anders krijg je weer aannames van" het zal die en die wel zijn" en door dit topic komen er ook veel positieve reacties naar buiten

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:16

3bengels schreef:
Iemand met naam en toenaam op internet zetten is wel degelijk smaad. Je had ook kunnen schrijven dat je hem bij een dealer had gekocht zonder een naam of woonplaats te gebruiken. Verder vind ik ook dat je zelf aan je koopverplichtingen had kunnen voldoen door de trailer zelf nog een keer te laten keuren!! Daar zit hier normaal ook altijd iedereen om te roepen als je een paard koopt. Ook bij een trailer of auto kan veel fout gaan in een jaar tijd!

Een trailer laten keuren die ja bij een dealer wilt kopen??Dan zou ik hem 2 x laten keuren want stel dat die eerste een goede relatie heeft met degene die hem wil verkopen..?Moet niet gekker worden, wie kun je dan nog vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:16

Karreman schreef:
Anoniem schreef:

Die remmen kun je alleen controleren door de wielen en trommels er af te halen en dat doet elke dealer . Hoort standaard bij een bovag inspectie beurt.
En of dit smaad is. Hmm, ik vind het persoonlijk altijd wel goed om man en paard te benoemen anders krijg je weer aannames van" het zal die en die wel zijn" en door dit topic komen er ook veel positieve reacties naar buiten

Persoonlijk vind ik het ook goed om mensen bij naam te noemen. Maar het mag niet.

Verder weet ik niks af van de techniek achter een trailer, En ook geen idee wat er wel en niet bij hoort bij een beurt of inspectie :o
Maar ik vind het gewoon apart dat je niet terug gaat als je voelt dat de trailer raar doet. Ik neem aan dat de TS haar EB heeft of een B maar wel eerder aanhanger heeft gereden. Dan weet je toch ong. wel hoe het moet voelen? Als het zo ernstig is moet je dat gevoeld hebben denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:19

Karreman schreef:
3bengels schreef:

Een trailer laten keuren die ja bij een dealer wilt kopen??Dan zou ik hem 2 x laten keuren want stel dat die eerste een goede relatie heeft met degene die hem wil verkopen..?Moet niet gekker worden, wie kun je dan nog vertrouwen.

Ik laat ook een paard keuren die ik bij een handelaar(bedrijfsmatig) of fokker (bedrijfsmatig) koop. Wanneer ik een 2e hands auto koop bij een (erkende) dealer. Laat ik deze ook nakijken door iemand die er verstand van heeft. Waarom zou dat bij een trailer anders zijn?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 12:32

Dit was mijn eerste trailer waar ik zelf mee reed, en ik ben nou eenmaal geen held.
Ik dacht iets te voelen net zoiets als je met handrem erop rijdt maar na paar sec was dat over, dus dan gooi je het op onervarenheid. Stress, en je denkverbeelding. Bovendien was mijn jonge paard in begin niet trailermak dus je bent al gespannen.

Ik ging voor een vloer check en ga ik niet 120 km rijden terwijl hier in straal van 30 km minimaal 3 dealers zitten.
En toen dacht ik.....keur maar gelijk want anders moet ik over 2 maanden weer terug, ik verwachtte namelijk geen onderhoud omdat ie altijd goed onderhouden was.

Ik vraag me alleen af als ik foto's zou plaatsen, ben je dan strafbaar.
Wil alleen mijn ervaring kwijt en ik persoonlijk vind deze mankementen best heftig.

Ik heb er verder niet bij stil gestaan, de trailer zelf nog maals te keuren.
Maar deed ik vroeger met auto's ook niet alleen de laatste wel omdat ie daar niet in onderhoud zou komen.

En stel dat ik deze trailer bijv inruil bij Hooff, dan kan ik toch moeilijk met mijn nieuwe trailer naar Piet rijden om hem te laten keuren?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:48

Als er 3 dealers in je buurt zitten, waarom ga je dan in vredes naam naar Kraay toe?
Ik vind heel veel dingen wel raar in verhaal en niet kloppen als ik eerlijk ben..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 12:56

SuzanH schreef:
Als er 3 dealers in je buurt zitten, waarom ga je dan in vredes naam naar Kraay toe?
Ik vind heel veel dingen wel raar in verhaal en niet kloppen als ik eerlijk ben..

Jij kan echt niet lezen hè.... Deze trailer vond ik op marktplaats en deed geheel aan de eisen die ik wilde van trailer denk aan type vloer, maat, hoogte enz.

Mijn paard komt ook niet uit deze omgeving, kat zat ook 200km verder op en auto ook.
Oja mijn huis stond ook 100 km verder ooit.

Je zoekt iets, je koopt iets.....en dat is niet altijd naast de deur.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:07

tita schreef:
SuzanH schreef:

Jij kan echt niet lezen hè.... Deze trailer vond ik op marktplaats en deed geheel aan de eisen die ik wilde van trailer denk aan type vloer, maat, hoogte enz.

Mijn paard komt ook niet uit deze omgeving, kat zat ook 200km verder op en auto ook.
Oja mijn huis stond ook 100 km verder ooit.

Je zoekt iets, je koopt iets.....en dat is niet altijd naast de deur.

Maar elke 'leek' op het gebied van trailers snapt dat een trailer onderhoud moet worden en dat je je garantie kwijt bent als je naar een andere dealer gaat om onderhoud te houden.
En als er zoiets mis is met je trailer dan ga je terg naar DIE dealer waar je hem van hebt gekocht. Kan je wel zeggen, ja maar hij was in zo'n slechte conditie dat het gevaarlijk wa om de weg op te gaan, tsja, ik had hem op mn rug gezet en was zelf er heen gaan lopen.
En ik geloof niet dat deze trailer niet bij de andere drie dealers was te halen. Of een look a like.
Ja tis prut maar dit was te verkomen/verholpen..

En ik kan lezen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 13:21

Nee je kan niet lezen een 2hands heb je niet voor het uitzoeken dus als je zoekende ben en er komt een type trailer die je aan spreekt ga je niet wachten van gohhhh mis komt die hier in de buurt ook ooit te koop.

Ik onderhoud mijn trailer goede, ik heb geen invloed op de vorige eigenaren, geen nogmaals ikging voor een check van de vloer en besloot op laatste moment te keuren. TOEN kwamen de mankementen te voorschijn.
Dan ga je nadenken van zou ik dat gevoeld hebben en dat was niet bij de eerste rit, en ik ben en blijf onervaren en als het zo duidelijk voelbaar was stond ik gelijk op de stoep maar niet bij een dealer 130 km verderop.
Als jij autopech heb ga je ook naar de dichtstbijzijnde garage en niet terug naar Nederland omdat je toevallig in Frankrijk bent.

Ook al had ik 2 maanden later gewacht dan had ik de trailer alsnog niet naar Nijkerk gebracht. Hij wist dat de trailer daar NOOIT in onderhoud zou komen hebben we bij de aankoop verteld, en ook gevraagd wat als we pech hebben en moet met spoed verholpen worden, altijd contact opnemen en dan zouden we er wel uitkomen.

Een trailer verkopen met zulke ernstige mankementen is gewoon nietnetjes.

Als je twijfeld aan mijn verhaal reageer gewoon niet meer.
Eerst wordt me verweten dar ik iemand mee moet nemen, vervolgens dat ik had moeten laten keuren en nu mag je ook ineens niet meer zelf kiezen waar je iets wilt kopen als product exact is wat je wilt.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:39

Ik verwijt je helemaal niks. Dat als punt 1.
Je valt in herhaling, als ik autopech heb ga ik naar een andere dealer maar als ik twijfel aan de trailer, ga ik terug naar die trailerdealer. Ook al twijfel ik voor de vloer (snap niet wat je nou telkens bedoelt met, ik kwam voor de vloer alleen) al kom je voor een bout, als je net een trailer koopt wil je dat alles klopt(wat bij jou dus niet het geval was, je kan niet van Kraay verwachten dat als je naar een andere dealer gaat dat jij het daarna nog voor jou kan oplossen)als je een trailer hebt van paar jaar oud dan is het begrijpelijk dat je ook bij andere dealers het even kan laten checken.
8jaar vind ik niet jong voor een trailer.
Jaa, tis echt prut voor je dat het zo is gelopen, absoluut. Maar het was te verkomen/ te verhelpen maar dat wil je niet zien/begrijpen.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:43

Karreman schreef:
3bengels schreef:

Nou ja, tis ook wel een beetje typisch nederlands om alles te willen uitsluiten, controle controleren, en is ook helemaal niet verboden of zo
Ik zal dan iets anders in mekaar zitten of ben wat naiver of makkelijker . Ik heb al vaak een gevoel als ik ergens het erf/terrein opkom of het goed zit of niet( zeg maar de aller eerste indruk) en dan speelt ook nog de factor geluk mee en die heeft TiTa in dit geval dus mee niet gehad.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 13:53

Eerste indruk was goed hoor, uitgebreid gepraat.
Dingen door genomen.

Geluk ergens wel nog eenmaal hooguit 2x rijden met de trailer en hij lag op de snelweg gekanteld.

@suszanH laat maar je leest echt niet, speciaal voor jou hij wist dat ik niet voor mankement naar hem toe zou gaan. Hij wist dat ik ver weg woont, onderhoud zou nooit gedaan worden bij hem.

Ik wist niks van de remmen, ik wilde wat weten over de vloer en ga niet 130 km rijden. De vloer was gewoon in orde. Terplekke besloot ik te laten keuren en toen kwam het eruit en dan ga je nadenken goh de laatste keer met de trailer ....... Toen deed ie raar, of was dat bedrog. Heb uitgebreid omschreven dat ik onervaren was ( ben) met trailer rijden en ben er dus hooguit 8x mee weg geweest en nee ik voelde dat niet bij de eerste keren. En het gevoel was nou niet zo duidelijk..... En als gevoel wel heel duidelijk was ga je alsnog naar de dichtstbijzijnde dealer.

En ik had de trailer 8 maanden, garantie verloopt met 6 maanden.