Welke trailer aanschaffen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:00

FlyAway schreef:
ingvdh schreef:
@ bai123456 - Je moet alleen maar uitgaan van het werkelijke gewicht dat achter de auto hangt.
Als de 2 paardstrailer met 1 paard erin 1400 kg weegt mag je er gewoon mee rijden.

Dat is afhankelijk van het rijbewijs van de bestuurder! Wat jij hierboven schrijft is van toepassing bij BE rijbewijs.
Voor B rijbewijs geldt de maximale massa. Zal er niet te ver op ingaan, want dan wordt het erg off-topic.

Dat is helemaal niet afhankelijk van het rijbewijs!
Al heeft de chauffeur een vliegbrevet, als de auto niet meer mag trekken, mag ie dat niet.
De discussie ging over 'welke trailer' het rijbewijs is helemaal niet ter sprake gekomen. We mogen er vanuit gaan dat dat in orde is. ;) Of moeten we eerst vragen of de ts uberhaupt in een auto mag rijden?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:24

sflj schreef:
FlyAway schreef:

Dat is afhankelijk van het rijbewijs van de bestuurder! Wat jij hierboven schrijft is van toepassing bij BE rijbewijs.
Voor B rijbewijs geldt de maximale massa. Zal er niet te ver op ingaan, want dan wordt het erg off-topic.

Dat is helemaal niet afhankelijk van het rijbewijs!
Al heeft de chauffeur een vliegbrevet, als de auto niet meer mag trekken, mag ie dat niet.
De discussie ging over 'welke trailer' het rijbewijs is helemaal niet ter sprake gekomen. We mogen er vanuit gaan dat dat in orde is. ;) Of moeten we eerst vragen of de ts uberhaupt in een auto mag rijden?

Never mind. Ik vreesde hier voor een misvatting over wat nu wel en niet mag (onder rijbewijs B en/of BE, omdat er gezegd werd
Citaat:
Je moet alleen maar uitgaan van het werkelijke gewicht dat achter de auto hangt.
wat in mijn ogen samen hangt met rijbewijs B (maximale massa) of BE (werkelijk gewicht) ), maar misschien heb je gelijk en was daar helemaal geen sprake van.

Marlou89

Re: Welke trailer aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 16:04

Wees gerust ik heb B+E rijbewijs en over het gewicht e.d. hoef ik ook geen informatie, daar ben ik inmiddels wel uit haha! Graag meningen en tips over de diverse trailers, merken, materialen e.d.!

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:45

Ik heb na lang wikken en wegen begin dit jaar mijn eerste eigen trailer gekocht. Mijn budget heb ik na enige tijd zoeken toch omhoog moeten stellen, wat ik wilde was gewoon niet te krijgen voor mijn geld. En ik wilde wel een veilige trailer met mijn minimum eisen.
Bockmann Uno uit 2002 is het geworden, 1,5prds. Mooie hoge trailer, veel licht, rijdt prima. Verstevigde banden, heeft Bockmann standaard is mij verteld. Zonder zadelkamer omdat paard schraapt. Rubberen trapbescherming waar ik zeer blij mee ben en gebruikt wordt haha. Ook wat hogere lampjes op de zijkant van de trailer, zodat je achterligger ziet dat het om een hogere aanhanger gaat.
Wat ik nog mis: een vlakke oploopklep, gegoten gietvloer die wat stroever is als deze rubberen met bubbeltjes, derde remlicht bovenaan de trailer, ophangoog voor in de kap (laag) voor hooinet ipv aan zijkant van de stang. Maar dat valt nog allemaal te regelen tzt.

Marlou89

Re: Welke trailer aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 15:15

Bedankt voor je berichtje Smotz, ik ben er inmiddels uit en ga toch liever voor een nieuwe trailer kijken.

De merken Henra en Humbaur spreken mij erg aan!