Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
coulash schreef:Mijn opmerking is anders bedoeld: er zijn manieren om zélf te leren/ te groeien zodat je nog beter leert omgaan met paarden. Het werkt! Heeft niets met goeroes te maken maar met vastgeroeste ideeen overboord zetten en anders kijken!
Aan de reacties hier te zien willen de meesten dat niet en is inderdaad een 'rotmep' verkopen dan maar de beste oplossing! Geeft ook niks: op de één of andere manier is een paard zo vergevingsgezind dat hij daar inderdaad goed mee om kan gaan!
Aan jou vraag te zien ben jij wél op zoek naar antwoorden en er zijn echt manieren om zélf anders te gaan kijken naar een paard. Het wordt er écht veel leuker van!
Als je je hele leven je eigen paarden al op een eigen paddock/erf weide (los hebt lopen) dan ga je de paardentaal echt wel snappen. Echter zal je ook met grondwerken af en toe flink op moeten treden als leider, dat heeft niks. En geloof me, ik hoef mijn paarden (inmiddels 24, 19 en 15 jaar bij me op stal) maar heel zelden tot nooit nog te corrigeren.
Daarna gingen ze ook keurig aan de kant als ik langs kwam.Yuri schreef:coulash schreef:Ik zou echt niet weten, ondanks dat dit de oude methode is volgens sommigen, waarom je deze aanpakken zou veranderen als het duidelijk heel goed werkt. Zie ik totaal het nut niet van in.
dat het minder vaak zover komt dat ik een rotmep moet uitdelen: ik laat het gewoon niet zover komen, tenminste dat probéér ik... Want ga er maar vanuit, dat er altijd onverwachte dingen gebeuren en dat het je blijft overkomen, dat het dieren blijven mét hun instinctmatige vluchtgedrag en dat ook IK dan kies voor mijn eigen veiligheid.