Jong paard buitenrijden, wanneer ben je daar klaar voor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EquiMassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:47

ik heb mijn pony in het bos beleerd en ingereden heb ook geen bak dus had geen keus maar hij deed alles prima en schok eigenlijk nergens van
soms waren stenen en grote taken nog wel eng maar daar wende hij al snel aan :)

anitap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:45

Ik ben met mijn tinker ook gelijk na het inrijden naar buiten gegaan (dat is nu pas een paar maanden).
Ik merk wel op dat hij groot verkeer en langs andere paarden lopen toch wat spannend vindt.

Dus als er iemand bij mij in de buurt staat met een bomproof voorbeeld paard die eens mee wil gaan... graag! :j

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:50

Toen hij net 4 jaar was ging ik al met hem naar buiten, dat zat nog in de periode dat ik hem verzorgde. Alleen ging ik niet, maar mijn moeder en het brave oude paardje waar ze op zat kon hem niet zo goed bijhouden :') Verder had ik helaas geen mogelijkheden tot het bos. Maar het zijn wel erg brede paden zodat je hem tegen een boom kan zette als het moet.

Nu hij van mij is ga ik er wel eerst een rem opzetten, in het bos is hij een week geleden verongelukt (ander meisje ging met windkracht 8 het bos in op een 4 jarige met een pittige tinker die niet te houden is. 8)7 ) dus er moet weer een hoop vertrouwen inkomen voordat we weer een poging wagen. (en het weer moet lekkerder worden. )
Maar als hij gewend is zou ik toch wel minimaal 1 dag in de week als een bosdag houden. :j

Eviblablabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:52

Ik eerst heel veel buiten met dr gelopen. Mn eerste buitenrit duurde 5 min toen 10min toen 15 min en zo heb ik het opgebouwd. Buiten is het zo anders als in de bak, dat is altijd weer nieuw en spannend, wat wel helpt is een ander paard meenemen.

XBeumke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:38

Mijn vriendin heeft 2 haflingers zadelmak gemaakt. Ze heeft eerst alleen met deze haflingers buiten gereden eigelijk waren ze gelijk best wel braaf. Later gingen we met 2 pony's naar buiten dit ging al veel beter. Eigelijk rijden wij niet in de bak, omdat de bak veel te zwaar is. Ze zijn zo braaf al. we longeren wel veel.