Paard gaat in protest en draait.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 16:42

Mallow schreef:
Ik weet wel waar TS staat, daarom kan ik daar wel over oordelen :)
Volgens mij heb ik nergens gemeld dat ik jouw redenatie gemeen vind, heb alleen gezegd dat ik het niet met je eens ben, mag toch?
Een paard is een vluchtdier en reageert op een momentopname. Ik ben ook absoluut niet van de fluwele aanpak, maar de aanpak die hier door sommige benoemt word vind ik niet correct. Ik heb namelijk wel de indruk dat de ruiter consequent is, gezien ze de confrontatie prima durft aan te gaan (grenzen durft op te zoeken) alleen niet goed weet wat hier het beste antwoord op is. Daarom wordt dit topic immers ook geopend toch? Gedeelte dat het paard weet dat het terug mag wanneer het dit gedrag vertoont ben ik 100% met je eens, dat gaat ze echt wel onthouden, daarom gaf ik de TS ook de tip ten alle tijden je rondje af te maken. Erop ernaast eronder erachter, maar afmaken. Maar de oorzaak verschillen we van mening.
Paard oogt naar mijn mening wat onzeker en heeft leiding nodig, een paard zal namelijk nooit van de leidster wegdraaien omdat het toevallig geen zin heeft.

Ginootje hierin staat dus meteen de antwoord op je vraag ;) Ik denk zeker niet dat je een onzekere ruiter bent, dan zou je de grenzen ook niet opzoeken. Ik denk dat je een stuk zekerder op je paard zit dan ik :D Fijn dat het vandaag goed ging!

Dank je wel meid, dit doet me toch wel goed om te lezen :) Ik ben zeker geen onzekere ruiter en weet goed wat ik moet doen.. Maar ik wil op sommige dingen graag nog een antwoord en vandaar inderdaad dit topic!

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:08

Simpelman schreef:
Mallow schreef:
Succes in ieder geval! Konden ze maar praten he :D

Konden we maar beter luisteren.....

Simpelman , ...'my man!' +:)+

Lindeeee

Re: Paard gaat in protest en draait.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:21

Ik denk dat het gewoon uitproberen is. Aangezien tinkers heel sterk zijn en dat ook vaak weten, zou het best kunnen dat het eigenwijsheid is. Gebruik je een zweep? Misschien en tikje op de kont?

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:56

Simpelman schreef:
Mallow schreef:
Succes in ieder geval! Konden ze maar praten he :D

Konden we maar beter luisteren.....

:j

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 07:54

lisav123 schreef:
Ik denk dat het gewoon uitproberen is. Aangezien tinkers heel sterk zijn en dat ook vaak weten, zou het best kunnen dat het eigenwijsheid is. Gebruik je een zweep? Misschien en tikje op de kont?

Ik heb alles al geprobeerd :) Tikje op de kont komt niet aan bij deze dame!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 07:55

Gisteren met kaptoom gereden en dit met groot succes! Heb heel de weg los gereden en wilde maar 1x draaien en die heb ik kunnen corrigeren! Trots op m'n meisje! <3

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:28

O, super! Kan je eindelijk fijne buitenritten maken zonder al dat gedoe! Heel veel plezier met je paardje!

missoomsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:09

Dit probleem had ik ook met mijn pony maar hij was bang bleek achteraf want ik ging samen met mijn vriendin die op haar paard ging toen liep die veder ! en als hij dan weer stopte zij ik toe maar jongen alles is goed en liep die veder als je paard net als de mijne bang is moet je hem geen tik geven en boos worden maar rustig blijven en hem het vertrouwen geven dat het goed is misschien helpt dat xx

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 21:19

missoomsie schreef:
Dit probleem had ik ook met mijn pony maar hij was bang bleek achteraf want ik ging samen met mijn vriendin die op haar paard ging toen liep die veder ! en als hij dan weer stopte zij ik toe maar jongen alles is goed en liep die veder als je paard net als de mijne bang is moet je hem geen tik geven en boos worden maar rustig blijven en hem het vertrouwen geven dat het goed is misschien helpt dat xx

Als je het topic had gelezen, had je kunnen lezen dat ik juist samen buiten rij met de pony die ze vertrouwd.