Rijbroek met zitvlak? waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zjoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:13

mnkortleve schreef:
Elan_GV schreef:
Dus als het betekend dat je stiller zit en dus je paard minder tot 'last' bent wil je het niet gebruiken?

Ik denk nou, ik zit schuif minder dus zit stiller op het paard, geeft het paard meer balans..

Maar dit is of topic. Ik heb járen zonder gereden en nu met, wil idd niet meer zonder om bovenstaande reden.

Ik denk dat jij het nu verkeerd stel.
Met zitvlak zit jij stiller op een paard, maar dat moet je zonder toch ook kunnen anders zit je gewoon niet goed. ;)

Dit is precies wat ik bedoelde ;)

kosseh

Re: Rijbroek met zitvlak? waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:51

Ik heb met en zonder gereden (nu weer zonder). Zonder vind ik fijner. Heb even veel grip maar die met zitvlak kreeg ik veel moeilijker aan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:00

superwoman schreef:
Ik heb een tijd met beide gereden (om en om natuurlijk :P ) . Dan is het verschil niet zo groot. Echter ook een tijd met alleen (kunst-)leren zitvlak gerden en dan is de terugschakeling wel groot. Vind het belangrijk dat ik ook zonder hulpmiddel netjes stil kan zitten :o

idd mnkortleve, had ik dus ook.

Ik heb ook beide. Op een schieterig paard vind ik het wel fijn om wat meer houvast te hebben. Maar voor het gewone rijden vind ik het ook fijn als ik niet zo plak in het zadel

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:02

Ik heb jaren met gewoon stoffen rijbroek gereden, ging prima. Pas sinds ik een tijdje met leren rijbroek ging rijden en ter afwisseling de stoffen pakte, merkte ik het verschil. Schuif meer met stoffen broek. Heb ook een rijbroek met speciale pads van reeenleer waardoor je helemaal vastzit. Kan daar absoluut niet mee springen bijvoorbeeld omdat ik niet lekker uit het zadel kom.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:30

Ik merk ook met zitvlak heb je gewoon meer grip in het zadel en zit je veel steviger dan zorgen zitvlak. Op mijn paard vind ik het nu ook apart rijden zonder zitvlak rijbroek, terwijl als ik nog eens op de haflinger die hier op stal staat rijd merk ik er niets van als ik zonder zitvlak rijd :j

Laj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:40

Ik heb ook beide en het maakt mij niet veel uit,alleen als het heel warm is dan rijdt ik liever
zonder leren zit.

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:44

ik heb nu 4 met zitvlak van leer en 1 zonder. Oh als ik dan zonder zitvlak rij zit ik veel minder stil en glij door zadel heen.

Morris123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:47

Ik rijd het liefst in broeken met kunstlederen zitvlak van McCrown materiaal. (Veelal gebruik door Pikeur en Cavallo). Dat is prettiger (zachter) dan echt leer, vooral na het wassen. :j