Rustig op de weide kunnen zetten, wie heeft de goede tip ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:21

Mwoah... als je ziet dat een paard ernstig overweegt om dwars door je heen te lopen hoef je bij een gevoelig dier natuurlijk maar jezelf groot te maken en ijskoud te zeggen "ik dacht het niet >;) "

Terwijl je de ander direct een enorme optater moet geven omdat zelfs extreem dreigend -:(- niet overtuigend genoeg is voor de betreffende extreem lompe hork :=

Maar wie daadwerkelijk over me heen loopt, om welke reden dan ook, die is wel de sigaar _-:(

knollentuin

Re: Rustig op de weide kunnen zetten, wie heeft de goede tip ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:30

precies!! maar ik denk dat hier het geval is, en dat kan ik me zo ontzettend voorstellen dat de ts niet meer zo zelfverzekerd en sterk in de schoenen staat [na alles wat r al met dit dier overkomen is] en dat t paard denkt, toedeledokie :evaw: , de orde moet hersteld worden.... >;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:00

Ik ben dan ook zo blij met de knalgele dikke veer-poorten die ik hier in de doorgangen heb gezet :j

Staat een kittige klap stroom op dus als de Fjord weer eens staat te duwen om de wei in te gaan, dan waarschuw ik 1 keer dat ze op moet zouten uit mijn plofcirkeltje en dan maak ik met een gangetje die veer open...in haar richting ~~}>

Ik heb haar er maar ooit 1 keer mee hoeven te raken en nu kan ze ineens wel pijlsnel aan de kant gaan en op een fatsoenlijke afstand wachten totdat ze mag O:)

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 10:18

Net de paarden op de weide gezet .

En met antwoorden van hier goed op gaan letten , is het nu angst van hem of is ie gewoon de sterkere en intimideert hij mij? .
Ben goed gaan opletten wat ie doet als ik naar het hek loop , het voorafgaande aan het hekken openmaken .
Niets aan hem is dan onzeker , hij is rustig en goed benaderbaar , totdat ie door heeft de grasweide gaat open .

Ik heb de lange zweep erbij gehad , goed gekeken waar ik kon wegspringen , maar was vanmorgen 100% van plan hem niet met zijn gedrag er door te laten komen .
Zodra ik de poortgrepen vastpakte begon hij al te dreigen , maakte zich rond , groot en krachtig om door te gaan knallen .
Hij is dan inderdaad erg nerveus , maar wat een schrijver hier ook al aangaf , kan dat ook de opwinding zijn dat ie het weer gaat flikken en winnen .
Met een paar stevige oerbrullen en gezwaai met de zweep heb ik hem op afstand weten te houden, dat viel niet mee en leek ie opeens uit zijn roes te komen , trok een kop van , stjeeess wat doe jij nu?
Hij heeft tot meerdere malen een poging gedaan om keihard op mij in te gaan lopen op stoomboot stand, dik groot en rond , maar door mijn optreden durfde hij niet meer en ging rondjes draven op afstand .
Moet eerlijk zeggen , toen heb ik geen angst gezien , maar meer een pissig paard wat zijn kunstjes verstoord werd .

Heb de poort grepen rustig kunnen wegleggen en hem op mijn moment er door gelaten , gek genoeg deed ie dit heel rustig en maar kijken naar mij .

Hoef niet te vertellen hoe ik mij net voelde , wat net Rocky in de vecht film , boven aan de trap :D
Ik had zelfs een stoer loopje toen ik naar huis liep , zo toch gedaan , maar wel met jullie hulp +:)+ .

Ben toch onbewust een houding gaan aannemen van bang zijn en hij heeft dit opgepikt als die ben ik de baas .
Nu is het tij gekeerd en ga ik op deze weg door .

Inderdaad ik moet ook een plofcirkeltje gaan maken waar hij ver buiten moet blijven bij het verweiden .

Thanks voor jullie meedenken en zal jullie de komende dagen op de hoogte houden hoe het gaat.

Harmonie

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:22

Heb je al eens met een hengstenketting geprobeerd te lopen?
Als je deze onder het halster doorhaalt, heb je veel meer controle (dat werkt bij mijn pony iig zo).

Lastig hoor..

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:25

Zo, dat is een goed begin! Goed gedaan! Je hebt nu zijn aandacht, die verbazing daar moet je mee verder gaan. Het is zo belangrijk dat jij heel standvastig bent en dat blijft uitstralen. Als je nu nog een manier kunt vinden om hem te belonen voor zijn goede gedrag dan kon dit wel eens heel snel opgelost zijn.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:35

@Harmonie wat heerlijk dat het goed gegaan is, paardje zal wel gedacht hebben ow oeps.
Denk er aan vanmiddag moet het andersom, ik dacht gelezen te hebben dat je dan weer het probleem hebt. Goed volhouden als alles fijn gaat leg standaard een zweep neer bij de doorgang. Paard is slim genoeg om te zien dat jij zonder zweep naar het hek loopt en zal het nog eens proberen, je hoeft dan alleen te bukken.
Het voordeel voor jou je hebt nu gezien hoe hij zich opbouwt dus kan je net iets eerder je "oer"brul geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:38

Haha, dat paard zal wel gedacht hebben :))

Super joh, en nu straks ook weer 2 meter breed en hoog die wei in lopen met een attitude van " go ahead >;) make my day ~~}> "

Goed gedaan +:)+

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:04

Super dat het goed is gegaan naar aanleiding van de tips +:)+

Het is ook helemaal niet gek dat je bang bent na aanleiding van de voorgeschiedenis die hij je al heeft gegeven.

Hou je "GROOT" ts en laat hem een poepie ruiken! ~~}>

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:38

Zo, jij bent weer de baas, even volhouden en dan is de brul al genoeg. Het feit dat hij vanmorgen al na even in de gaten had dat hij op moest letten zegt genoeg. Fijn dat je de leidersrol weer terug hebt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:42

Harmonie6 schreef:
Net de paarden op de weide gezet .

En met antwoorden van hier goed op gaan letten , is het nu angst van hem of is ie gewoon de sterkere en intimideert hij mij? .
Ben goed gaan opletten wat ie doet als ik naar het hek loop , het voorafgaande aan het hekken openmaken .
Niets aan hem is dan onzeker , hij is rustig en goed benaderbaar , totdat ie door heeft de grasweide gaat open .

Ik heb de lange zweep erbij gehad , goed gekeken waar ik kon wegspringen , maar was vanmorgen 100% van plan hem niet met zijn gedrag er door te laten komen .
Zodra ik de poortgrepen vastpakte begon hij al te dreigen , maakte zich rond , groot en krachtig om door te gaan knallen .
Hij is dan inderdaad erg nerveus , maar wat een schrijver hier ook al aangaf , kan dat ook de opwinding zijn dat ie het weer gaat flikken en winnen .
Met een paar stevige oerbrullen en gezwaai met de zweep heb ik hem op afstand weten te houden, dat viel niet mee en leek ie opeens uit zijn roes te komen , trok een kop van , stjeeess wat doe jij nu?
Hij heeft tot meerdere malen een poging gedaan om keihard op mij in te gaan lopen op stoomboot stand, dik groot en rond , maar door mijn optreden durfde hij niet meer en ging rondjes draven op afstand .
Moet eerlijk zeggen , toen heb ik geen angst gezien , maar meer een pissig paard wat zijn kunstjes verstoord werd .

Heb de poort grepen rustig kunnen wegleggen en hem op mijn moment er door gelaten , gek genoeg deed ie dit heel rustig en maar kijken naar mij .

Hoef niet te vertellen hoe ik mij net voelde , wat net Rocky in de vecht film , boven aan de trap :D
Ik had zelfs een stoer loopje toen ik naar huis liep , zo toch gedaan , maar wel met jullie hulp +:)+ .

Ben toch onbewust een houding gaan aannemen van bang zijn en hij heeft dit opgepikt als die ben ik de baas .
Nu is het tij gekeerd en ga ik op deze weg door .

Inderdaad ik moet ook een plofcirkeltje gaan maken waar hij ver buiten moet blijven bij het verweiden .

Thanks voor jullie meedenken en zal jullie de komende dagen op de hoogte houden hoe het gaat.

Harmonie

you go girl!!
*\%/* *\%/* *\o/* *\%/*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:26

Yes *\o/* Use the Force , haahahha.

knollentuin schreef:
precies!! maar ik denk dat hier het geval is, en dat kan ik me zo ontzettend voorstellen dat de ts niet meer zo zelfverzekerd en sterk in de schoenen staat [na alles wat r al met dit dier overkomen is] en dat t paard denkt, toedeledokie :evaw: , de orde moet hersteld worden.... >;)

Ik ken dat gevoel maar al te goed. Ik ben na het incident echt wel even bang geweest voor mijn paard die ik toender tijd al 12 jaar had.
het is ineens zoveel power wat daar loskomt en dan is het 'nog maar' een fjord van 400 kg en geen tank van 1.75m

Gelukkig kon ik mijzelf ook wel weer herpakken maar een hele enkele keer komt het nog wel eens terug wannneer het paard in een bepaalde houding staat en ik net niet op de goede plek.

Ik kwam laatst een mooi filmpje tegen van een soort gelijk geval, eens kijken of ik hem nog kan vinden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:35

Mooi dat je een oplossing hebt gevonden. Veiligheid voor alles. En als dat betekend dat je tijdelijk met een zweep als hulpmiddel iets duidelijk moet maken dan is dat maar zo. Niet elk paard is onder de indruk van een wijzend vingertje of een stem die boos klinkt. Hopelijk heb je over een tijdje de zweep niet meer nodig en kan alles in rust gebeuren.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:40

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:02

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:07

Interessant filmpje!
Je moet het maar durven hoor, zo'n groot paard blijft toch altijd intimiderend.

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 16:42

Cowgirl schreef:

Woow :D die Astor is echt een boefje , niet normaal wat die uit haalt .
Zo gek was het gelukkig hier niet , maar de voorbodes waren er al wel dat ie de boel naar zijn hoef ging zetten .
Normaal is het een heel sensibel dier , daarom heb ik mogelijk zijn nerveus zijn verwisseld met angst inplaats van dominant zijn en doordram gedrag.

Zelf denk ik dat wel meer mensen er mee tobben en soms overdonderd worden doordat hun rustige lieve paard opeens dingen doet die echt niet leuk zijn , maar de schuld ligt geheel bij mij , ik heb hem niet goed ingeschat en zijn zachte karakter als excuus gebruikt om niet wat harder op te treden .
Hij kan best een wat harder weerwoord hebben dat heb ik vanmorgen wel gezien , vanmiddag is ie als een lammetje in stapvoets van die weide afgegaan , ik had de zweep alleen maar naast mij staan .
Ik weet zeker dat ie nog even zei ,, vuile spelbreekster " /3

Harmonie

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:49

Hihi, flauw hoor van jou dat je niet meer mee speelt, het was waarschijnlijk het hoogtepunt van zijn (en jouw :P ) dag :))

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:05

Harmonie6, ik moet even lachen om jouw zinnetje: vuile spelbreekster ;-))

Whoehahahaha... zie ik in m'n verbeelding zo'n grote knol heel sip langs je heen lopen... lip op half zeven, omdat jij z'n spelletje niet meer wil spelen!!

Je kunt altijd je bokt forumnaam nog veranderen! Spelbreekster ;-))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:11

Bit er in, hengsstenketting er aan, desnoods zou ik een shank er in hangen. Dan zodra hij begint de drammen, achterwaarts zetten. Desnoods 100 meter. En dan weer naar voren richting t hek. Zodra hij weer begint te drammen, weer achterwaarts.

Ik weet dat t werkt.. Zou bij zo'n paard alles uit de kast halen, levensgevaarlijk..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:14

Harmonie6 schreef:
Ik weet zeker dat ie nog even zei ,, vuile spelbreekster " /3
Harmonie

Soms is het maar beter dat ze niet kunnen praten..... Maar dan kan je nog wel genoeg van de gezichtsuitdrukking halen..

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:54

Super! Je zit vast op de goede weg nu :j

HorsesNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:21

Zou zoals hier al vaker is gezegd toch zweep meenemen. En misschien aan 2 halstertouwen doen en met 2 of meer mensen proberen hem tegen te houden?

HorsesNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:23

HorsesNL schreef:
Zou zoals hier al vaker is gezegd toch zweep meenemen. En misschien aan 2 halstertouwen doen en met 2 of meer mensen proberen hem tegen te houden?

Haha zag al dat t opgelost was. Mooii. Veel succes en plezier verder

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 00:01

Toch altijd fijn al mensen even een topic HELEMAAL doorlezen. :z