Alleen mocht ik alsnog snel de ring verlaten en opnieuw buiten de ring beginnen

Was m'n eerste M1 buitenwedstrijd met m'n eerste paard in de M, dat zei ik ook tegen de jury dus dat was wel vriendelijk van d'r
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kleinvosje schreef:Het is reglementair vastgelegd dat het niet mag, deze jury houdt zich dus gewoon aan de regels. Dan is het dus persoonlijk of je dat kinderachtig vindt of niet.
Wat de peesbeschermers betreft: Als de jury er te laat achter kwam (na start 3e onderdeel) dat die dingen om zaten, mag ze de proef niet meer stil leggen en kan ze niets anders dan door laten rijden en de -2 geven. Had ze het wel voor 3e onderdeel gezien, dan had ze gebeld en de peesbweschermers af laten doen, had de combinatie overnieuw mogen starten en had dan ook -2 gekregen. Ook dat is reglementair vastgelegd. Dit laatste is zoals ik het lees ook gebeurd. Deze jury heeft in mijn ogen dus niets fout gedaan.
Uitsluiting hoeft niet meteen verlies te betekenen. Diskwalificatie wel. Maar dit is niet de taak van de jury om vast te stellen, die zet alleen op de protocol wat haar beslissing tot uitsluiting/diskwalificatie was, en de KNHS voert dat dan in en knoopt daar wel of niet verlies aan vast.
Sammie schreef:Dat is het bij sommige jury's ook hoor
Citaat:Maar wat doe je er dan ook?
Citaat:Moet ik deze opmerking snappen?
Citaat:Ik bedoelde waarom ze in die baan reed.
Na een lang indoor seizoen moet ik even weer omschakelen denk ik
Stomme is dat ik vroeger in de M ook rustig rondjes in de baan bleef rijden, en als ik begon ging ik de baan uit om mooier over de AC lijn binnen te komen haha en nu ik de regelementen lees mag dat al helemaal niet! Nooit wat van gehoord en haalde altijd hoge punten en prijzen!
pizza64 schreef:Dit staat gewoon in het regelement dus is er niets kinderachtigs aan, ik wilde dat wat meer juryleden en wedstrijd organiserende verenigingen de regels wat standvastiger hanteerden dan was er ook minder verwarring òver die regels.
XxSasjuhh schreef:kleinvosje schreef:Het is reglementair vastgelegd dat het niet mag, deze jury houdt zich dus gewoon aan de regels. Dan is het dus persoonlijk of je dat kinderachtig vindt of niet.
Wat de peesbeschermers betreft: Als de jury er te laat achter kwam (na start 3e onderdeel) dat die dingen om zaten, mag ze de proef niet meer stil leggen en kan ze niets anders dan door laten rijden en de -2 geven. Had ze het wel voor 3e onderdeel gezien, dan had ze gebeld en de peesbweschermers af laten doen, had de combinatie overnieuw mogen starten en had dan ook -2 gekregen. Ook dat is reglementair vastgelegd. Dit laatste is zoals ik het lees ook gebeurd. Deze jury heeft in mijn ogen dus niets fout gedaan.
Uitsluiting hoeft niet meteen verlies te betekenen. Diskwalificatie wel. Maar dit is niet de taak van de jury om vast te stellen, die zet alleen op de protocol wat haar beslissing tot uitsluiting/diskwalificatie was, en de KNHS voert dat dan in en knoopt daar wel of niet verlies aan vast.
Dan mag je geen -2 meer geven.
pizza64 schreef:Dit staat gewoon in het regelement dus is er niets kinderachtigs aan, ik wilde dat wat meer juryleden en wedstrijd organiserende verenigingen de regels wat standvastiger hanteerden dan was er ook minder verwarring òver die regels.
daffodil schreef:Als jij afstapt nadat je proef klaar is en je bent nog in de ring, wordt je ook uitgesloten.....kan kinderachtig zijn en erg streng maar het is zo vastgesteld en daar heb je je aan te houden. Net als het uit de ring springen, drie keer de fout ingaan, langer dan 20 sec verzet.
Citaat:Artikel 130 – Verlaten van de ring tijdens de proef
1. Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de ring terecht komt volgt uitsluiting van de desbetreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.
vur schreef:Ik ben uitgesloten terwijl een groot deel van de ring bij A niet dicht was, maar wel genoeg om me uit te kunnen sluiten en dus 2 minpunten. Het was ook een 20x60 ring met een paar hekjes bij de hoeken. Ik heb de reglementen er toen op na geslagen en vond dat deze regel voor meerdere uitleg vatbaar is als er weinig hekjes staan en een hele grote opening, maar toch blijft het dus opletten. Volgens mij gaat het artikel nog verder...
mavantos schreef:vur schreef:Ik ben uitgesloten terwijl een groot deel van de ring bij A niet dicht was, maar wel genoeg om me uit te kunnen sluiten en dus 2 minpunten. Het was ook een 20x60 ring met een paar hekjes bij de hoeken. Ik heb de reglementen er toen op na geslagen en vond dat deze regel voor meerdere uitleg vatbaar is als er weinig hekjes staan en een hele grote opening, maar toch blijft het dus opletten. Volgens mij gaat het artikel nog verder...
Een open ring is een ring waar alleen de letters staan.
CK88 schreef:Mijn instructrice heeft geen schuld, is het 3e paard waar ik M mee rijd dus ik had het moeten weten. Maar niemand heeft me er ooit op gewezen. Ik reed altijd gewoon mooi rondjes in de baan voor de proef
Maar mijn instructrice zei dat het per 2013 ook veranderd was en dat ze er nu strenger op zijn?
mavantos schreef:Oppassen dat je niet -5 komt te staan. Als dat gebeurd moet je verplicht de L2 overnieuw rijden

Citaat:Artikel 108 - Degradatieregeling
1. Klassen B t/m ZZ-Zwaar.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt. Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk. In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd. Na degradatie begint men in de nieuwe klasse zonder winstpunten.
Citaat:Artikel 130 - Verlaten van de ring tijdens de proef
1. Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de ring terecht komt volgt uitsluiting van de desbetreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.
2. Indien een paard, na een proef die is geëindigd na het voor de tweede maal groeten, tussen het moment van voorwaarts gaan na het groeten en het verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de voeten buiten de ring terecht komt, wordt het aan de (voorzitter van de) jury overgelaten te beslissen of de desbetreffende combinatie, gezien de omstandigheden, al dan niet wordt uitgesloten.
3. Met inachtneming van de maximale tijd van onderbreking van de proef van 60 seconden, zal het verlaten van een niet geheel afgezette ring (bv. het achter een bordje om rijden) worden bestraft als een vergissing in het programma.
4. De deelnemer dient te allen tijde de ring te paard te verlaten. Indien dit niet geschiedt wordt het aan het oordeel van de (voorzitter van de) jury overgelaten te beslissen of de desbetreffende combinatie, gezien de omstandigheden al dan niet wordt uitgesloten.
5. Indien de deelnemer bij het verlaten van de ring wordt gedwongen af te stijgen omdat de ring of rijbaan niet door derden wordt of kan worden geopend en de deelnemer derhalve de ring niet te paard kan verlaten, dan volgt geen uitsluiting.
daffodil schreef:Als jij afstapt nadat je proef klaar is en je bent nog in de ring, wordt je ook uitgesloten.....kan kinderachtig zijn en erg streng maar het is zo vastgesteld en daar heb je je aan te houden. Net als het uit de ring springen, drie keer de fout ingaan, langer dan 20 sec verzet.