Paar wil zijn stal niet uit, help ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paar wil zijn stal niet uit, help ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:56

Bedankt, als de eigenaresse er weer is ga ik even overleggen of we het samen kunnen oplossen of dat we er iemand bij halen.
De eigenaresse heeft iemand die haar les geeft, maar we gaan even kijken hoe en wat.
Ik moet even kijken of ik vandaag tijd heb om langs te gaan, om 2 uur heb ik ergens een afspraak, ik weet niet hoelang dat duurt maar als ik op tijd klaar ben ga ik even langs.
Ben echt zo blij dat ik een topic heb gemaakt en niet het voor me zelf heb gehouden, anders was ik zeker weten vroeg of laat vastgelopen.
Bokkers, echt super bedankt voor de hulp ! +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:39

Je vorige reactie klinkt als een heel goed plan, je moet "gewoon" zelf de leiding nemen en niet bang of twijfelachtig zijn :j

Maar gezien je vorige reacties nogal onbeholpen over komen, vind ik het eerlijk gezegd ook serieus dat je best wel eens in een gevaarlijke situatie kunt zitten nu, als het paard zo ontzettend schijt aan je heeft... niet de stal uit willen, niet bij gras weg kunnen krijgen, de paniek en wanhoop spat er vanaf en dat baart mij eerlijk gezegd best wel zorgen.

Als het paard een stiekeme rotzak is in plaats van alleen een slimmerd die een loopje met je neemt...

Dan heb je best kans dat hij nu alleen maar niet naar je luisterde, maar de volgende keer, als je ondanks allerlei bange gevoelens toch heel dapper probeert om je zin te krijgen, hij het nodig vindt om jou te laten merken dat hij boven je staat en je niet alleen kan negeren maar ook kan corrigeren :=

Even er van uitgaande dat de eigenaresse gewoon een verstandig en verantwoordelijk iemand is die zelf wel een goed overwicht heeft op haar paard, nooit problemen met het dier heeft ervaren en zelf heeft gezien dat de keren hiervoor gewoon prima gingen tussen jou en paard: ik denk dat zij zelf dan wellicht heel graag wil weten dat dit nu aan de hand is.

Ik zou zelf als ik die eigenaresse was en dit verhaal achteraf zou horen of lezen, heel erg graag hebben willen zeggen dat je maar beter niet meer (alleen) naar het paard toe kunt gaan, om te voorkomen dat er echt ongelukken gaan gebeuren :=

Kun je geen contact met haar opnemen? Heb je geen telefoonnummer van haar?

Ik zou absoluut even met haar bellen namelijk om te overleggen hoe de situatie nu is, en wat ze dan aanraad aan jou om te doen.

Wellicht heeft ze wel een vriendin ofzo die je er even doorheen wil helpen?

Maar als ze dit achteraf pas hoort en je hebt geen contact met haar opgenomen maar bent door blijven prutsen.... dan kan ik me voorstellen dat ze daar best boos om zou kunnen worden of heel erg teleurgesteld dat ze niet op de hoogte is gebracht.

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:53

je kunt anders ook eerst het paard de stal uit 'jagen' en dan in de uitloopstal, daar het halster en/of touw om doen...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:56

Is er geen bokker in.de buurt die even.een.keer met je mee kan, wat tips geven en zien wat voor vlees er in.de kuip zit?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:25

Als je toch zelf weer gaat proberen, sowieso eerst die pony eens weghalen uit de situatie. Uit de stal met dat dier als jij daar bezig bent met het paard :j

Heb je tenminste geen gedoe meer met een in de weg lopende pony die de boel loopt te verstieren :=

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:11

wanneer komt de eigenaresse terug?
Want ik denk dat zij dit wel graag wil weten, misschien heeft zij dat eerst ook wel gehad, en weet ze wat je moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:59

Ik was er vandaag even heen met mn moeder, heb hem even gepoetst de stal in en uit gehaald en daarna ben ik weer gegaan.
Het uit de stal gaan ging eigenlijk heel soepel, het in de stal gaan was wat lastiger omdat je voor de stal moet draaien en het daar niet super breed is.
Alle bij elkaar ging het stukken beter dan gister, mijn moeder was mee dus er was iemand bij die als het nodig is kon helpen maar dat is niet echt nodig geweest.

Natuurlijk ga ik de eigenaars inlichten, maar om dat nu te doen heeft niet veel zin.
Ze komt morgen terug en binnenkort zouden we ook beide met hem naar les gaan.
Het meest ideale zou zijn als er een hek word gemaakt zodat je via de uitloop naar de bak of waar dan ook heen kan gaan, zonder dat je 2 deuren door moet die alle twee niet zo super groot en lang zijn, maar dat moeten we dus even overleggen enzo, ik ga natuurlijk niet zonder overleg een hek maken

Edit : dit was ook de laatste keer dat ik langs ging terwijl ze op vakantie is want morgen komt ze dus terug
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-13 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:01

verstandig, fijn dat het zo ging met je moeder er bij.
ik hoop dat het goed komt met jullie!