Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Annemiek184 schreef:Als je geschopt wordt of iets dergelijks door een paard met een rood lintje in zijn staart, dan is het toch je 'eigen schuld'? En dan kun je de ruiter van het paard met het lintje toch niet aansprakelijk maken? Of zit ik verkeerd?
Suzanne F. schreef:Ik heb een jonkie die heel heftig reageert op andere paarden. Zelfs op meters afstand begint ze al te gillen en draait ze haar kont om en haalt uit. Met een ander paard in de bak rijden is al moeilijk, laat staan op concours. Je moet echt ver van andere paarden wegblijven. Gewoon langsrijden kan al niet. Heel vervelend. Is dit met veel oefenen op te lossen?
Zie er al tegenop om op vreemd terrein te moeten rijden hierom.

Sonja schreef:Ik zou niet weten waarom ik iemand met een rood lintje extra ruimte moet geven in de inrijring als het druk is. Uiteraard hou je zoveel mogelijk rekening met elkaar en rij je niet expres heel krap langs anderen heen.
Maar je oefent maar lekker thuis op het gedrag van je paard. Als je op concours gaat, hoor je je paard onder controle te hebben. En als dat niet zo is, heb je op concours dus nog niets te zoeken.

LDRD schreef:In dit geval is er gewaarschuwd en onder ervaren ruiters mag verwacht worden dat men de betekenis van het rode lintje kent.
Suzanne F. schreef:En even heel praktisch: Hoe maak je dat vast in de staart? En het moet er met de proef weer uit dus hoe kan je dat nou het beste aanpakken?