Micheline schreef:NZ is niet ver bij Aussie vandaan haha. ?
Slechts meer dan 2000 km
Afstand perspectieven zijn een beetje anders op die afstand van nederland
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Micheline schreef:Heb je daar ook een toetsing moeten doen mbt de taal?
Sizzle schreef:Die afstanden was wat me daar zo ontzettend tegen viel.
In Sydney heb je nog wel verbinding met de buitenwereld, maar in melbourne voelde ik me enorm opgesloten. Van Melbourne naar Sydney is ook 1000 km. Binnenlandse vluchten waren destijds erg duur en om nou 24 uur in de bus te zitten voor een weekendje weg is ook zo wat. Je kunt ook gewoon niet lekker even met je fietsje de natuur in, laat staan met een paard.
Ik was anderhalf uur onderweg naar de dichstbijzijnde manege en die was ook nog om te janken wat kwaliteit betreft. Ik ben daar ook behoorlijk aangekomen (gewicht) omdat ik zo weinig buiten kwam, was het daarna gelukkig snel weer kwijt.
Ook de bekrompenheid van veel collega's stoorde ik me aan. Veel daarvan waren namelijk in hun hele leven nog nooit buiten hun stad geweest en hadden hele kortzichtige meningen.
Ik heb er een super tijd gehad en had het niet willen missen, maar er blijven wonen was niets voor mij.
Geef mij maar een mini landje als Zwitserland, in een uurtje zit je in de bergen...
daffie1986 schreef:Micheline schreef:Heb je daar ook een toetsing moeten doen mbt de taal?
Wij gaan nu op een working holiday visa, we gaan eerst een jaar werken en als dat bevalt gaan we een working visa aanvragen. Met een working visa wordt je kennis van de taal getest. Om te emigreren moeten we punten bijelkaar sparen om een aanvraag in te dienen. Die punten krijg je voor het soort werk, de opleiding die je gedaan hebt, werkervaring in NZ zelf en als je buiten de Auckland regio gaat wonen krijg je ook weer meer punten. Als je boven de 140 punten uitkomt en je gaat werken in de short of de lang term skill lijst (telt overigens ook mee voor punten) kun je een uitnodiging krijgen met de vraag of je wilt emigreren.
Van sydney naar Christchurch duurt de vliegreis "slechts" 2 uur
.
Snap niets van mezelf, terwijl ik wel weet dat ik er 100% achter sta. Micheline schreef:En als het niet bevalt komen jullie dan terug naar Nederland?
Volgens mij is het in Australie zo dat als je net niet voldoende kennis hebt op de taal, je een cursus moet volgen, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan gelukkig wel engels spreken, maar ik moet onwijs wennen aan dat accent. De eerste drie dagen tijdens mijn vakantie leek het wel alsof ik contactgestoord was. Verstond er echt niets van.
Wanneer vertrekken jullie? Wij gaan binnen nu en 2 maanden het huis te koop zetten (eerst een beetje opknappen) en hopen dat het zsm verkocht wordt. Gelukkig is het een starters appartementje en hebben we iets meer kans op de verkoop als bij een eengezinswoning.
Heb jij ook in het begin echt moeite gehad met je beslissing? Met wat je allemaal achterlaat?
Ik voel me de ene keer onwijs happy dat we de poging gaan wagen om toegelaten te worden in Australie, en dan ineens ga ik weer zitten janken hahahaSnap niets van mezelf, terwijl ik wel weet dat ik er 100% achter sta.
1 Juni zijn we geariveerd.