Emigreren naar Australïe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:56

Micheline schreef:
NZ is niet ver bij Aussie vandaan haha. ?

Slechts meer dan 2000 km :')
Afstand perspectieven zijn een beetje anders op die afstand van nederland :D

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 13:58

Sizzle schreef:
Micheline schreef:
NZ is niet ver bij Aussie vandaan haha. ?

Slechts meer dan 2000 km :')
Afstand perspectieven zijn een beetje anders op die afstand van nederland :D

Kak, ik moet weer topografie gaan doen ofzo, ik dacht veel dichterbij haha.

Mungbean

Re: Emigreren naar Australïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:08

Die afstanden was wat me daar zo ontzettend tegen viel.
In Sydney heb je nog wel verbinding met de buitenwereld, maar in melbourne voelde ik me enorm opgesloten. Van Melbourne naar Sydney is ook 1000 km. Binnenlandse vluchten waren destijds erg duur en om nou 24 uur in de bus te zitten voor een weekendje weg is ook zo wat. Je kunt ook gewoon niet lekker even met je fietsje de natuur in, laat staan met een paard.
Ik was anderhalf uur onderweg naar de dichstbijzijnde manege en die was ook nog om te janken wat kwaliteit betreft. Ik ben daar ook behoorlijk aangekomen (gewicht) omdat ik zo weinig buiten kwam, was het daarna gelukkig snel weer kwijt.
Ook de bekrompenheid van veel collega's stoorde ik me aan. Veel daarvan waren namelijk in hun hele leven nog nooit buiten hun stad geweest en hadden hele kortzichtige meningen.
Ik heb er een super tijd gehad en had het niet willen missen, maar er blijven wonen was niets voor mij.
Geef mij maar een mini landje als Zwitserland, in een uurtje zit je in de bergen... :D

daffie1986

Re: Emigreren naar Australïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:26

Micheline schreef:
Heb je daar ook een toetsing moeten doen mbt de taal?

Wij gaan nu op een working holiday visa, we gaan eerst een jaar werken en als dat bevalt gaan we een working visa aanvragen. Met een working visa wordt je kennis van de taal getest. Om te emigreren moeten we punten bijelkaar sparen om een aanvraag in te dienen. Die punten krijg je voor het soort werk, de opleiding die je gedaan hebt, werkervaring in NZ zelf en als je buiten de Auckland regio gaat wonen krijg je ook weer meer punten. Als je boven de 140 punten uitkomt en je gaat werken in de short of de lang term skill lijst (telt overigens ook mee voor punten) kun je een uitnodiging krijgen met de vraag of je wilt emigreren.

Van sydney naar Christchurch duurt de vliegreis "slechts" 2 uur :D

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 15:13

Sizzle schreef:
Die afstanden was wat me daar zo ontzettend tegen viel.
In Sydney heb je nog wel verbinding met de buitenwereld, maar in melbourne voelde ik me enorm opgesloten. Van Melbourne naar Sydney is ook 1000 km. Binnenlandse vluchten waren destijds erg duur en om nou 24 uur in de bus te zitten voor een weekendje weg is ook zo wat. Je kunt ook gewoon niet lekker even met je fietsje de natuur in, laat staan met een paard.
Ik was anderhalf uur onderweg naar de dichstbijzijnde manege en die was ook nog om te janken wat kwaliteit betreft. Ik ben daar ook behoorlijk aangekomen (gewicht) omdat ik zo weinig buiten kwam, was het daarna gelukkig snel weer kwijt.
Ook de bekrompenheid van veel collega's stoorde ik me aan. Veel daarvan waren namelijk in hun hele leven nog nooit buiten hun stad geweest en hadden hele kortzichtige meningen.
Ik heb er een super tijd gehad en had het niet willen missen, maar er blijven wonen was niets voor mij.
Geef mij maar een mini landje als Zwitserland, in een uurtje zit je in de bergen... :D

Die afstanden is iets waar ik ook aan moet gaan wennen. Toen ik er was gingen we met de auto vanaf Campbelltown (een uur bij Sydney vandaan) naar Queensland. Onderweg zag je een keer een brievenbus aan de kant van de weg staan en geen huis, nee dat huis stond dan zeker nog 2 km verderop. Heel leuk om je post te halen...
Wat me ook opviel is dat 9 vd 10 aussies alles met de auto doen. Ik heb een keer boodschappen gehaald dat 15 min bij ons logeerhuis vandaan was. Ze keken me allemaal raar aan toen ik zei dat ik ging lopen. :')

Gelukkig kwam ik vrij veel buiten en heb ik daar ook hardgelopen. Ik was 4 kg kwijt daar haha. Dat zit er nu hier in Nederland weer aan wuhaha.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 15:18

daffie1986 schreef:
Micheline schreef:
Heb je daar ook een toetsing moeten doen mbt de taal?

Wij gaan nu op een working holiday visa, we gaan eerst een jaar werken en als dat bevalt gaan we een working visa aanvragen. Met een working visa wordt je kennis van de taal getest. Om te emigreren moeten we punten bijelkaar sparen om een aanvraag in te dienen. Die punten krijg je voor het soort werk, de opleiding die je gedaan hebt, werkervaring in NZ zelf en als je buiten de Auckland regio gaat wonen krijg je ook weer meer punten. Als je boven de 140 punten uitkomt en je gaat werken in de short of de lang term skill lijst (telt overigens ook mee voor punten) kun je een uitnodiging krijgen met de vraag of je wilt emigreren.

Van sydney naar Christchurch duurt de vliegreis "slechts" 2 uur :D

En als het niet bevalt komen jullie dan terug naar Nederland?
Volgens mij is het in Australie zo dat als je net niet voldoende kennis hebt op de taal, je een cursus moet volgen, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan gelukkig wel engels spreken, maar ik moet onwijs wennen aan dat accent. De eerste drie dagen tijdens mijn vakantie leek het wel alsof ik contactgestoord was. Verstond er echt niets van :') .

Wanneer vertrekken jullie? Wij gaan binnen nu en 2 maanden het huis te koop zetten (eerst een beetje opknappen) en hopen dat het zsm verkocht wordt. Gelukkig is het een starters appartementje en hebben we iets meer kans op de verkoop als bij een eengezinswoning.
Heb jij ook in het begin echt moeite gehad met je beslissing? Met wat je allemaal achterlaat?

Ik voel me de ene keer onwijs happy dat we de poging gaan wagen om toegelaten te worden in Australie, en dan ineens ga ik weer zitten janken hahaha :D Snap niets van mezelf, terwijl ik wel weet dat ik er 100% achter sta.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:35

Naar Australië, wat een gaaf plan! Wij zitten er over na te denken naar Maleisië te emigreren. Ik heb contact opgenomen met BSS paardentransporten en zij hebben een offerte voor me opgesteld om een paard met KLM Cargo naar Kuala Lumpur te vervoeren. In dit geval zou het gaan om een transport dat binnenkort plaats vindt en waar al 2 paarden voor op staan. Ik zou dan de derde zijn en het vierde paard moet dan nog gevonden worden. Zodra zo'n transport vol zit, hoeft het niet veel te kosten maar als er een lege plek is, moet BSS wel die plek betalen aan KLM en worden de kosten dus door 3 gedeeld ipv 4 (dit begreep ik er tenminste uit...).

Onderstaand het tarief voor het vervoer van een paard naar Kuala Lumpur:
- Groom - EUR 400,00 (gedeeltelijke kosten)
- Hooi, etc - inclusief
- Luchtvrachtkosten - EUR 3.100,00
- Brandstoftoeslag - EUR 515,00
- Veiligheidstoeslag - EUR 75,00
- Totaal - EUR 4.090,00

Dit is exclusief bloedtesten, Gezondheidscertificaat, transport naar het vliegveld en alle kosten na aankomst in Kuala Lumpur.
Mee vliegen is mogelijk maar hangt van de situatie af. Het kan enkele honderden euro's kosten of kosteloos. Als een andere eigenaar ook mee wilt vliegen, zal ik moeten betalen. Als ik de enige ben en KLM doet niet al te moeilijk, kan ik gratis mee. Scheelt toch ook een ticket a €600.

Australie zal wel duurder zijn maar ik zou wel rekening houden dat wanneer je flexibel bent, het veel minder kost. Je moet alleen zorgen dat je paard wordt verzorgd en in Amsterdam komt als jij evt al weg bent. Maar dit scheelt in de kosten enorm veel!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:51

Micheline schreef:
En als het niet bevalt komen jullie dan terug naar Nederland?
Volgens mij is het in Australie zo dat als je net niet voldoende kennis hebt op de taal, je een cursus moet volgen, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan gelukkig wel engels spreken, maar ik moet onwijs wennen aan dat accent. De eerste drie dagen tijdens mijn vakantie leek het wel alsof ik contactgestoord was. Verstond er echt niets van :') .

Wanneer vertrekken jullie? Wij gaan binnen nu en 2 maanden het huis te koop zetten (eerst een beetje opknappen) en hopen dat het zsm verkocht wordt. Gelukkig is het een starters appartementje en hebben we iets meer kans op de verkoop als bij een eengezinswoning.
Heb jij ook in het begin echt moeite gehad met je beslissing? Met wat je allemaal achterlaat?

Ik voel me de ene keer onwijs happy dat we de poging gaan wagen om toegelaten te worden in Australie, en dan ineens ga ik weer zitten janken hahaha :D Snap niets van mezelf, terwijl ik wel weet dat ik er 100% achter sta.

Ja waarschijnlijk wel, hoewel we wel heel veel denken dat als we terug gaan het ons heel erg tegen staat. Het is hier zo rustig, relaxt en vriendelijk. Wij zijn er dus al :D 1 Juni zijn we geariveerd.

Wij hebben ook ons appartement te koop staan in nederland, 1 kijker gehad en nu in de verhuur zodat de hypotheek een beetje gedekt wordt. Niet echt moeite gehad met de beslissing maar dat komt meer door privé redenen, afscheidsfeest en afscheid op schiphol viel wel even heel zwaar. Als ik de berichtjes terug lees die mensen geschreven hebben dan laat ik ook wel weer even een paar tranen.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:14

Mijn droom is ooit oook te emigreren naar aus..
echter zie ik nu al dingen waar door het in duigen valt dank je wel haha
ik ben 30+ en wat een geld om een paard te verschepen!!Heb er 3 hoor -O-

Nou hoop dat het jou wel lukt, zie het bij mij niet gebeuren hahahaha

Succes

fjandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:03

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd of Michele ondertussen naar Australie is en hoe het daar bevalt?!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 03:55

fjandi schreef:
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd of Michele ondertussen naar Australie is en hoe het daar bevalt?!

Ik dus ook????

Overigens hebben wij 2 goedgekeurde working visa's ontvangen en mogen dus nog blijven tot 2016