Paardrijden in Frankrijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xnaomivdh

Re: Paardrijden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 12:24

Dacht dat de rit van half 4 tot 5 was, is het ineens 3 uur tot half 5. Nog eerder op de middag, nog warmer...
ja haha ik zal me zeker insmeren xd

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:31

xTitanic schreef:
Creatas schreef:
Eerste keer is ook best beetje spannend!
Maar het is té heerlijk om te laten schieten!

En ik kan me toch echt geweldige ritten herinneren.. manmanman.. (Paardjes breder dan het bergpad waar je overheen moest; niet durven ademen omdat je hem niet uit evenwicht wil brengen :'), reddingsacties halverwege de bergen voor een kalf etc :D )

Desnoods neem je een zakformaatje mee van 'Frans op vakantie'. Die heb je al in een uitvoering zo groot als een luciferdoosje :D

Ooh, en ik moest eens een wandeling van 2 uur meedoen op een pony 'Jojo' zonder zadel :') dat was me wat _O- Ook al die eigenwijze pony's hele tijd het bos inlopen :+
Waren we ook op wandeling met gehandicapten en lag er dus in het paadje waar we galoppeerden een boomstam, nuja we waren met 15 ofzo, opeens al die remmen toe van de paarden, moesten die gehandicapten erover springen met hun paard := die hadden misschien 2 keer paardgereden :') Hier ook nog genoeg verhalen van de buitenritten in la france.. :))

Dat is niet alleen Frankrijk hoor :') Ik ben in de Dominicaanse republiek geweest, daar hebben ze eigenlijk alleen tochten die voor iedereen te doen moeten zijn. En daar zijn over het algemeen de paarden ook naar. Ik zat daar een beetje hobbel-hobbel op mijn paard rond te kijken, en om de een of andere reden wilden ze dat ik van paard zou ruilen met iemand van de begeleiding. Prima joh, werd ik ineens op een jonge hengst gegooid. Beest met mij er in volle galop al bokkend van door op de terugweg, heb me slap gelachen, maar oh wat hadden zij een problemen gehad als ik geen rij-ervaring had. :=

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 12:54

Fijn dat jullie allemaal leuke ervaringen hebben :)

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 13:58

Straks naar de manege, heb in me tas 2 bananen, een flesje water en een pakje vruchtensap. En me mobiel.

Wens me succes +:)+ :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:13

succes, en geniet er van :)

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:20

Succes en veel plezier!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:30

Beaucoup de plaisir! +:)+

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:49

Ik wil achteraf wel een verslag hoor :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:53

Ik zie nu pas dat er wordt gezegd dat ze met korte beugels rijden..
Zoals je bij woonplaats kunt zien ben ik half Frans, en heb dus ook weleens in Frankrijk gereden, nichtjes die rijden etc dus ik weet wel hoe het in elkaar zit: Die bewering is dus kolder he :+

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 18:32

Heb het overleefd!

En het leuke is: Ben de naam van me paardje vergeten :') Iets van zalik (wel op zijn Frans he :P )
We reden idd door smalle 'weggetjes'. Het was ontzettend warm want chaps en bodyprotector waren verplicht.
Maar wat gaan die paarden hard in galop! Was echt een soort achtbaan, in de verlichte zit takken en kuilen ontwijken, super hard dat het gaat. Rij normaal altijd op een oud race paard, dacht dat die hard ging tot ik dit meemaakte :wow:
We staken ook nog een rivier over dus dit was ook de 1e keer zwemmen met een paard voor mij *\o/*
En achter me reed een Nederlands meisje dus dat was best gezellig. Er reden nog 4 andere meisjes van mijn leeftijd mee, allemaal Frans, nemen niet de moeite engels te praten. Die begeleider ook niet, hij gaf allemaal aanwijzingen in het Frans naar mij en ik zo eeuuhm :roll: Gelukkig verstond het Nederlandse meisje het wel en vertaalde het even.

edit: zijn naam was Glazik, op zn Frans uitgesproken Glazique
Laatst bijgewerkt door xnaomivdh op 04-01-26 15:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:37

Leuk hoor! Geslaagde rit dus. Dat zal best warm geweest zijn met chaps en bodyprotector, maar wel netjes dat ze het verplicht stellen met zulke ritten. Er zijn ook stallen in Frankrijk waar je mensen gewoon in kortebroek en sandalen ziet rijden, onverantwoord. Dus dit was verantwoord geregeld zo te horen :) Was dus de moeite waard? Handig dat er een Nederlands meisje mee ging, dan heb je toch nog iemand om een beetje mee te kletsen.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 18:53

Ingrid_92 schreef:
Leuk hoor! Geslaagde rit dus. Dat zal best warm geweest zijn met chaps en bodyprotector, maar wel netjes dat ze het verplicht stellen met zulke ritten. Er zijn ook stallen in Frankrijk waar je mensen gewoon in kortebroek en sandalen ziet rijden, onverantwoord. Dus dit was verantwoord geregeld zo te horen :) Was dus de moeite waard? Handig dat er een Nederlands meisje mee ging, dan heb je toch nog iemand om een beetje mee te kletsen.

Ja ze hadden in de zadelkamer een bak met chaps, heel veel caps, heel veel jodpuhs, bodyprotectors etc. dus je kon het allemaal lenen :)
Was wel de moeite waard, ik kan morgen nog een keer maar dat hoeft dan weer net niet voor mij. Die Fransen zijn de warmte gewend, maar een meisje uit het koude regenachtige Nederland niet :') De buitenritten op me bijrijpaard worden deze zomer ook altijd 's avonds, maar de Fransen plannen dat lekker in het midden van de dag {:}

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:56

Klinkt als een leuke rit, fijn! :)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:56

XxX_Naoomii schreef:
mie123gie schreef:
ik denk dat wij bij het zelfde hebben gereden, bij onze groep konnen toen ook beginners mee, maar toen moesten de beginners afsnijden via een ander pad en dan gingen wij een stuk galloperen

straks zaten we ook nog in hetzelfde vakantie huis :=
hoelang duurde jou rit? en je gaat dus 1x galopperen?

de rit duurde toen ong.2 uur, we hebben wel een hoop gedraaft en soms dat omdat de gevorderden achteraan reden dat wij in hielden en dan een stukje gingen galloperen om weer bij te komen. maar wij gingen 1 keer een lang stuk vol uit

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 22:00

Oh bij ons reden er alleen gevorderden mee en we hebben 3x een stuk gegaloppeerd :)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:04

XxX_Naoomii schreef:
Oh bij ons reden er alleen gevorderden mee en we hebben 3x een stuk gegaloppeerd :)

das mazzel bij ons reden er 2 mensen mee die nog maar 3 keer hadden gereden en die dus alleen een beetje konden stappen en draven, ze hebben 1x een heel langzaam gallopje mee gedaan

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:12

oh dit heb ik ook eens gedaan! was toen 10 was een groepje met 2 fransen een belgische ik mijn moeder en nog een nederlandse. superuleuk paardje alleen de galop ging wel heel hard voor een paardje van 1,45 met: een Kwpn'er een belgisch trekpaard en nog een kwpn'er ik had een camarque pony en mijn moeder een nrpsje was wel heel leuk, hopelijk dit jaar weer.