Training Fitheid ruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Training Fitheid ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:36

Ja in principe via dvd ja (bij mij niet :o ).
Is ontzettend zwaar idd, maar doet erg goed!
Er zijn veel mensen die niet zo inzitten met hun conditie :j

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:13

lienbono schreef:
Nou ik had een springtouw gekocht.. Heb het 3 dagen achter elkaar gedaan. Daarna zo stijf als een hark, de trap op en afgaan deed echt gigantisch veel pijn. Paardrijden deed pijn.. Dus toen dacht ik 'twee dagen pauze'. Ondertussen zijn we drie weken verder, ben ik mijn springtouw kwijt en heb ik dus niets meer gedaan..
Straks maar even opzoek naar dat springtouw en opnieuw beginnen.

Ik heb trouwens die 3x begonnen met in totaal 5 min te springtouwen.. Wat een ramp! Hoe beginnen jullie daar aan? Want dat was echt een aanslag op mijn spieren..

Oh ik ben niet de enige die zich amper kon verplaatsen na het touwtjespringen!
Een goede warming up helpt sowieso en anders rustig opbouwen, niet meteen 5 minuten.
Ik ga zo ook weer. Succes!

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:00

19marjo90 schreef:
Leuk!
Ik doe mee aan een onderzoek van mijn instructrice naar de fitheid van ruiter en paard. Is even wennen voor mij, want dat is dus echt iedere dag sporten, soms twee keer per dag (paardrijden en nog iets anders). Daar zit hardlopen bij, touwtje springen, andere spring oefeningen, buikspieren, enz. Heel intensief, maar volgens mij kan ik na 5 weken bijna de marathon lopen en heb ik een sixpack :D

Gaaf!! Ben zelf bezig met een fysio en een vriend die een sportopleiding doet om een goed programma in elkaar te zetten.

Touwtje springen is zwaar, ten minste dat vinden je kuiten al vrij snel :D Ik denk dat je echt heel rustig op moet bouwen inderdaad omdat het zo'n specifieke beweging is. No pain, no game moet niet betekenen dat je je amper voort kunt bewegen een aantal dagen :') dan gaat de lol er ook snel van af (uit ervaring :o )

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:49

Ik begin er vandaag mee. Wat ik net ga doen weet ik niet :D Ik denk touwtje springen tot ik moe ben. Zal niet lang duren dus :P

Ik heb me trouwens aangemeld op de site van Adelinde en dat vind ik wel erg interessant. Elke dag sporten lukt voor mij toch niet, maar dan kan ik op een dag dat ik 'rust' toch nog bv. ademhalingsoefeningen doen ofzo.. wel interessant.

Frevanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:18

Ik krijg een training's boekje mee naar huis via het TTC en de fysiotherapeut controleert het ook nog wel eens of ik de oefeningen goed doe. crunches, sit-ups van alles om vooral je romp en bovenbenen sterker te maken.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:00

Ik wil wel graag iets gaan doen maar ik weet niet wat, heb erg weinig tijd. Ik ben van nature wel sterk en fiets iedere doordeweeksedag ongeveer 17km op een snel tempo. Ook 2x per week paardrijden op donderdag en vrijdag. Verder geen andere sporten nu.

Frevanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:34

Nienke98 schreef:
Ik wil wel graag iets gaan doen maar ik weet niet wat, heb erg weinig tijd. Ik ben van nature wel sterk en fiets iedere doordeweeksedag ongeveer 17km op een snel tempo. Ook 2x per week paardrijden op donderdag en vrijdag. Verder geen andere sporten nu.

Je traint je benen in ieder geval al genoeg en als je zoveel fietst heb je een goed uithoudingsvermogen. Probeer ook een paar oefeningen voor je rompspieren te doen voor buikspieren: crunches, zijwaartse crunches. voor rompspieren: plank, zijwaartse plank, vlag/superman, brug/bridge

Ariadne192

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:31

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:16