Strandrit bij een manege in Zeeland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Re: Strandrit bij een manege in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:21

http://www.stoeterijwoodstock.nl/
Ik heb hier een weekend gereden een paar jaar geleden: met overnachting in een stacaravan op een camping naast de stallen.
Erg leuk en prettige begeleiding.
We hebben op het strand gereden en in de duinen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:26

Ik denk dat het een beetje aan je rijervaring ligt. Toen ik wat jonger was ben ik een paar keer mee geweest op strandrit met de IJslander, leuke mensen, hele brave pony's maar dus wel begeleid en in de zomer in een redelijk grote groep. Manege Grol heb ik best een leuke strandrit gereden, alleen ik vond de begeleiding heel onverantwoord. Ponyhof is geloof ik de enige manege waar je zonder begeleiding weg mag. Heel leuk, je zit zo op het strand.

En inderdaad hier heb je meer dan genoeg betaalbare b&b's!

Edit: Ponyhof heeft ook een mini camping dus wellicht een leuk idee om daar te slapen.

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:53

Bij Ponyhof hebben ze wel liever dat er begeleiding meegaat van hun denk ik! Maar het is echt leuke begeleiding daar! Xp

famke43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:55

de d'eierkurf raad ik je echt af!
ik kwam daar vorig jaar ook om een strandrit te maken.
zegt ze hoeveel jaar ervaring heb je dus ik zeg 4 jaar.
zeg ze ja dat is veeel te weinig en als ie dr vandoor gaat met zon klein illig meisje erop
hou jij hem niet en gaat de hele kudde er van door.
en ik heb nu al heel veel gekloot met de verzekering,
en toen begon ze een heel verhaal over een man ofzo die ook iets had gezegd dat hij wel kon rijden maar dat hij dat helemaal niet kon. en ik werd er uitgemaakt voor kleine uk. en dat ik dan een kleiner pittiger paardje meekreeg en dat 4 jaar veel te weinig was.
terwijl er in de advententie stond:
3 jaar rij-ervaring. minimale leefdtijd 12 jaar.
toen naar manege hippo d'Or gegaan.
was veel fijner.
je kreeg er eerst een proef-les of je wel een beetje kon rijden. en dan ja je daarna met een kudde het strand op. daar waren ook al 2 meisjes met precies hetzelfde verhaal.
en de begeleider had er ook wel eens van gehoord.

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 18:25

We hebben besloten om naar Stoeterij nr 1 te gaan! Ben erg benieuwd hoe het ons gaat bevallen. Iedereen bedankt voor de tips!!

Sjoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:33

Chessje schreef:
Manege Lisidina in Burgh-Haamstede vond ik een fijne manege voor een strandrit. Ligt 10 minuten van het strand, dus je strandrit vindt ook praktisch helemaal plaats op het strand. Ik heb andere maneges meegemaakt waar je enkel even heen en weer mag galopperen op het strand. Deze maneges liggen ook vaak een half uur van het strand.

Veel plezier in ieder geval!

Mijn vriendin heeft een huisje in Zeeland, tegenover Lisidina waardoor wij daar dus ook veel hebben kunnen rijden.
Maar helaas is die manege 1,5jaar terug ongeveer failliet gegaan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:37

Ponyhof zou ik persoonlijk niet doen. Ik zou er heen gaan maar heb alleen maar slechte reacties gehoord dus heb het maar afgezegd. Moet je maar even op het topic kijken. Ponyhof Aagtekerke

Sjoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:27

delerium schreef:
Dan heb je eigenlijk:
dag 1: vertrek en strandrit
dag 2: strandrit en vertrek

Denk dat ik er zelf dan voor zou kiezen om beide strandritten bij verschillende maneges te doen, dan heb je goed vergelijkingsmateriaal.
Topografisch denk ik dat je dan snel op Walcheren zit met
* de Zwaanhoek (dishoek)
* Ride by the Sea (dishoek)
* Ponyhof (aagtekerke)
* de eendracht (vrouwenpolder)
* de IJslander (biggekerke)
* Duno (oostkapelle)

Op Walcheren is heel veel heel prima overnachting te vinden (wat zoek je?) en ook nog wat te beleven (naar Zeeuwse begrippen dan := )
Vooraf informeren bij de maneges is een sterk plan overigens: voor zover ik weet heeft Ponyhof niet veel paarden voor volwassenen, en van Ride by the Sea weet ik niet eens zeker of ze nog wel ritten maken...

ik zou manege de zwaanhoek persoonlijk niet doen, vanwege strenge, en gestreste leiding en is ook erg duur.

Sjoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:29

blub93 schreef:
We hebben besloten om naar Stoeterij nr 1 te gaan! Ben erg benieuwd hoe het ons gaat bevallen. Iedereen bedankt voor de tips!!

heb je daar misschien een site van?

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 11:40

xclaireschr schreef:
blub93 schreef:

heb je daar misschien een site van?

Paardrijdeninzeeland.nl dacht ik. Ik reageer nu via mijn telefoon, het lukt me niet om de link te kopiëren. ;)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:58

ik kijk even mee ik ben wel een keer naar manege groll geweest maar wil ook is wat anders proberen.,

wel moet het een redelijk reistijd blijven vanuit breda/roosendaal dus iemand tipss .... :+

ik ga ook even door spitten hier in het forum..

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:12

Toen mijn eigen paarden nog niet strandproof waren en mijn nichtje nog te onervaren voor de mijne hebben we een paar keer bij stoeterij no. 1 een strandrit gemaakt... (Burgh-Haamstede)
Tot 3x toe waren we met die man + wij saampjes dus echt heerlijk...
Geen gezeik zoals bij Grol en geen ellenlange treintjes...

+ niet het risico lopen dat 1 iemand toch niet zo goed durft en jij je geld dus ook beter door de wc had kunnen spoelen ;)

Cesiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:14

Bij het Hippisch centrum in Ouddorp kun je ook heel leuk rijden.
Dan kun je naar het strand gaan met paarden van hun manege.

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:39

Ik ben 13 april nog bij manege de grol geweest. Het was alleen echt een grote groep, en er stonden 6 paarden kreupel dus moest er 1 privé paard mee wat eigenlijk bijna nooit het strand op gaat en er moest een hele snelle mee Sidaan heette die. Die was flink irritant, want met gallop ging hij zo iedereen voorbij en kon je hem pas na een kilometer ofzo terug krijgen. Er werd ook gezegd dat die ook bijna nooit op strand kwam en zijn ouders springbloed hadden. Maar t leek meer een racepaard. Uiteindelijk is de leiding erop gegaan na 2 wissels en toen hebben we ook geen galop gedaan omdat het haar eerste strandrit was.
De rit die 3 uur zou moeten duren werd uiteindelijk 4 uur.
En doordat er geen proefles ofzo was lag er iemand na 50 meter naast die dus eigenlijk niet zo goed kon rijden als ze zeiden en deze zijn ook terug gegaan erna , wel jammer dat we toen niet hebben gewisseld want dat had al veel geschilt denk ik.

Verder was het wel leuk alleen sommige mensen overschatten zichzelf en dan word t een chaos en er waren ook 2 met eigen paard die nog nooit hadden gereden op het strand dus dat zorgde ook voor een chaos 1x.
Ik zat op Rocky hele leuke pony verder, en is echt schat van een beest. En eigenlijk zijn alle paarden daar lief. Alleen haffies zijn sterk en Sidaan is snel en ja Boris (het privé paard) was nog vrij onervaren dus ik zou zorgen dat je iets anders als hun krijgt.

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:43

xclaireschr schreef:
delerium schreef:
Dan heb je eigenlijk:
dag 1: vertrek en strandrit
dag 2: strandrit en vertrek

Denk dat ik er zelf dan voor zou kiezen om beide strandritten bij verschillende maneges te doen, dan heb je goed vergelijkingsmateriaal.
Topografisch denk ik dat je dan snel op Walcheren zit met
* de Zwaanhoek (dishoek)
* Ride by the Sea (dishoek)
* Ponyhof (aagtekerke)
* de eendracht (vrouwenpolder)
* de IJslander (biggekerke)
* Duno (oostkapelle)

Op Walcheren is heel veel heel prima overnachting te vinden (wat zoek je?) en ook nog wat te beleven (naar Zeeuwse begrippen dan := )
Vooraf informeren bij de maneges is een sterk plan overigens: voor zover ik weet heeft Ponyhof niet veel paarden voor volwassenen, en van Ride by the Sea weet ik niet eens zeker of ze nog wel ritten maken...

ik zou manege de zwaanhoek persoonlijk niet doen, vanwege strenge, en gestreste leiding en is ook erg duur.

Ik ben daar op kamp geweest , was inderdaad niet geslaagd. De ritten waren opzich wel oke maar die leiding was idd streng en gestresst.
Ik was na 2 dagen ziek naar huis gegaan met veertig graden koorts , en werd die dag alleen gelaten want ze gingen naar de markt en er was vast wel iemand in de stallen als er wat was zeiden ze maar toen ik kotsmisselijk was en niemand was kon ik alles in me eentje gaan zoeken om boel schoon te maken. En was toen jaar of 13 , ben inmiddels 19. En zou persoonlijk een kind niet alleen laten als ze zich ziek voelt. Dan kan je 1 van de 3 leiding toch wel thuis laten.

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 15:39

Vind het inderdaad ook erg jammer dat veel mensen zich overschatten qua rijden. Heb zelf ook een keer bij Groll gereden, toen waren daar ook een aantal mensen die nog niet eens normaal konden licht-rijden. We waren met een mega grote groep. De strandrit was op zich wel heel erg leuk, alhoewel we strand alleen in galop gezien hebben. Maar voor de ervaring erg leuk!

Ik ben daarom erg benieuwd hoe Stoeterij N1 ons gaat bevallen :)

@MarxBob, wat naar zo'n ervaring. Zou inderdaad ook geen ziek kind alleen laten!

Sjoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:36

@Marxbob, precies dat!
ben daar ook een week op kamp geweest, ze hebben er leuke paardjes maar de leiding!

21char92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:46

@Marxbob, haha gekkie ja #$@ sidaan bezorgd je wel hartfalen dat kan ik je wel zeggen!!
sidaan was een nare ervaring omdat de leiding niet reageerde op het meisje dat niet verder wilde op sidaan heb ik maar die knop overgezet ik wilde niet achter die begleiding blijven had liever iets meer achteraan had verwacht dat als hij er dan van door zou gaan hij sneller zou stoppen ,, maar zodra de begleiding dr hand omhoog stak en iets zei ging sidaan hopppaaaaa ervan tussen en kon ik het vergeten als achterover zitten en terug nemen niet werkt probeer ik zohard mogelijk te sturen maar ook dat beest luisterde er niet naar haar het bit uiteindelijk heb ik hem een schop gegeven,, daarna in draf er vanaf gesprongen en hem een gepaste mep verkocht kort daarna terug op Sheila een heeeeellleeeee lieve tinker die gelukkig niet zo belachelijk was 3 uur werden inderdaad 4 uur maar de paarden zijn leuk OP SIDAAN na :)

aanrader is het wel het is mooi en leuk
afrader als je wel onzeker bent je kan niet vanaf het strand terug naar de manege helaas zal je dan de rit gewoon moeten afmaken of je het leuk vind of niet

nog een tip doe handschoenen aan !! blaren krijg je echt wel is het niet op je handen dan wel op je kont

IK GEEF MANEGE GROL EEN DIKKE 9

maar sidaan mag van mij of gaan springen of weg zolang ik er maar nooiittt meer op hoef!!

heyitssanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:39

Heb een paar jaar terug een strandrit gemaakt bij manege de Zwaanhoek. leuke ervaring en ik vond die begeleiding helemaal niet zo streng en gestresst. Ik heb ook eens een strandrit gemaakt bij manege Grol. Daar werd mijn vriendin teruggestuurd omdat ze niet genoeg ervaring had, dus ben ik ook niet meer gegaan. We kregen ons geld niet terug maar na wat overleg wel een toegoedbon, omdat we helemaal vanuit limburg kwamen... maarja dat zijn mijn ervaringen met die manege's.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:48

Cesiel schreef:
Bij het Hippisch centrum in Ouddorp kun je ook heel leuk rijden.
Dan kun je naar het strand gaan met paarden van hun manege.

Deze manege is helaas ook gestopt met manegepaarden.

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:50

Szan schreef:
Mossje_bobb schreef:
Oja ze huren alleen paarden uit (voor een strandrit zonder begeleiding) aan mensen die ze goed kennen. Die bijvoorbeeld les bij hun hebben. Niet aan vreemden!!!

Dat staat op de website, maar wij waren er nog nooit geweest en kregen zonder overleg drie paarden mee. Dus dat gaat niet helemaal op.

Maar dat was de vraag van TS niet, ik ga off-topic :)

Hmm, gek ik mag dat nieett.
Maarja maakt niet uit!
Veel succes met het zoeken

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 16:02

Nog mensen die ervaring hebben met Stoeterij nr1?

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:06

Manege Grol is een aanrader. Gisteren 's ochtends met 2 vriendinnen een duinrit gemaakt, omdat ik twijfelde of mijn vriendinnen de rengalop aan konden. De ene had al jaren niet meer gereden, de ander geef ik les sinds een maandje en had dus ook nog niet echt voldoende rij ervaring. Dit beviel zo goed dat we 's avonds de strandrit ook hebben gedaan. De begeleidster die mee was bij beide ritten, vond mijn vriendinnen goed genoeg. Het ging echt HARD op het strand. Super vet. Het was echt een kick. Zeker ook niet duur, en we hadden goede begeleiding. :)
Je kan zelf aangeven wat voor iets je wil, ze kijken wel onderweg of je kan rijden, en mogen je bij twijfel terug sturen.

loulou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:15

leuk die maneges ik hou dit even bij we willen ook gaan volgend jaar dus hou me nu al even op de hoogte wat er mag en welke mogelijkheden er zijn