Geplaatst: 25-05-13 08:32
in de rijbak, en regelmatig in het Montferlandse bos (op stapafstand van stalling). Ook gaan wij op vakantie met de paarden en dan is het in Drente naar het Drents Friese Wold
Haha... hier in de omgeving, de zuid/westkust van Portugal! Ruiterpaden zijn hier niet, maar wel smalle paden tussen allemaal boerderijtjes door, dat noem je de 'campo'. De paden zijn hard, er liggen allemaal steentjes. Paarden moeten hier wel goede voeten hebben! De uitzichten hier op zee, op de lagune's en de rijstvelden, waar we ook tussendoor kunnen rijden, is echt heel erg mooi. En verder, als het rustig is, kunnen we het strand op. We hebben 80 km strand, van Sines naar Setúbal! Niks is recht hier, het zijn ook nog allemaal hellingen en dalen. Maar schitterend mooi om te doen!
voor kleine buitenritten over een landweggetje tussen de weilanden, voor lange buitenritten eerst een groot stuk over een drukke weg helaas, maar daarna grote bossen die aan elkaar grenzen, ook goed te doen voor trektochten enzo maar zelf nog niet gedaan haha
Anoniem
Geplaatst: 03-06-13 23:06
Ik rijd meestal in het bos, de duinen en op jet strand van Noordwijk en het bevalt me primaaa! heerlijk stukje!
Ik ben gezegend met ons eigen natuurgebied, heerlijk. Geen andere ruiters en wandelaars mogen alleen maar op het wandelpad. Ik rijd ook nog gewoon door het dorp en langs de weg. of het bos natuurlijk
Nationaal park de hoge Kempen in Belgisch Limburg is mijn thuisbasis. Ook rijden we af en toe in de Ardennen, maar dat is tegenwoordig meer een uitzondering met 2 jonge paarden in training.
veerxsjimm
Geplaatst: 04-06-13 12:09
4 keer per week aangezien wij op stal een te zware bak met slecht zand hebben !
Ik rijd altijd langs de oude Maas bij Rhoon en Poortugaal, heerlijk rijden maar je moet helaas wel de paden delen
JackyBono
Geplaatst: 04-06-13 12:25
Montferlandsebossen in gelderland!
Pieter25
Geplaatst: 09-06-13 14:01
Kasteelse bossen in Horst.. lekker dichtbij en anders bij het schuitwater bij Broekhuizen.. heel groot bos, waar ik de eerste keer verdwaald ben hahaha
grote veld lochem, en omstreken echt prachtige stukken zitten daar
C_estmoi
Geplaatst: 09-06-13 16:21
Ik rijd meestal langs de dijk enz. bij de manege gewoon. Er is hier (N-holland) ook niet echt bos te bekennen, dus je hebt verder ook niet echt opties. Als het langere tijd droog is geweest kan je ook prima in de onderdijk (ipv boven langs de dijk) waardoor je geen last meer hebt van verkeer. 't is niet echt mooi, maar af en toe zie je wel leuke vogels en er staan paarden, koeien en schapen op de weilanden. En sowieso is het een mooier uitzicht dan een bak.
Wij rijden eigenlijk altijd in de staatsbossen van St. Anthonis. Een mooi afwisselend gebied met bos, heide, zand en water. Ik probeer toch wel om iedere week minimaal 1 keer naar het bos te gaan. Even lekker relaxen