Stage op Terschelling, hoe kan mijn paard mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 19:52

Air schreef:
Ninette schreef:
Hopelijk lukt het je TS! Bij welk bedrijf ga je?

Huifkarbedrijf Terpstra. Al wat leuk contact over de mail gehad en 't klinkt allemaal erg goed. Ik eet gewoon met de eigenaar mee, dus ik heb al geen kosten meer voor boodschappen o.i.d. Hoop dat dat klasgenootje van me ook mee kan, zou erg leuk zijn iig en voor mij wat minder spannend. :j

Ik ga straks weer een mailtje sturen naar het bedrijf, met de vraag of er mogelijkheid is dat er een klasgenoot met haar paard mee kan, en of zij ons inderdaad op kunnen pikken met de trailer bij Harlingen. Als die klasgenoot mee kan zijn we ook van plan om er van te voren eerst even te kijken, maar iemand die we kennen is er al eens geweest en heeft er alleen maar goede woorden over. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:47

_Ekenna schreef:
Vind het wel erg kinderachtig hoe jullie reageren. Waarschijnlijk zullen jullie er ook gebruik van maken als je in dezelfde positie zou zitten als ik en andere studenten. Schijnheilig gedoe hier vermoed ik. -O-

Ik heb veel stages gedaan, en mijn paard is altijd mee geweest. Ik ben wel meer dan 300€ kwijt geweest, welliswaar niet in een keer maar toch. Ik vind het ronduit belachelijk dat je niet zelf voor je EIGEN paard wilt betalen.

Ik weet trouwens niet op welke school jij zit maar de opleidingen die ik ken betalen dergelijke kosten niet.

_Ekenna

Re: Stage op Terschelling, hoe kan mijn paard mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 22:50

Ik zou graag willen dat we hier on topic blijven, en als je niks zinnigs te zeggen hebt hou dan alsjeblieft je mond dicht.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:52

Om antwoord op je hoofdvraag te geven:

Met de trailer en dokken.
Of thuis laten.

Meer kan ik er niet van maken.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:53

Ik heb wel degelijk wat zinnigs te zeggen. Dat jij dat niet vindt is jouw probleem. ;)
Ik mag hier gewoon reageren.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 22:54

Thuis laten is geen optie, punt uit.
€600,- ga ik niet dokken dus zoek ik een andere oplossing.

@ Chaos,
Je blijft niet ontopic, en wat je zegt is voor mij niet zinnig, voor anderen overigens ook niet. De mod heeft hier al meerdere keren gereageerd om ontopic te blijven, dus nee, wat je zegt mag hier niet gereageerd worden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:56

_Ekenna schreef:
Thuis laten is geen optie, punt uit.
€600,- ga ik niet dokken dus zoek ik een andere oplossing.

@ Chaos,
Je blijft niet ontopic, en wat je zegt is voor mij niet zinnig, voor anderen overigens ook niet.

Een andere optie is er niet. Mits school iets wil vergoeden. Of denk je dat geld ineens uit de lucht komt vallen :+ of je paard daar ineens staat?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 22:57

quera schreef:
Of denk je dat geld ineens uit de lucht komt vallen :+ of je paard daar ineens staat?

Dat zou wel fijn zijn ja. :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:57

Ik kan je garanderen dat dat niet gaat gebeuren.

Maar je hebt nu dus antwoord op je vraag *\o/*

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:59

Hartstikke ontopic hoor.
Begrijp je de definitie wel?

Ik geef aan dat ik voor dergelijke stages enzo ook vervoerskosten heb moeten betalen. Misschien ben ik wel naar Ameland geweest, hoe weet jij dat nou? Is toch gerelateerd of niet dan? Dus dan ook ontopic?

Waarom is het niet zinnig?
Ik geef aan dat het normaal is voor je eigen paard te betalen en dat dat wel eens duur kan zijn.

Verder vraag ik me oprecht af welke opleiding je precies zit dat die dat vergoed. Schrijf ik me ook in. Lijkt me heerlijk, alles voor je betaald krijgen. ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:02

Vergeet je de brandstof van heen en terug reis niet mee te tellen? Dat gaat ook snel nog zo'n 60 euro zijn boven op de overtocht kosten. Lijkt mij dat je die ook moet betalen als anderen jouw paard gaan vervoeren.

Je bent als eilander toch ook wel veel geld kwijt voor de overtocht. De boot vaart immers niet gratis en met een auto met aanhanger kost je gewoon meer dan per persoon alleen.

Het zou fijn zijn als school wat vergoed maar reken daar maar niet te hard op. Oftewel alvast gaan sparen als je paard echt mee moet. Of andere stageplek zoeken zodat je geen bootkosten hoeft te maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:04

oplossing is simpel, paard in de kofferbak. :j

Nee maar ik zou proberen via stagebedrijf om een briefje op te hangen in supermarkten daar en of die al hun paardenconnecties willen raadplegen want er moeten vast stallen / mensen zijn op het eiland die wel eens naar het vaste lang gaan voor wedstrijden e.d.

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:08

Leuk zeg stage op Terschelling, prachtig paardrij-eiland! :)

De tip van [***] is een goeie...zou ik even achteraan gaan als ik jou was.
Wat je ook nog kan doen is een oproepje zetten op fodzoeker.nl (lokale marktplaats zeg maar) soms gaan er eilanders met volle trailer naar de wal en met een lege terug...zou dan ook al weer schelen in de kosten.

Succes!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 23:08

Thats_Me schreef:
Vergeet je de brandstof van heen en terug reis niet mee te tellen? Dat gaat ook snel nog zo'n 60 euro zijn boven op de overtocht kosten. Lijkt mij dat je die ook moet betalen als anderen jouw paard gaan vervoeren.

Je bent als eilander toch ook wel veel geld kwijt voor de overtocht. De boot vaart immers niet gratis en met een auto met aanhanger kost je gewoon meer dan per persoon alleen.

Het zou fijn zijn als school wat vergoed maar reken daar maar niet te hard op. Oftewel alvast gaan sparen als je paard echt mee moet. Of andere stageplek zoeken zodat je geen bootkosten hoeft te maken.

Aan de brandstof had ik inderdaad al gedacht en is al geregeld.
Maar als een eilander minder kwijt is voor de overtocht, kan ik misschien met diegene een deal sluiten. :)

MarlindeRooz schreef:
oplossing is simpel, paard in de kofferbak. :j

Nee maar ik zou proberen via stagebedrijf om een briefje op te hangen in supermarkten daar en of die al hun paardenconnecties willen raadplegen want er moeten vast stallen / mensen zijn op het eiland die wel eens naar het vaste lang gaan voor wedstrijden e.d.

Oja! Super! :j
Je hebt me helemaal uit de brand geholpen. Misschien kan ik 'm ook nog wel in een fietstas proppen! :j

Dat is echt een geweldig idee! Ik ga direct vragen of ze dat willen doen. :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 23:09

SanTi4ever schreef:
Leuk zeg stage op Terschelling, prachtig paardrij-eiland! :)

De tip van [***] is een goeie...zou ik even achteraan gaan als ik jou was.
Wat je ook nog kan doen is een oproepje zetten op fodzoeker.nl (lokale marktplaats zeg maar) soms gaan er eilanders met volle trailer naar de wal en met een lege terug...zou dan ook al weer schelen in de kosten.

Succes!

Oh top! Ga ik doen. Dankjewel! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:09

Haha, graag gedaan! :j
Gewoon laten slachten, en daar weer in elkaar zetten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 23:11

MarlindeRooz schreef:
Haha, graag gedaan! :j
Gewoon laten slachten, en daar weer in elkaar zetten.

Jij bent echt mijn held! Komt zo ineens met dé oplossing. _/-\o_

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:14

Ninette schreef:
Het gaat er ook niet om of ik meer of minder belasting moet betalen, maar HOE mijn belastinggeld wordt besteed en dat liever niet voor iemand die voor zijn eigen plezier zijn paardje mee naar stage wil. Bovendien kan ik wel inkomen waarom je school de vliegtickets betaald, het gaat namelijk om ervaring op doen in het buitenland dus wel noodzaak voor je stage/school. Maar goed zoals je zegt het topic gaat hier niet over doet niet weg dat ik nog steeds nieuwschierig ben naar de ractie van je school.

Liever mn belastinggeld naar dit dan naar al die 'zielige' asielzoekers/vluchtelingen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:15

Je kan inderdaad met een eilander (misschien Terpstra zelf wel?) of ze naar Harlingen komen, daar je paard overladen. Heb gelezen dat dat een mogelijkheid is in overleg met de rederij, nou weet ik niet of dat bij Doeksen kan want ze hadden het daar over rederij Waddensport. Succes ik hoop dat je een oplossing kan vinden.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:20

Wat een rare reacties hier... Ts : leuk dat je naar Terpstra gaat. Ben ik heeeeel lang geleden ook geweest. Ook ik had mijn paard mee. Alleen toen hadden we het zo gregeld dat mijn paard werd overgeladen op een andere wagen (van een lokale handelaar) en toen was de overtocht stukken goedkoper. Ik ben gewoon als passagier gegaan met alleen bagage. Vraag eens aan Terpstra of dat nog mogelijk is. Let wel : het is alweer bijna 20 jaar geleden... Het is echt heel gaaf daar. Veel plezier!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:21

Ik heb maar één advies.

Ga je naar Terschelling voor een stage op paarden gebied ??
Laat je eigen paard thuis.
Want na een dag huifkarren met paarden verzorgen, enz weet ik iets veel beters.

Lekker feesten en beesten op Terschelling.

Terschelling for ever.

(doe de groeten aan Hessel van de Groeneweide)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 23:27

Super om andere ervaringen met Terpstra en Terschelling te horen. Ben nog nooit op het eiland geweest, en zomaar bij iemand intern gaan die je niet kent is natuurlijk erg spannend. Ik ga alle opties die hier gegeven zijn proberen, en dan moet er toch wel wat beters uit kunnen komen dan €600,- ophoesten. :j

Ariebren schreef:
Ik heb maar één advies.

Ga je naar Terschelling voor een stage op paarden gebied ??
Laat je eigen paard thuis.
Want na een dag huifkarren met paarden verzorgen, enz weet ik iets veel beters.

Lekker feesten en beesten op Terschelling.

Terschelling for ever.

(doe de groeten aan Hessel van de Groeneweide)

Haha, ik ben niet zo'n feestbeest. :-)
En wat ik al eerder heb gemeld is het helaas geen mogelijkheid om mijn paard thuis te laten.. Mijn vorige paard zou ik zo thuis laten en aan de handen van anderen over laten, maar bij deze durf ik dat gewoon niet aan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:27

Ik ga ook naar terpstra, maar dan naar de camping haha. :')
kunnen we meeten. _O-

Naar maar ik zou idd de plaatselijke bevolking benaderen via supermarktbriefjes, de plaatselijke welkoop/boerenbond / dierenwinkel etc.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 23:29

O echt? Haha leuk!
Welke periode ga je?

Ja dat was echt een super idee en ik zou er nooit op zijn gekomen. Ga het ook zeker proberen te regelen. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:30

Whaha, naja ik ga in de eerste week of in de tweede. sowieso aan het begin. :j