Plastron of niet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:21

Plastron heb ik, en gebruik ik omdat ik altijd een tshirt aanheb ipv een blouse. Dus dan heb ik een blote hals als ik hem niet draag..

Handschoenen ben ik héél blij om dat die verdwijnen. Sinds meer dan een jaar rij ik thuis al zonder handschoentjes en daarme kan ik veeeel verfijnder hulpen geven naar mijn idee. Dus ik vind het echt super dat ze op wedstrijd afgeschaft worden _/-\o_

Edit; ze zijn nu al afgeschaft?! Vanaf 1 april? Of wat was de datum? :o

Mungbean

Re: Plastron of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:24

Ze weten niet echt wat ze willen zeg. Ooit was het verplicht, toen een aantal jaar niet, daarna een aantal jaar wel wel (kom je dan achter omdat de jury je wil uitsluiten) en nu weer niet %)

En zoooooo ontzettend oud ben ik nou ook weer niet.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:22

ik vind een plastron toch wel netjes staan hoor,maar als ik sommige shirtjes hier voorbij zie komen,dan vind ik dat ook wel mooi staan.
maar als je een dood gewoon wit t-shirt onder je jasje hebt en zonder plastron vind ik dat niet netjes.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:24

Check het reglement even, per 1 april zijn de regels weer veranderd betreffende de blouse/shirt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:32

44Myrthe44 schreef:
Mahitri schreef:
Ik vind een plaston heel erg mooi en netjes staan. Tegenwoordig heb je ook prachtige plastrons van mooie stoffen en met steentjes.
Zonder plastron vind ik een wedstrijdoutfit slordig overkomen.
Jammer dat het afgeschaft is. Ik begreep ook dat handschoenen straks niet meer hoeven. Nog even en je kunt in je dagelijkse kloffie een wedstrijd rijden :(

Ik vind het ook mooi staan.
Maar ik begrijp wel dat de regels versoepeld worden. Paardrijden is de enige sport waarbij je een outfit aanmoet die de prestaties belemmerd, i.p.v. bevordert! Daar mogen ze wel eens wat aan doen imo.

Zo ontzettend mee eens! Kijk, ik vind het ook gewoon mooi hoor, eenn jasje, witte broek, witte handschoenen ect.
Maar zeg nou eerlijk: het is super onhandig: alles wordt snel vies, de meeste merken kijken alleen naar hoe het eruit ziet i.p.v. hoe het draagt, het is laag op laag, met veel accessoires.

Nee ik ben blij dat de plastron weg is, daag dag :wave: en dan nu het wedstrijdshirt als officieel tenue gaan beschouwen i.p.v. een blouse.
In welke sport moet je nu verplicht een blouse aan, dat is gewoon raar. En gewoon vrijstellen of je een jasje aantrekt of niet, kan iedereen zelf kiezen of het te warm is. Hetzelfde met een regenjas: je moet je bij het sporten toch gewoon kunnen kleden naar het weer?!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:38

Ik start in mn bruin crème set met. Afgelopen keer in zwart gestart zonder plastron maar wel met kingsland los Angeles shirtje. En daar zitten swarovski stenen op dus je mist eigenlijk je plastron helemaal niet. 8 voor verzorging gekregen.