Brainless schreef:@Ikke
Hoe goed je ook rijdt en overzicht hebt, ook andere weggebruikers kunnen fouten maken.
Heb al eens iemand achterop gehad bij een stoplicht en 1 x in de file (dat was zonder trailer).
Moest ook aL eens een noodstop moeten maken omdat iemand in het donker zonder licht door het rode licht kwam knallen. En een noodstop omdat er een hert overstak.
Daarnaast heb ik ook geen beenbescherming om bij de paarden.
1 x een paard op de trailer gehad met hakbeschermers omdat deze ging trappen als je stil stond.
Toch ben ik blijkbaar niet de enige:
Roxxiejj schreef:Ik ben het toch wel eens met ikke hoor. Ik hoef ook NOOIT plotseling te remmen, en als ik dat wel moet doen dan zorg ik idd voor een gepast alternatief (rij de berm in of zorg dat ik zo langzaam rij dat ik met gas los stil sta).
Overigens rij ik zonder trailer als een rallycoureur, maar met trailer als een omaatje. Liever een slinger van 20 auto's dan iets te hard door de bochten.
Verder zorg ik in de trailer voor een goeie bodem of vloer, zodat het paard geen glijmogelijkheden heeft. Heb een flink pak krullen op de bodem met daaronder een dikke rubberen mat. Nieuwe paard heeft 2 weken terug anderhalf uur op de trailer gestaan voor het eerst, zonder ook maar een voet te hebben verzet. Geen bescherming om, omdat hij dat niet kende.
Ik heb ondertussen behoorlijk veel rijuren met trailer erop zitten, maar heb nog nooit een vreemde situatie gehad of keihard hoeven remmen. En heb heel Duitsland en Nederland al wel doorgetourt..
Alleen als een paard trapt/veel beweegt/erg onrustig is zou ik bescherming overwegen.
Onoverkomelijk dan dat sommigen em daar nog tussen proppen.