Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tilmar schreef:Ik ben examinator voor het FNRS ruiterbewijs en geef ook cursussen. Je moet die cursus alleen doen als je het leuk vindt. Voor manegeruiters zijn het echt wel leuke dingen om te doen en er zit veel theorie bij.
Je moet het niet gaan doen omdat je iets aan de het ruiterbewijs zou hebben. Ze vragen daar nooit naar. Hoewel dat bij de FNRS misschien nog gaat veranderen. Als je een buitenrit op een Fnrs manege wil rijden (op een manege paard) dan zou een manege een ruiterbewijs verplicht kunnen stellen.
Wat die verzekering betreft, die is alleen geldig op de openbare weg. Ik heb begrepen dat die verzekering uitkeert voordat duidelijk is wie schuld heeft. Vervolgens gaan zij het bij de aansprakelijkheidsverzekering van de schuldige terugclaimen. Dat je eigen verzekering niet hoog genoeg zou zijn lijkt me sterk, meestal is dat een miljoen ofzo.
Die Britten zien sommige dingen toch net anders dan wij.
Was zo'n echte "paardendame" inkl grijs haar en lange jas. Geweldig mens met echte Britse humor (en daar kan ik wel wat mee). ikke schreef:Mijn verzekeringsagent had een goed gevoel voor humor![]()
Zoals gezegd, als bedrijf kun je vanalles eisen, dus ook een "bewijs" van kundigheid.
Overigens is het ruiterpaspoort van de FNRS niet hetzelfde als het Ruiterbewijs. Dat een bepaald opleidingsniveau bij de FNRS een 100% vrijstelling van het ruiterbewijs geeft, is toch niet helemaal hetzelfde.
Heeft de FNRS trouwens nog altijd die handige koppelverkoop van het paspoort, door dat verplicht te stellen aan leerlingen bij alle maneges?
Tilmar schreef:ikke schreef:Mijn verzekeringsagent had een goed gevoel voor humor![]()
Zoals gezegd, als bedrijf kun je vanalles eisen, dus ook een "bewijs" van kundigheid.
Overigens is het ruiterpaspoort van de FNRS niet hetzelfde als het Ruiterbewijs. Dat een bepaald opleidingsniveau bij de FNRS een 100% vrijstelling van het ruiterbewijs geeft, is toch niet helemaal hetzelfde.
Heeft de FNRS trouwens nog altijd die handige koppelverkoop van het paspoort, door dat verplicht te stellen aan leerlingen bij alle maneges?
Ik begrijp jou niet helemaal.. Wat is de grap van de verzekeringsagent?
De FNRS heeft een eigen ruiterbewijs en dat is wat anders als het paspoort. Het FNRS ruiterbewijs en het 'gewone' ruiterbewijs zijn gelijkwaardig.
Waarom ben je tegen het ruiterpaspoort? Bij de KNHS moet je toch ook lid zijn? En voor het ruiterbewijs moet je ook betalen om te verlengen.

Sandrina schreef:Bonnie: als je je rijbewijs laat verlopen, moet je wel opnieuw examen doen. Daarin ben je abuis.
Citaat:Verlopen rijbewijs en opnieuw afrijden
Als uw rijbewijs is verlopen hoeft u niet opnieuw af te rijden. Behalve als u in het bezit bent van een rijbewijs dat voor 1 juli 1985 is verlopen. Dan is dit wel nodig.