Vickz schreef:Hoi
Zoals de titel het zegt, ik erger me soms nogal aan wedstrijdruiters (mensen die af en toe een wedstrijd rijden) die niets zelf doen, dan bedoel ik, een week voor de proef je paard iedere dag door een andere goede ruiter laten rijden, of je paard een week voor de wedstrijd maar 1x uit z'n stal halen, iemand anders laten vlechten, op wedstrijd je paard laten zadelen of inrijden door iemand anders,... En dan nog winnen ook![]()
Bij ons op stal staan zo wel meerdere mensen, morgen heb ik wedstrijd en ik ben me al 3weken aan het voorbereiden, oefenen, eens les pakken, tuig poetsen, paard wassen en toiletteren, inschrijvingen, proeven opzoeken en afprinten,... Ik steek er super veel tijd in en rijd iedere dag. Dan gaan er nog anderen mee die echt niets doen, hun paard komt nauwelijks uit z'n stal, ze liggen er totaal niet wakker van. Ik wil dat alles goed gaat en dat alles netjes is enz. En dan komt m'n haar recht als die voor me staan, soms schaam ik me er voor, maar ik vind het gewoon zo oneerlijk, ik doe al die moeite en doe alles zelf en zij... Pfff!
Ik wou gewoon even m'n verhaal kwijt en vraag me af of ik de enige ben die me soms zo voel en die het daar moeilijk mee heeft.
ik ken het een beetje
ken iemand
iets minder erg maar het trekt er wel op, zo balen dat dat soort mensen echt bestaan
)
een 'groom" (ook al is het een stalgenootje/vriendin of wie dan ook) die meegaat is gewoon "nodig" in mijn ogen. (Klinkt dat heel stom... je kan natuurlijk de dag van te voren zelf je tuig schoonmaken/invetten, zelf vlechten, met een trainingsbroek over je rijbroek/laatste moment omkleden etc. kan allemaal) maar het is zo handig als iemand even je paard vast kan houden, even helpt... Bijhoudt hoeveel mensen er nog voor je zijn dat je daar allemaal niet aan hoeft te denken... Bij het springen sowieso, hindernissen bouwen, parcour lopen etc..
) en hij leest mijn proef voor, kijkt inderdaad hoeveel combinaties er nog voor mij moeten, houdt mijn paard vast bij opstappen enz.., bij de verzorging en het opzadelen wilt hij wel helpen maar wil ik net liever zelf alles doen
Meestal mag hij van mij niet meer doen dan aansingelen :p