Cap vervangen na val?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

Re: Cap vervangen na val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:37

Je kan ook ieder plekje van je cap voelen of er niks vreemds in zit.. dan kun je ook voelen of er een scheurtje in zit of iets.. dit is mij ook alleen maar verteld hoor.. maar toen ik er voor de 6e keer vanaf gevallen was vond k t niet prettig om die cap nog te dragen dus heb ik voor mijn gevoel een nieuwe gekocht.. dus ik gebruik hem gewoon ookal val ik..

OtjeHippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:05

Ja. Het is heel belangrijk om je cap te vervangen na een harde val.

Foxylady117

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:09

Neem het zekere voor het onzekere en vervang 'm. Zeker als je wat aan je hoofd hebt, dan heeft je hoofd toch een tik gehad en je cap waarschijnlijk ook.

AapiieJ19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:43

als je valt zonder dat je hoofd op de grond ofzo komt is het niet nodig.. maar klap je op de bording of iets dergelijks zou ik hem toch vervangen

dave30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:37

volgens de verkoopster van mijn cap kun je dat voelen aan de cap zelf.als na een val je cap niet meer stug is en er lichte speling op zit moet ie vervangen worden.

maar als je het niet vertrouwd gewoon vervangen....''Better safe then sorry'' zullen we maar zeggen.

xISVx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:53

ik zou je cap laten controleren door iemand die daar verstand van heeft en als de cap niet meer goed is een nieuwe kopen :)

Naatjee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:08

ik zou het voor de zekerheid wel vervangen, is wel zo veilig.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:43

ik heb m wel vervangen toen ik van mn paard afviel

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:47

Lees net dat jouw cap inderdaad vervangen moest worden. Bij speling altijd de cap vervangen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 03:16

ik zou indd ook me cap laten vervangen na zo'n val.

heb trouwens ook gelezen in een bijsluiter van me vorige cap dat een cap zelfs om de 5 jaar vervangen moet worden.

ivm dat caps ook steeds ouder worden.

dante00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:16

Ik zal het voor de zekerheid doen :)

Annalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:52

Ik zou je cap heel goed inspecteren. Als er iets los zit of kapot is zou ik wel een nieuwe kopen. Als er helemaal niets mee aan de hand is zou ik hem nog niet vervangen!

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:50

Beslist vervangen. dat spul wat lijkt op piepschuim maar veel steviger is verliest zijn integriteit na een klap. Het kan best zijn dat je dat helemaal niet ziet aan de buitenkant. maar met je schedel wil je geen enkel risico lopen. Met fietshelmen is dat precies zo. :)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:55

Ik zou hem voor de zekerheid ook vervangen. :j

Sannegabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:16

Ik zou je cap even goed nakijken, maar ik vervang mijn cap alleen maar bij een harde val op mijn hoofd of als ik er al meerdere keren mee vanaf gevallen ben want dan heb je meerdere keren de grond licht geraakt en dan vertrouw ik het ook niet meer.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:05

misschien wel goed aangezien je een bult hebt op je hoofd. maarja als er niks kraakt of deukt en alles nog in orde is lijkt het me niet perse nodig. ik ben zelf een drama met veiligheid. ik ga rustig naar buiten zonder cap of laarzen en ik heb jaren met zoon hele oude cap gereden die ongeveer 1% bescherming bood en daar ongeveer 1000x mee gevallen en ik heb m nooit vervangen.
laatst wel een nieuwe aangeschaft maar puur voor de mooi

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:12

Ik zou je cap voor de zekerheid vervangen. Wij hebben laatst voorlichting gehad over veiligheidshelmen (van Uvex in dit geval), die vertegenwoordiger vertelde dat er een soort van buffer-laag (piepschuim-achtig) in de cap verwerkt zit voor de schokabsorbtie en dat deze laag bij een bepaalde impact vervormt. De cap kan daarna nog wel heel zijn, maar heeft geen vermogen tot schokabsorbtie meer, dus mocht je nog een keer op diezelfde plek vallen, vangt hij de klap niet meer op...

Weet je nou zeker dat je niet op je hoofd bent gevallen, dan hoef je 'm niet te vervangen, maar bij twijfel zou ik het altijd doen! Mocht je onverhoopt nog een keer op diezelfde plek van je hoofd/cap vallen kan je jezelf wel voor je kop slaan denk ik zo.

Hopelijk is het duidelijk wat hier boven staat, en anders mag je altijd vragen hoor :)
En het blijft je eigen keus hoor, deze post is niet bedoeld om te pushen, maar om te informeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:26

Ik heb inmiddels een andere capgekocht :j

tweetyXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:54

ik had zelf ook een uvex van 100 euro
het was een spring cap
maar na de eerste keer vallen was de klep
er af gebroken je hebt van die kleppen die kun
je verwisselen maar dat ging niet want van die
oude klep was dat dingetje er in gebleven en die ging er niet uit
dus maar een nieuwe met een vaste klep

markeuro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:23

Als ik jou was, zou ik je cap wel vervangen, je weet nooit of de cap van binnen is beschadigd.