Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sallandval schreef:anneliesdj schreef:En dan heb je een ras wat wel gedomesticeerd is, scheelt een hele hoop narigheid
Mustangs zijn ook geen echt wilde paarden he? Zijn verwilderd, dat wel maar het is een ras dat is ontstaan door gedomesticeerde (grotendeels iberische) paarden die zijn vrijgelaten. Later zal er nog wel wat amerikaanse stock bij in zijn gekomen.
Mustangs zijn makkelijker te 'temmen' dan prezwalski's of zebra's bv.
chiara95 schreef:Even een kleine aanvulling. Een zebra is geen paard...
Ik denk wel dat ze dat ermee bedoelen...[/quote]
lifaya schreef:Als je echt een mustang wilt hebben kun je naar een mustang auction gaan in een gevangenis. Die mustangs zijn dan getemd en getraind door gevangen en je kan ze heel goedkoop kopen
we kwamen een dag te laat.
skippy1 schreef:lifaya schreef:Als je echt een mustang wilt hebben kun je naar een mustang auction gaan in een gevangenis. Die mustangs zijn dan getemd en getraind door gevangen en je kan ze heel goedkoop kopen
Maar dan nog mag je ze niet exporteren! Ze moeten na adoptie een jaar in Amerika blijven!
) in huis te hebben. Het zijn mooie dieren vind ik. Stiekem heb ik wel eens gekeken, er zijn namelijk tamme vosjes te koop. Kosten een fortuin, maar die kan je dus houden als een hond en schijnen daar geen stress van te hebben. Ja, daar kijk ik naar, nee, dat doe ik niet. Maar informatie zoeken (uit nieuwsgierigheid) daar is toch niets mis mee? Diaz schreef:Ik zie een TS die een droom heeft, informatie vraagt, en inplaats van een antwoord of ervaringen vooral veel vingergewijs krijgt!
Dan is het misschien wel zo goed als onmogelijk, dan is meedromen/meedenken alsnog toch veel leuker dan ertegenin hakken!
Natuurlijk is het een romantisch beeld. En zoals ik hier veel lees zou de US niet echt een optie kunnen zijn betreft exporteren, maar inderdaad tjegie, noorwegen, e.d. zijn ook plekken met kuddes e.d. en wie weet, als een wild / verwilderd paard en alles eromheen je droom is, is het eens leuk om te bekijken of dat een optie is.
En wie weet kun jeje favoriete paard wel kopen, neem je hem mee naar nederland en dan hebje toch nog je.'wilde paqrd' idee, want die paarden hebben nog nooit in een stal gestaan of uberhaupt onder een dak gestaan. myxlea schreef:Als ik jou was geweest had ik die 1000den euro's er niet voor over gehad. Ik heb een Exmoorpony (die dus ook genoemd werden) uit een natuurgebied en die is ondertussen een jaar bij mij. De eerste 5 maanden kon ik uh vrijwel niks zeg maar. Je moet er enorm veel doorzettingsvermogen en geduld voor hebben en tegen héél veel tegenslagen kunnen. Maar wat je daar uiteindelijk voor terugkrijgt is het wel allemaal waard, maar je moet je beseffen dat wanneer ze uit de natuur komen dit er vooral de eerste jaren nooit helemaal uit gaat.
Als je dan toch zo graag een 'wilde' wilt om te temmen, zou ik kijken naar Konikpony's of Exmoorpony's die uit de kudde moeten ivm overschot (in ons geval dus 9 hengsten die niet in de kudde konden blijven).