. Maar een leiderschap probleem moet je niet oplossen met de trailer, maar in zijn algemeenheid. Het lijkt mij niet de beste oplossing om op die manier je paard te moeten laden, maargoed dat is mijn bescheiden mening
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ijssnuiver schreef:annastasia schreef:De mijne is een tijd stronteienwijs geweest, wilde ook met een mogelijkheid op de trailer. Terwijl ik daarvoor nooit problemen had.
Was het voer op dan gingen we snel weer naar achteren.
Ook met een lane lijn kreeg ik d'r er niet in.
Ik had toen standaard een loneerzweep in de trailer en daar een paar keer een flinke pets mee gegeven.
Daarna als ze niet wilde, hoefde ik maar te bukken om de zweep te pakken en ze vloog erin.
Nu nergens meer last van....
Tsja dat lijkt me angst met angst bestrijden.... Niet echt de meest handige manier om iets op te lossen. En als het echt puur leiderschap was geweest, had je dit eerst zonder trailer op moeten lossen en niet dmv flinke meppen met de zweep.
) we probeerden ze met een wortelspoor de trailer in te leiden, maar op den duur pakte ze een stukje wortel in de trailer en vloog er dan weer uit... Toen hebben we een NH-instructeur ingeschakeld en nu kan ik ze helemaal alleen laden, ik sta langs de laadklep en ze loopt er meestal van de eerste keer zo op, ik doe de stang achter dicht en dan loop ik rustig naar voor hang haar vast doe de laadklep dicht, deurtje dicht, en hop ik kan vertrekken, echt zo super relaxed op deze manier! Ze loopt wel enkel de trailer in als ze haar touwhalster aanheeft... Daar moeten we nog aan werken

kalm blijve is sowieso het sleutelwoord. 
PinkyPie schreef:Boos worden. Zwepen gebruiken. Lokmiddeltjes met voer.... Uiteindelijk op lange termijn zal het niet werken. Want de verhouding tussen jou en je paard of pony moet duidelijk zijn. Op basis van vertrouwen en je paard moet leren dat er geen andere optie is dan de trailer op. Hij/zij moet bereid zijn jou overal te volgen en leren reageren (wijken) voor druk. Stap in de goede richting: direct ontspanning. Als je het op dit manier leert zul je je paard altijd, overal op elk terrein en in iedere omstandigheid alleen kunnen laden. Want met voer lokken is leuk, en met een bezemsteel een prik in bips (las ik hier ergens) zal ook best werken, maar blijft je paard ook geduldig op de trailer staan ? Ik moet en kan mijn paard alleen laden, dus ze moet ook blijven staan, ik moet eraf kunnen stappen, ik moet veilig de stang erachter kunnen doen en de klep dicht kunnen maken. Wat dat betreft ga ik helemaal met Yellomofoon mee.
En daarbij, als je op die manier je paard kunt laden ben je zelf ook altijd relaxed en hoef je nooit meer te twijfelen of je je paard geladen krijgt. Nou, dat is die paar tientjes trailertraining mij zeker wel waard !
Anne_GTI schreef:Ik ben daar vrij simpel in. Lang touw keertje om de voorstang geslagen aan een stevig halster. Enige manier om aan de druk te ontkomen is naar voren. Boos word ik niet en het paard bepaald zelf hoe lang ie voor die klep blijft staan maar er is maar 1 uitweg; en dat is de trailer in. Bij paarden van een ander werkt dit prima. Mijn eigen paarden lopen gewoon de trailer in terwijl ik naast de klep sta. Die doen niet moeilijk.
PinkyPie schreef:Boos worden. Zwepen gebruiken. Lokmiddeltjes met voer.... Uiteindelijk op lange termijn zal het niet werken. Want de verhouding tussen jou en je paard of pony moet duidelijk zijn. Op basis van vertrouwen en je paard moet leren dat er geen andere optie is dan de trailer op. Hij/zij moet bereid zijn jou overal te volgen en leren reageren (wijken) voor druk. Stap in de goede richting: direct ontspanning. Als je het op dit manier leert zul je je paard altijd, overal op elk terrein en in iedere omstandigheid alleen kunnen laden. Want met voer lokken is leuk, en met een bezemsteel een prik in bips (las ik hier ergens) zal ook best werken, maar blijft je paard ook geduldig op de trailer staan ? Ik moet en kan mijn paard alleen laden, dus ze moet ook blijven staan, ik moet eraf kunnen stappen, ik moet veilig de stang erachter kunnen doen en de klep dicht kunnen maken. Wat dat betreft ga ik helemaal met Yellomofoon mee.
En daarbij, als je op die manier je paard kunt laden ben je zelf ook altijd relaxed en hoef je nooit meer te twijfelen of je je paard geladen krijgt. Nou, dat is die paar tientjes trailertraining mij zeker wel waard !

Zeker als er ondertussen kilo's wortels en brokjes in gepropt worden en het paard nog steeds voor de klep staat met een denkbeeldige dikke vinger blik
Anne_GTI schreef:Ik vraag ook weleens of ik even kan helpen als ik zie dat iemand staat te martelen om z'n knol een trailer in te krijgen. Maar zeker bij een paard van een ander ga je niet slaan als het paard het ook niet doet.... Maar als ik niet hoef te helpen ga ik ook rustig zitten toekijken op een afstand hoe mensen aan het klooien zijn. Geen leuker vermaak dan leedvermaakZeker als er ondertussen kilo's wortels en brokjes in gepropt worden en het paard nog steeds voor de klep staat met een denkbeeldige dikke vinger blik