Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Somebitch schreef:Dat snap ik wel hoor.En ze zal zich heus wel verweerd hebben, maar duidelijk niet op de juiste manier als ik het zo hoor.
Wanneer komt de andere persoon? Misschien is die meer geschikt.
loveidefix schreef:russel schreef:Lees in je profiel dat hij hengst is en dat dachti k al, dat is je probleem, hou je hem hengst, dan blijft het zo en zal het erger worden....al zijn ze sjet, niet voor iedereen makkelijk om als hengst te hebben.....vast veel te veel verwend geweest.
Laat hem ruinen en je problemen zijn over, de randjes er dan nog af met evebtuele extra opvoeding.
Ik dacht dat hij met ander half was gecastreerd?
Als hij idd nog hengst is maakt dat het een heel ander geval, al helemaal als je nog niet
erg veel ervaring hebt! ruinen of verkopen zou mijn advies zijn.
Somebitch schreef:Een paar goede meppen met de zweep geven.
EquusDream96 schreef:Somebitch schreef:Een paar goede meppen met de zweep geven.
Ja een ferme tik kan ik begrijpen, maar met zwepen maak je hem pas kwaad! daar moet ie helemaal niet van hebben... wordt ie helemaal gek van en dat wil ik helemaal niet. Wat bij mij helpt is hem bij zn voorbene vastnemen , vind ie niet zo leuk en lost ie vanzelf en natuurlijk tik op de neus waar ie es van schrikt
troi schreef:Natuurlijk wil hij geen zweep en dan gebruik je die niet als hij zich grof misdraagt, hij is immers de baas dus dat bepaald hij toch? Of misschien niet?
testebeest schreef:pfff , dilemma's
maar zoals al werd gezegd de persoon die je dus geholpen heeft werkt dus niet. Je laat je niet tegen het hek aan duwen.
Klinkt misschien crew maar geef hem maar is een goeie schop bij zijn koker
Heb zelf met jonge hengsten gewerkt (deze waren ietwat zwaarder dan 200 kilo)
Echt je moet dit niet pikken, niemand niet.
En wat al gezegd werd zachte hand werkt dus niet bij hem.
Moet je is kijken hoe hard soms paarden elkaar aanpakken, dan geven ze elkaar eerder een schop in de buik kont dan een tik op de neus
EquusDream96 schreef:Zizako heeft een "dominantieprobleem..." dus nu moeten we veel grondwerk doen en vooral af en toe stoppen en zorgen dat hij ook stopt en achteruit lopen enz , zulke oefeningen...
EquusDream96 schreef:Capri10 schreef:Misschien heeft hij iets naars in het verleden meegemaakt. Belonen van goed gedrag werkt in ieder geval altijd het beste. Geduld en herhaling zijn dan van belang. Snoepjes willen ook wel eens helpen. Kan jij wel alles met hem doen?
Ik heb hem al van zijn 5 maand oud dus mij vertrouwt hij het best ... daarom dat hij bij mij ook niks meer gaat doen... En ik kan idd het meest van hem verlangen... alhoewel het een apart karakertje is ^^
Goof schreef:Wat dicht bij de natuur staat is een rotschop krijgen van een ander in de kudde als je je misdraagt. Bestudeer maar eens een kudde
Maar succes met je grondwerk en je trucjes, hoop dat je ermee bereikt wat je wilt zonder schade.