Wat vinden jullie van de bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Athea_Jack

Re: Wat vinden jullie van de bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:18

Ik bedoel idd zo een'airbag' vestje ! Was idd niet goedkoop, had zelf wat gespaard en een jaartje vr kest en mijn verjaardag centjes gevraagd dus ben er wel gekomen .. Is dat zo een bodywarmerachtig iets met een 'kabeltje' dat je vastmaakt aan het zadel .. Ben er super blij mee, zit ook als gegoten .. Ik heb namelijk nogal grote borsten en een kort lijf dus met zo een harde bodyprotector voelde ik me toch niet 100% hoewel ik dat ook uiteindelijk wel gewoon was .. Maar toch erg blij met de investering die ik heb gedaan! Ik zal er als ik er aan denken eens kijken van welk merk ik er een heb ;)

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:16

Maar zo'n airbag vest is dus niet goedgekeurd voor de cross. Al denk ik dat een airbag voor de niet crossers een alternatief kan zijn. Alleen als je samen met je paard valt gaat de airbag volgens mij niet af. In een dergelijke situatie heb je volgens mij geen bescherming met een airbag en wel met een Bodyprotector.

Een goed passende bodyprotector hoort niet tegen een zadel aan te komen of je bewegingsvrijheid te beperken.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:27

Ben ook nooit een 'voorstander' van bodyprotectors geweest, ooit een aan moeten hebben en toen gezworen NOOIT meer een aan te doen :Y) Toen ik van de zomer jonge arabische ruinen in Zweden ging rijden vond mijn vader het toch wel een strak plan om met protector te rijden.. Nouja ik rond kijken, in de winkel gepast en eentje gevonden die naar mijn idee wel goed zat, ook nog mee op een voor beeld zadel gezeten, en daar zat hij nou ook niet verkeerd. Heb deze toen aan geschaft (a 120,-). In zweden zonder problemen mee gereden en na mijn terugkomst gebruik ik hem vrijwel op elk paard dat ik ook maar niet voor 100% vertrouw :+ (+ met springen)

Die van mij 'beschermt' ook de onder rug en is dus wat langer, hierdoor heb je bij die hoge dressuurzadels wel dat hij tegen het zadel aan komt, Heb dit al vaker gehad maar eigenlijk geen problemen mee gehad haha. Na even mee te rijden was ik er aan gewend, liever me bodyprotector om dan straks meer kans een gebroken rug (bodyprotector sluit dit natuurlijk nog niet uit!)

3 maanden geleden heb ik ook samen met me vz paard een val gemaakt en nu hebben mijn ouders volgens mij ook het liefst dat ik altijd met bodyprotectie rijd, maar helaas beschermt die niet mijn onderbeen (waar ik nu al 3 maanden last van heb :+ )

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:38

Ooit eens een bodyprotector aangehad hebben... Dit is echt geen goede maatstaf. Die dingen zijn zo ontzettend veel verbeterd de afgelopen jaren. Ik heb 14 jaar geleden mijn eerste bp gekregen, heb hem nog liggen, dat is gewoon een plank vergeleken met mijn huidige bp.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:09

@maximuss dit was dus bij mij ook het geval. nu heb ik er een met blikjes en moet zeggen dat deze heerlijk zit.

WGNJ1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:12

Voor de veiligheid vind ik het een goede oplossing,
maar ja het zit helaas niet bepaald lekker. Dit is erg jammer.

Als je een goede maat hebt wil het nog wel eens lekker zitten.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:15

Ik heb de "flex" bodyprotector, met al die blokjes, en ik doe hem eigenlijk alleen aan bij springen of buitenrijden, of paarden die ik niet helemaal vertrouw. Ben er nog nooit mee gevallen, dus ik weet niet of dat scheelt ( :') ) maar ik vind hem prima zitten! Als het heel koud is, zoals de winter vorig jaar, dan doe ik hem zelfs wel eens onder mijn jas aan voor de extra warmte!!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:19

:D Ik vind er niks mis mee, heb er geen last van tijdens het rijden en het heeft mij al meerdere keren geholpen. Ik vole hem nu ik er aan gewend ben ook niet echt meer. In de zomer is het wel heel warm. Ik heb niet een met blokjes maar gebruik hem alleen met springen en naar buiten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:32

IK heb een bodyprotector gekocht omdat ik bang was mijn merrie in de bak te rijdne, en bang te vallen. En toen ik hem had ging ik maar crossen, omdat ik er nu toch een had :+ Ja, logica klopt niet altijd bij mij verder ;)
Anyway, ik vind het een fijn ding, en ook al is het voor sommigen 'schijnveiligheid', het werkt wel tussen mijn oren. Ik ben een stuk zekerder geworden met het rijden in de bak, durfde er meer aan te rijden (ze kon naar staken) waardoor we redelijk door onze problemen samen zijn gekomen. Daarvoor was ik gewoon te onzeker er afwachtend.

Daarnaast heb ik een heerlijke bodyprotector waar ik helemaal geen last van heb dat ik hem draag. Het enige nadeel is dat het wat WARM eronder wordt, zeker in de zomer, maar verder heb ik geen last van dat ding.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:54

Ik heb nu ook een bodypotrector die heel erg drukt..
misschien is een airbag bodyportector wat voor jou?
het is een body warmer die je aan je zadel vast klikt
en als je er af valt word er een steintje naar je bodypotrector gegaan en blaast tie helemaal op:)
ze zijn wel erg dur.
wel erg verstandige moeder(:
ik mag ook niet zonder mijn bodypotrector rijden.

x

sannexbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:11

Ik moest van mijn moeder ook altijd een bodyprotector nadat ik hard was gevallen, en dat deed ik dan ook wel. Zelf wilde ik het liever niet maarja als mn moeder zich daar goed bij voelt vind ik het goed ^^ ik vond het alleen wel vervelend rijden, maar het is wel heel veilig.

xmarajacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:14

Bodyprotector kan nooooit kwaad is allemaal voor je eigen veiligheid, alleen ik heb hem nooit gehad.
Op een jong paard is het wel verstandig.

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:16

Ik heb er ook één, ik vind het heel fijn zitten, ik hem hem altijd aan, ook op Wedstrijd, en ook met Dresuur.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:51

ben net nog van een paard afgevallen tegen de bakwand. was blij dat ik mijn bp aan had, had anders misschien nou in het ziekenhuis gelegen.

xAng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:37

Wanneer je een goede hebt, heel goed iniatief.
Wanneer het zo'n stugge is, verschrikkelijk voor je houding en rug. Als ik er aan terug denk al :(:)

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:52

Ik ben er toch wel van terug gekomen dat een bp altijd veiliger is. Vorige week was ik met mijn kwpn merrie aan het rijden (2,5 maand onder het zadel), tot ze op eens in verzet ging en enorm begon te steigeren. Ik heb haar proberen naar voren te rijden , maar het wilde allemaal niet echt helpen. Na een korte rodeo door de bak vloog ik van haar rug. En wat baal ik dat ik mijn bp aanhad. Door de klap van de bp in mijn onderrug heb ik een paar dagen amper kunnen lopen. Heb 10 min. in een modderplas gelegen tot ik het aandurfde om overeind gehesen te worden. Ik weet zeker dat ik er beter vanaf was gekomen zonder bp. Nu snap ik best dat hij in veel andere gevallen wel bescherming biedt, maar toch. Mijn bp is een half jaar geleden gekocht (hows racesafe) er is toen een rij extra blokjes onder gemaakt om hem goed te laten passen, daar ligt het dus niet aan.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:36

Maar hoe weet je zo zeker dat je er beter vanaf was gekomen zonder BP? Als ik het zo lees had je voor het zelfde geld een rugwervel gebroken en iets langer dan een paar daagjes moeilijk gelopen.

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:24

Sprintje schreef:
Maar hoe weet je zo zeker dat je er beter vanaf was gekomen zonder BP? Als ik het zo lees had je voor het zelfde geld een rugwervel gebroken en iets langer dan een paar daagjes moeilijk gelopen.

In dit geval denk ik niet dat ik iets zou hebben gebroken omdat ik eigenlijk goed terecht kwam en de val zelf best meeviel. Voor mijn gevoel heeft mijn bp me erg in mijn bewegingsvrijheid beperkt en is gebeurd tijdens het bokken/springen. Iemand die mij heeft zien vallen beaamde dit. Het is een beetje lastig te verwoorden. Ik werd als het ware gehinderd in mijn beweging, ik kon niet mee bewegen om de klappen op te vangen. Natuurlijk zijn er veel gevallen t bedenken waarbij een bp wel degelijk nuttig is. Maar ik had niet verwacht dat dit de nadelen konden zijn. Achteraf had ik liever een airhit vest gehad.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 23:31

ik heb er 1 gekocht vanmiddag :D
die van usg met blokjes
ik heb hem gepast en hij zit goed volgens mij,

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:36

Ik heb er afgelopen zomer ook 1 gekocht.

Ik had mijn paard nog maar pas verkeersmak gemaakt en ben begonnen met het maken van buitenritjes.
Daarvoor heb ik toen een bodyprotector gekocht en een nieuwe cap omdat mijn cap al wat ouder was en niet perfect zat.
Op buitenritjes draag ik altijd mijn bodyprotector.

Ik mag niet klagen over hoe die zit, wat ik wel jammer vind is dat het een erg lelijk ding is(doet me een beetje aan zo'n kogelvrij vest denken).
Maar ik heb hem dan ook niet op uiterlijk gekocht maar voor extra veiligheid tijdens buitenritjes.

Binnenkort wil ik beginnen met kleine sprongetjes en ook daarvoor wil ik mijn bodyprotector gaan gebruiken.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:53

_AlMaraam_ schreef:
mie123gie schreef:
Mijn instructrice verbied body protectors daar heb je echt weinig bewegings vrijheid in en bij een onverwachte bok of sprong knalt bij de meeste bodyprotectors het randje tegen het zadel aan waar door je juist valt.Ik rij zelf met een airback vest.past altijd,veel bewegings vrijheid,geen harde randjes en super veilig ik zou daar als ik jou was echt voor gaan

Beetje vreemd wat je instructrice zegt. Als je erg niet veel bewegingsvrijheid in hebt of hij komt tegen de lepel van je zadel aan dan heb je niet de goede maat.

het is de einige die pasten omdat ik vrij breed gebouwd ben moet ik deze wel hebben qua brete maar ik ben blij met mijn airback vest

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:55

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:58

Percy schreef:
mie123gie schreef:
Mijn instructrice verbied body protectors daar heb je echt weinig bewegings vrijheid in en bij een onverwachte bok of sprong knalt bij de meeste bodyprotectors het randje tegen het zadel aan waar door je juist valt.Ik rij zelf met een airback vest.past altijd,veel bewegings vrijheid,geen harde randjes en super veilig ik zou daar als ik jou was echt voor gaan

Daarom zijn ze bij de cross verplicht :? Alle mensen die eventing rijden nemen een enorm risico omdat ze een bp dragen. Ik zou maar eens een andere instructrice gaan zoeken.

ik rij bij de cross ook met airback vest moet je van te voren gewoon bij de organisatie vragen meestal hebben ze er geen problemen mee en trouwens heb ik een hele goed instructriese die mij top heeft leren rijden.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:58

ik ben er niet tegen. je moet alleen wel kijken of je bodyprotector ook echt goed past en dan een met blokjes van dan kan je je ook nog makkelijk bewegen.
bij ons op stal zat ik een keer op een groot jong paard dus hij bokt en gaat aan de kletter en ik viel een ander meisje ook ik had geen bodyprotector en had niks en zij had er wel 1 en viel keihard plat op haar rug.
dit kan ook het neerkomen zijn maar ze kon zich niet goed bewegen.
maar die van haar was ook te groot.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:07