Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Toen ik van de zomer jonge arabische ruinen in Zweden ging rijden vond mijn vader het toch wel een strak plan om met protector te rijden.. Nouja ik rond kijken, in de winkel gepast en eentje gevonden die naar mijn idee wel goed zat, ook nog mee op een voor beeld zadel gezeten, en daar zat hij nou ook niet verkeerd. Heb deze toen aan geschaft (a 120,-). In zweden zonder problemen mee gereden en na mijn terugkomst gebruik ik hem vrijwel op elk paard dat ik ook maar niet voor 100% vertrouw
(+ met springen)
)
) maar ik vind hem prima zitten! Als het heel koud is, zoals de winter vorig jaar, dan doe ik hem zelfs wel eens onder mijn jas aan voor de extra warmte!!
Ja, logica klopt niet altijd bij mij verder
Sprintje schreef:Maar hoe weet je zo zeker dat je er beter vanaf was gekomen zonder BP? Als ik het zo lees had je voor het zelfde geld een rugwervel gebroken en iets langer dan een paar daagjes moeilijk gelopen.

_AlMaraam_ schreef:mie123gie schreef:Mijn instructrice verbied body protectors daar heb je echt weinig bewegings vrijheid in en bij een onverwachte bok of sprong knalt bij de meeste bodyprotectors het randje tegen het zadel aan waar door je juist valt.Ik rij zelf met een airback vest.past altijd,veel bewegings vrijheid,geen harde randjes en super veilig ik zou daar als ik jou was echt voor gaan
Beetje vreemd wat je instructrice zegt. Als je erg niet veel bewegingsvrijheid in hebt of hij komt tegen de lepel van je zadel aan dan heb je niet de goede maat.
SmartBH schreef:@mie123gie: wat moet ik mij dan voorstellen bij een airback vest? heb je daar soms een foto van?
Percy schreef:mie123gie schreef:Mijn instructrice verbied body protectors daar heb je echt weinig bewegings vrijheid in en bij een onverwachte bok of sprong knalt bij de meeste bodyprotectors het randje tegen het zadel aan waar door je juist valt.Ik rij zelf met een airback vest.past altijd,veel bewegings vrijheid,geen harde randjes en super veilig ik zou daar als ik jou was echt voor gaan
Daarom zijn ze bij de cross verplichtAlle mensen die eventing rijden nemen een enorm risico omdat ze een bp dragen. Ik zou maar eens een andere instructrice gaan zoeken.