hoe praat ik dit uit mijn moeder haar hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SZCarlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:16

_AlMaraam_ schreef:
SZCarlijn schreef:
ja klopt ik doe crossen en hoog springen dus moet me ook wel makkelijk kunnen bewegen! :)

Kan prima met een bp ;)

niet als je er wel eens onder hangt en weer moet proberen erop te klimmen! want als jeje laat vallen met een bp dan heb je de grote kans dat je iets breekt!

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:16

Ik heb een bp maar trek hem nooit aan. Ook niet op mijn 4 jarige. Ik doe daar echter alleen maar dressuur op, toen ik sprong met ander paard had ik m wel om. Van mijn 4 jarige ben ik nou 3x afgevallen, nooit iets ernstigs aan overgehouden, behalve een kapotte cap :)

FNews

Re: hoe praat ik dit uit mijn moeder haar hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:20

SZCarlijn, dat je iets breekt omdat je deronder hangt kan ik best geloven. Maar dat ligt dan niet aan de bp.
Ik ben der een keer afgedondert zonder, en had gekneusde ribben. Als ik er wel 1 zou hebben aangehad zou dit niet zo zijn geweest.

Trouwens, de bp's zouden toch anders niet goedgekeurd worden als je er wat mee zou breken moest je vallen?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:20

_AlMaraam_ schreef:
Ik train een renpaard, dus ik moet me wel soepel kunnen bewegen, allereerst door erop te komen met een voetje maar om af te stappen ook wel. Dan heb je het probleem nog dat je in je beugels moet staan en voorover moet zitten zeg maar, lukt ook prima. Dus dit is wel een beetje flauwekul lijkt me.

ik weet dat je soepel kan bewegen, daar had ik het niet over, ik had het over soepel vallen en dat is veel moeilijker met en bp, omdat je niet natuurlijk kunt vallen omdat je in die rol-beweging wordt tegengehouden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:22

Ook dat is onzin want je kunt je gewoon normaal oprollen in een goed zittende bodyprotector.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:22

Ik zou een racesafe bp aanraden, zijn erg licht zitten niet in de weg. Heb hem een maand of 2 geleden ook aangeschaft. Vanaf dag 1 nergens last van gehad. Kan er zelfs mee koprollen (rol altijd door als ik val)
Laatst bijgewerkt door Ymke_Z op 29-12-12 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:23

jasz schreef:
_AlMaraam_ schreef:
Ik train een renpaard, dus ik moet me wel soepel kunnen bewegen, allereerst door erop te komen met een voetje maar om af te stappen ook wel. Dan heb je het probleem nog dat je in je beugels moet staan en voorover moet zitten zeg maar, lukt ook prima. Dus dit is wel een beetje flauwekul lijkt me.

ik weet dat je soepel kan bewegen, daar had ik het niet over, ik had het over soepel vallen en dat is veel moeilijker met en bp, omdat je niet natuurlijk kunt vallen omdat je in die rol-beweging wordt tegengehouden.

Heb ik ook nooit wat van ondervonden. Maar als dat zo zou zijn, waarom zijn ze dan goedgekeurd?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:24

dat is echt geen onzin hoor, je hebt iets extra's om je dat minder soepel is dan jijzelf, dus kan je minder goed bewegen. misschien dat dat bij sommigen niet zo is. maar mijn ervaring is dat ik zonder bp beter val dan met.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:25

vibabu schreef:
Als je zo veilig wil zijn, waarom stap je dan nog op een paard. Vroeger reed er niemand met een bp, een cap of wat dan ook. Zal vast wel weer een opmerking krijgen dat er gelukkig heel wat veranderd is maar goed.

Bp zijn handig als je ergens op valt. Zoals bijv met crossen. In de cross draag ik hem dan ook netjes. Verder vind ik ze echt onzin. Zowieso vind ik de paardensport steeds tuttiger worden mbt veiligheid. Veilig een sport beoefenen is verstandige beslissingen maken. En een ongeluk kan altijd voorkomen. Moet men dan ook maar altijd een cap op met wandelen? Stel je voor dat er een boom omvalt. Ongelukken komen nou eenmaal voor.

En wist jij dat de paardensport de meest dodelijkste sport is? Daar gebeuren in verhouding veel meer dodelijke ongelukken mee dan in bv motor of autosport. Dus ja, het is gewoon tijd dat ze de paardensport veiliger gaan maken. Hier is niets "tuttigs" aan. Ik vind het zo'n bullshit om te zeggen dat dat vroeger ook niet was dus het nu zogenaamd ook niet hoeft. Ben blij dat ze er verder in aan het ontwikkelen zijn, zo zijn er al veel minder ernstige ongevallen.

Ts: kijk eens naar een dure BP. Geen planken, maar een hows racesafe. Zo'n ding is zn geld waard, probeer maar eens een dealtje met je moeder te maken.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:29

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:31

Ik heb hier ook zo'n schildje, en dat zit dus echt voor geen meter. Dat is pas echt stijf.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:37

Ik vind dat je een hele verstandige moeder hebt.

Ik heb hier een keer een verzorgstertje van 7 geplankt de ambulance in zien gaan omdat de pony struikelde en over de kop sloeg. Beest was (is!!) doodbraaf en zet nooit een stap verkeerd. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:40

Ik ben een moeder die haar kinderen ook verplicht om BP en cap aan te doen/op te zetten. Doen ze dat niet, komen ze niet op het paard, zo simpel ligt het bij mij. En ze hebben er echt geen last van hoor maar hij moet wel goed passen. Zelf draag ik overigens ook een BP en een keer had mijn oudste haar BP niet bij, ze leende die van mij en toen voelde ze wel dat het niet lekker zat (is een ander merk dan die van haar).

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:41

http://www.gibsonsaddlers.com/product/b ... N9VHW8sBIU
Deze is zeker aan te raden. Ik rijd ook volbloeds en moet daarvoor me goed kunnen bewegen in een bp, en nergens last van hoor. Laatst nog gevallen, en kon gewoon doorrollen. Een goede bp is misschien wel even een dure investering maar Rugletsel genezen zou vast nog duurder zijn ;)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:13

Misschien een optie om voor een goede tweedehandse te gaan ipv een voor een goedkope nieuwe die wrs niet helemaal lekker zit?

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:19

inderdaad voorstellen of je de bodyprotector alleen met springen aan mag?

ik mocht van mijn ouders eerst nooit op paardrijden omdat ze het te gevaarlijk vonden.. :+
toen ik ze eenmaal had overgehaald (ik was 9) hoefde ik geen bodyprotector aan, en nog steeds hoeft het niet. ze heeft me best vaak met 300 km/h door de bak zien gaan, of met een stuiterend paard..

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:35

Ik ga proberen anders een tussen weg te vinden. Ik snap wel dat me ma het eng vond want ik lease een draven ze kan wel galoperen maar soms als ze entaschast is tijdens het springen gaat ze vreselijk hard ze wel keihard voor je werken en daarom val je er tijdens dressuur niet zomaar af dan kan ze alles netjes. En op de manege vind ik het ook maar niks maar voor het springen. Zou ik het dan misschien voor me moeders gevoel wel willen doen. Maar of ze zoveel geld heeft hiervoor vind ik het grootste probleem. Want ik doe het echt niet met een plak en dat weet ze voor een volle 100% als je iets koop koop dan iets goeds en niet iets waar ik van denk ja daag dacht het niet.
Ik denk er dus wel nog ff overna. Maar ik vind het wel overdreven dat je kind niet op een paard mag zonder. Maar ieder zijn mening hier over

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:38

Ik vind het niet overdreven. Stel je kind valt eraf, kan hij/zij er wel verlamd door geraken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:31

Misschien kun je met je moeder bespreken dat je hem alleen met springen draagt, dat zou ik nog nieteens zo heel gek vinden eigenlijk. Bij dressuur vind ik het wel onzin, maargoed, ik rij ook zonder cap, dus wat dat betreft neem ik het misschien niet zo nauw. Veiligst is het nog altijd om erop te blijven zitten :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:43

__Marloes schreef:
vibabu schreef:
Als je zo veilig wil zijn, waarom stap je dan nog op een paard. Vroeger reed er niemand met een bp, een cap of wat dan ook. Zal vast wel weer een opmerking krijgen dat er gelukkig heel wat veranderd is maar goed.

Bp zijn handig als je ergens op valt. Zoals bijv met crossen. In de cross draag ik hem dan ook netjes. Verder vind ik ze echt onzin. Zowieso vind ik de paardensport steeds tuttiger worden mbt veiligheid. Veilig een sport beoefenen is verstandige beslissingen maken. En een ongeluk kan altijd voorkomen. Moet men dan ook maar altijd een cap op met wandelen? Stel je voor dat er een boom omvalt. Ongelukken komen nou eenmaal voor.

En wist jij dat de paardensport de meest dodelijkste sport is? Daar gebeuren in verhouding veel meer dodelijke ongelukken mee dan in bv motor of autosport. Dus ja, het is gewoon tijd dat ze de paardensport veiliger gaan maken. Hier is niets "tuttigs" aan. Ik vind het zo'n bullshit om te zeggen dat dat vroeger ook niet was dus het nu zogenaamd ook niet hoeft. Ben blij dat ze er verder in aan het ontwikkelen zijn, zo zijn er al veel minder ernstige ongevallen.

Ts: kijk eens naar een dure BP. Geen planken, maar een hows racesafe. Zo'n ding is zn geld waard, probeer maar eens een dealtje met je moeder te maken.

laat mij maar eens zien dan die cijfers dat het de gevaarlijkste sport is :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:00

het is de op een na gevaarlijkste sport. voetbal is de gevaarlijkste.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:04

en dan ben ik nog benieuwd of er "veiligheidsspul" het aantal doden had kunnen voorkomen. Dus bijv. mevrouw heeft dwarsleasi, had dit voorkomen kunnen worden als zij een bp had gedragen. bij 90% vsn de gevallrn ja? Fan voegt het imo iets toe om de sport veiliger te maken door een bp te dragen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:51

jasz schreef:
het is de op een na gevaarlijkste sport. voetbal is de gevaarlijkste.

Voetbal? Daar geloof ik niks van. Ken niemand die door voetbal overleden is, met paardrijden is dat wel anders. Zijn die cijfers wel relatief? Denk het niet als voetbal en paardrijden op 1 en 2 staan.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:56

voetbal is in Engeland de gevaarlijkste sport, omdat er meer mensen in het ziekenhuis belanden door voetbal, lees dus ook een gebroken been ofzo, dan paardrijden. Dit komt ook omdat er meer mensen voetballen dan paardrijden.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:00

Ik haaaat die dingen nog erger dan een cap ( die heb ik wel altijd op sinds ik er vorigjaar een doormidden heb gevallen

Ga je met je moeder naar de winkel laat haar er een aantrekken zet haar op een fiets of laat haat ermee trap lopen :j