Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:27

Ik vind dat ik van mezelf wel kan zeggen dat ik geen beginner meer ben (moet natuurlijk wel nog heeeel veel leren haha),
Ik koop ook truien in de decathlon hoor, die dingen zitten even lekker als zo'n dure trui :') , verder heb ik ook een regendeken van daar weg, een zweep, een halstertouw, hoefvet, 2 broeken (alhoewel ik die niet zo fijn vind), sokken, en vast nog wel iets.

En als ik ga rijden ga ik toch echt geen kleren zoeken die passen bij m'n dekje etc :') , heb ook geen setjes eigenlijk. Heb gewoon bruine peesbeschermers, die gebruik ik bij al m'n dekjes, als ik toevallig m'n bruine dekje gebruik rijd ik toevallig in set ja.

Edit; moet er wel nog bij vermelden dat ik wel 2 merk-rijbroeken heb, en die passen me toch beter dan die van decathlon :j, kwaliteit is misschien ook wel wat beter. Maar rijbroeken zijn eigenlijk het enige van kleding wat ik niet zo snel daarvandaan zou halen, voor truien en shirtjes, sokken, geen probleem :D.
Laatst bijgewerkt door Noblesse_ op 29-12-12 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:29

als er een vlek of een gaatje in mijn "normale" kleding
komt dan worden dat voor mij automatisch rijkleding haha

nee voor mij geen dure merken hoor!

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:36

Ik koop wel merk rijbroeken en chaps.
Ik koop soms wel kleding speciaal voor het paardrijden, maar dat zijn vaak shirtjes of vesten van de h&m of andere goedkopere. Wil namelijk shirtjes die niet laag uitgesneden zijn en waar je de bandjes van de sportbh niet ziet, kom vaak uit op polo's ;)
Verder gaat mijn dagelijkse kleding naar de stapel paardrij kleding als ze voor dagelijks niet meer goed zijn.

Ga echt geen handen vol geld uitgeven aan kleding dat vies gaat worden, zonde!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:38

Ik moet bekennen dat ik dus wel echt alleen maar Kingsland, Anky, PIkeur, etc heb van rijbroeken en van truien heel veel Kingsland. Waarom? Omdat het gewoon veel fijner zit dan niet paarden-bovenkleding. Het is qua pasvorm mooier, zit beter aangesloten en is gemaakt om te rijden.

Simonesimone

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:40

Ik rijd ook in mijn oude kloffie. Rijbroeken zijn wel altijd merk ( maar dan ook niet de dure kingsland, pikeur etc. ) maar mijn bovenkleding niet. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het graag zou willen om in die mooie kleding te lopen, maar helaas heb ik er het budget niet voor. :)

bentejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:42

Bailey_4ever schreef:
Ik zie er graag altijd verzorgd uit dus bij de paarden ook. De ene keer koop ik iets puur om de kwaliteit, de andere keer meer voor het mooi. Meestal zit ik daar tussenin, het is zowel goed als mooi.

Als een ander in zijn oude kloffie wil lopen is dat prima, maar dan mag dat andersom toch ook?

Goedkope kleding betekent niet dat je niet kan rijden maar duren kleding betekent ook niet dat je alleen maar voor uiterlijk vertoon bent en dat je een tuthola eerste klas bent. Die laatste gedachtegang hoor ik namelijk ook heel regelmatig.

Het is maar net waar je je zelf prettig bij voelt.

Precies! :j

En ja, ik heb ook vesten van HV Polo, polo's en broeken van Pikeur. Maar ik rijd net zo goed in een shirtje van de H&M en maak qua shirtjes geen onderscheid tussen paardenkledij en 'gewone' kledij, maar ik vind het leuk om te sparen voor een nieuwe rijbroek van Pikeur of voor nieuwe laarzen van Petrie. Hier ben ik wel zuinig op, ik loop zo min mogelijk met mijn leren laarzen door plassen en vet ze minstens eens per maand in etc, want dan gaan ze ook lang mee. :)*

En ja, ik ben nou eenmaal ook een tutje dat er verzorgd uit wil zien, zelfs bij de paarden! :+

Maar ieder het zijne!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:43

Ik doe gewoon mijn paardrijbroek + stal schoenen + trui aan..

Maar ik irriteer me snel als mijn broek of trui niet schoon is.. :')

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:44

Ik heb dan wel leren petrie laarzen, gewoon omdat het veel fijner zit en ook mooier natuurlijk.
Maar ik rij gewoon in shirtjes van de hema of wat dan ook.
Van rijbroeken maakt het me niet veel uit moet niet te duur zijn maar wel goed zitten!

edit: Ik heb ook een aardig prijzige winter rijjas gekregen, maar dat is omdat dat veel beter ademt. Dat is wel een groot verschil tussen wel of geen sport(paardrij)kleding.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:49

Ik heb een pikeur rijbroek, die kon ik in de juiste lengtemaat krijgen, die zit me lekker en ik loop er echt al tijden in rond. Heb nog wel een goedkope(re) broek zodat de pikeur ook eens in de was kan. Maar het liefste... zorg ik er nog voor dat ik die broek van pikeur nog weer droog heb voor ik weer op het paard stap.
Ik heb me toen ik nog niet zo lang reed wel laten verleiden tot het kopen van merkkleding. Toch dat gevoel van erbij willen horen ofzo.
Moet zeggen ik draag het ook echt graag, ook als ik ergens anders rijd en weet dat er op dat moment meerdere mensen aanwezig zijn trek ik toch wel graag iets aan wat netjes is.
Voor de rest rijd ik in grote sweaters die ik bijv. eens van mijn broer heb gekregen omdat die hem niet meer paste, of gewoon oude vesten. Sokken koop ik bij de hema, heb wel wat duurdere laarzen omdat ik anders heel erg last van mijn knieën krijg. Qua setjes die bij elkaar passen.. uhm neej let ik ook niet eens echt op. Als ik het maar warm genoeg heb en het veilig is.

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:11

nou ik draag gewoon een oud shirt trui of hempje maar een paardrijbroek is wel lekker als je een goede hebt (in de winter lekker warm)
maar dat je alles van een duur merk koopt en dan een shirtje van 35 euro tsjaaa beetje overdreven vind ik :o

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:14

_lautje_ schreef:
Ik moet bekennen dat ik dus wel echt alleen maar Kingsland, Anky, PIkeur, etc heb van rijbroeken en van truien heel veel Kingsland. Waarom? Omdat het gewoon veel fijner zit dan niet paarden-bovenkleding. Het is qua pasvorm mooier, zit beter aangesloten en is gemaakt om te rijden.

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. 2-3 jaar geleden reed ik ook in broeken van HH, maar dat is echt niks vergeleken bij mij Pikeur rijbroek.
Die zit zo geweldig, de pasvorm is zo mooi... ik lijk meteen een maat slanker.
Verder rijd ik altijd in een buitenbak dus ik vind het erg fijn dat ze tegenwoordig ruiterkleding met sportstoffen hebben.
Ademende jassen die toch waterdicht zijn en coltruien die snel opdrogen, ik vind het heerlijk.
Het zou voor mij dan weer niks uitmaken of dat nou van een ruitermerk is of van een sportmerk, de prijs blijft toch wel hetzelfde,
ik wil gewoon die eigenschappen en die kwaliteit.

Ik moet er trouwens wel bijzeggen dat ik mijn ruiterkleding ook niet alleen draag bij de paarden, ik heb ook een jas die ik voor gewoon
draag en waar ik heerlijk de hond mee kan uitlaten.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:18

M'n rijbroeken zijn altijd van EJ en HH, daar geef ik niet zoveel geld aan uit.
Shirtjes/polo's/vesten en jassen koop ik wel altijd van de grote merken.
Het is iets duurder maar het rijdt fijn, en ik vind het mooi :) Ik vind het maar
een rare gedachte dat kleding iets met het rijden te maken moet hebben..

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:35

Ik heb niet eens één shirt van een paardenmerk oid :') Ik draag meestal wel wat oudere shirts, maar ze mogen absoluut niet vloeken met mijn dekjes natuurlijk, het liefst moeten ze perfect matchen qua kleur, en ik zal ook niet zo gauw een modelloos shirt aantrekken :') Meestal draag ik gewoon basic shirtjes of hempjes met een vestje. Ik heb ook geen extreem dure rijbroeken, gewoon simpele, ik heb er trouwens wel ooit een gehad met een leren zitvlak, die was wel behoorlijk duur maar na een jaar zat er een gat in het leer.

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:37

ik rij zelf in een eurostarbroek zit mij het beste. en een fleecejasje van de aldi, meer dan 8 jaar geleden gekocht in uitverkoop. polo's van action zeeman enzv.
maar ik vraag mij af of je beter gaat rijden in merkkleding?
lijk mij niet.
en er is een voordeel de meeste merkkleding is ook gericht op een andere leeftijden, en voor dames.
wij heren zijn meestal niet modebewust.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:48

44Myrthe44 schreef:
Ik rij wel met dure merkbroeken, want die zitten zó veel lekkerder! Ik wil nooit meer anders! Ze gaan wel heel erg lang mee, dus ik denk dat je er per jaar ongeveer hetzelfde voor betaalt als een goedkope broek.
Ook heb ik leren rijlaarzen, ook niet om met het merk te showen maar gewoon voor het comfort.
Truien en shirts voor paardrijden koop ik gewoon bij de only of de H&M, daar hebben ze van die lekkere hoodies. Die houd ik strikt gescheiden van de rest van mijn kleding want ik vind het zonde om de kleding die ik normaal gesproken draag naar mijn paard te dragen.

Hier precies hetzelfde. :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:52

Ik ga altijd in ouwe spijkerbroek en met oude shirts en of truien want ze worden toch vies.

Zolang je het maar regelmatig wast en schoon en fris bent dan maakt t me niet uit, want je gaat wel naar de stallen he en niet naar een of ander feest of een theevisite.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:57

Valt me ook op hoor... Maar het scheelt heel erg per stal.

Toen ik op een doe-het-zelf-stalletje met recreatieruiters stond, was het "normaal" dat je in een oude trainingsbroek kwam om de stal te mesten of wat dan ook. Dat zag ik op de andere (luxere) stal, niemand meer doen.

Ik ben er heel makkelijk in, het liefst zelfs een oude trui van mijn vriend... En qua rijkleding kopen, tjah.... De merken boeien me nooit zo heel veel? Vaak betaal je voor een "bekend" merk te veel, meer dan dat het waard is. (Al moet ik eerlijk toegeven dat sommige merken wel echt een betere kwaliteit hebben dan de rijbroeken bij de Boerenbond/Welkoop.) Dus dat snap ik dan nog wel (maar ik ben dan wel zo'n doos die het lekker in de uitverkoop koopt en dan maar de "kleur" van het jaar daarvoor draagt. Ik hoef niet elk seizoen mee te gaan met de kleurtjes die "hip" zijn. Dus voor het rijden wel vaak een merk rijbroek, maar daar doe je ook langer mee. Bijpassende shirtjes ofzo, dat al helemaal niet!

Bovenkleding/jassen koop ik vaak bij de Aldi/Lidl :') super ideaal zijn die en nog goedkoop ook. Ik hoef niet zo nodig per se een paardrijmerk te hebben. Het kan er wel mooier uitzien, maar na een half uur op stal is het toch weer vies :') En voor wie moet ik er mooier uitzien op stal? Mijn paard geeft er niets om :p

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:03

Ik herken het wel! Mensen die elke week een ander zadeldek hebben omdat de andere niet bij haar broek past of de hele collectie van anky willen hebben. Nu rij ik bij mij waar het ook allemaal niet zo belangrijk is. Ik rij ook in de t shirts die helemaal vaal zijn die in mn kast liggen. Of er moet ergens 50 procent korting zijn haha.die vroeger was het volgens mij ook niet zo. Wedstrijden rij ik niet meer omdat er zoveel is veranderd en ik het gevoel krijg dat niemand het meer voor de lol doet

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:05

dit mag natuurlijk ieder voor zich weten, maar als je de hele dag diverse paarden rijdt ga je wel voor kwaliteit.
Zeker voor het schoeisel en broek, bovenkleding hoeft niet perce, een t-shirt met 's winters lange mouwen en zomers korte mouwen met een lekkere bodywarmer is altijd lekker en hoeft niet perce een A-paardenmerk te zijn.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:06

Ik rij zelf gewoon in een "normale" trui, maar vind het daarentegen wel leuk dat m'n paard "merkdekjes" op heeft. Niet om te laten zien: "kijk ik heb een paard met dure spullen", maar meer omdat ik het zelf heel erg mooi vind en er graag wat geld aan uitgeef :) Maar zoals eerder al gezegd, ieder z'n ding!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:08

Maar, hoe doe je dat, dat netjes erbij lopen op stal? Ik ben een manegeruiter, maar ondanks dat ik niet hoef te mesten kom ik nooit zo schoon thuis als ik wegging. Is het geen paardenkwijl of snot, dan wel van een hond en anders heb ik wel een kat geknuffeld.
Ik vind het in catalogi echt prachtig, maar mij lukt het echt niet om er zo uit te zien. :n Vind het dan zo zonde om nieuwe, dure kleren aan te hebben. Koop weleens wat in de sale, trek dat eerst een seizoen gewoon aan en dan daarna naar de paarden (geen broeken hoor en mijn laarzen zijn ook alleen voor op het paard). :+

HappyBuddha

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:10

Ik loop in rubberlaarsjes, een rijbroek van marktplaats en een oude trui haha.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:11

Ik denk dat het er echt vanaf hangt op welke manege je rijdt. Op de manege waar ik rij valt het wel mee. Ik rijd gewoon in een rijbroek die in de aanbieding was (ik vind hem eigenlijk niet zo mooi, maar hij zit wel lekker, mijn moeder zag hem in een winkel en kocht hem voor me). Daarvoor had ik tweedehandsrijbroeken, niks mis mee, vind ik. Ik rijd echt paard omdat het zo'n heerlijke ontspanning is en ik het leuk vind om paarden te borstelen en te verzorgen. Laatst had ik ook een nieuwe cap nodig, nou dat werd een merkloze cap van maar 17 euro. Het maakt mij echt niet uit of het van een merk is of niet, een merk is wel leuk (zit vaak wel beter of betere kwaliteit) maar zeker geen must voor paardrijden.

lesleygjof

Ik heb geen dure kleding. Meestal rijbroeken van 2 halen 1 betalen :P Lekker in mn oude vesten en t shirts, want de paardjes vinden t af en toe leuk om te schuren en te kwijlen op mn kleren.
Zoiezo als ik dure kleren zou hebben, zou ik bang zijn dat ze vies zouden worden, want van die grote grasvlekken zijn lastig om eruit te krijgen. Dus zouden ze in de kast liggen te niksen.
Nee geef mij maar lekker wat oudere en goedkopere kleding.
Rijd ook in rubber joppers, maar dan wel met lederen chaps eronder. Rubber is waterdicht, dus ontzettend handig in dit regenachtige land, en stukke goedkoper.
Een cap is voor mij wel een must dat het van goede kwaliteit is, en word ook om de 2 jaar vervangen, dus om daar wat meer aan te betalen vind ik dan niet zo erg.

bonnie1998

geen merk maar wel kwaliteit en soms merk als ik iets heel fijn vind zitten ofzo