bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:04

Ik draag hem nu alleen met springen, maar heb hem ook een tijd met gewoon dressuren in de bak gebruikt. Vind het een prima ding, heb er geen last van. Enige nadeel is dat ik er zo onder ga zweten. Maar verder heb ik er absoluut geen last van als ik hem draag.

mcjv

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:50

Ik heb er eentje, maar ik draag hem zelden. Ik neem hem meestal mee op ponykamp voor buitenritten en springen, en als ik buitenritten maak draag ik hem liever ook. :j

Reiniera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:09

Ik heb er ook eentje, 1 x aan gehad. Vreselijk. Zonde van me geld.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:13

was hem vanmorgen vergeten met rijden, maar ben op dit moment een chaoot in mijn hoofd. rijdt normaal iedere keer met. vindt dit wel zo prettig en zit prima. ook op lange ritten, vorige week 4,5 uur. nergens last van en zit ook niet in de weg.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:18

ik heb de mijne aan laten meten. het zit geweldig en geen last met rijden en met springen of met het zadelmak maken. vindt het belangrijker dat ie fijn en veilig zit dan de prijs.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:15

ik dressuur alleen maar, want ben absoluut geen springheld, en bovendien heb ik ook geen bodyprotector, dus rijdt er ook niet mee. :)

Amazone2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 00:33

Ik vind bodyprotectors bij dressuur overbodig bij springen adviseerd bijvoordeeld een manege het wel lmdat je bijvoorbeeld op de hondernis kan vallen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 00:34

Ik heb er wel eentje. Ik draag hem niet veel, alleen bij dingen waarvan ik denk dat ik het veiliger vindt (springen, zitles)

xNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:12

Ik heb er geen, maar moet er één kopen voor ponykamp. Waarschijnlijk ga ik dat 2ehands doen, want in het algemeen gebruik ik er geen. :n

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:19

Ik rijd eigenlijk altijd zonder. Ik rij niet veel , en heb er dus ook geen 1. als ik intensief zou rijden, ook wedstrijden zal ik er wel 1 aanschaffen.

Lola25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:37

Ik heb er geen een, en ik rij dus ook zonder :P

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:42

VVDD Van laatst:
Leve mijn bp!
Ik heb er een van Charles Owen. Net een enorm stevig tempur kussen. Ik heb er geen last van met rijden. Hij is wel warm, maar dat is in de lente/herfst/winter alleen maar positief.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:51

Ik rij ( Ivm nieuw paard ) Wel met bodyprotector. Hij zit totaal niet in de weg, of ongemakkelijk. Dit is ook één met allemaal van die flexibele stukjes erin, dus niet één geheel. Zou zo niet weten welk merk. Ik ben er blij mee en merk er niets van tijdens het rijden.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:24

xNoah schreef:
Ik heb er geen, maar moet er één kopen voor ponykamp. Waarschijnlijk ga ik dat 2ehands doen, want in het algemeen gebruik ik er geen. :n

Tweedehands zou ik alleen doen als je hem van iemand kan overnemen, die je kent en waarvan je zeker weet dat hij er netjes mee omgegaan is. Daarnaast is het wel verstandig meerdere te passen en advies te krijgen welke voor jou goed is.

Ik draag zelf sinds anderhalve maand een bp, ik wilde er eigenlijk niet aan. Vond ze overbodig, gewoon goed op je paard blijven zitten. De eerste twee keer dat ik het ding aan had, vond ik het niet fijn. Maar hij ging steeds meer naar mijn lijf staan. En nu zit hij heerlijk. Ik heb gewoon een HH met blokjes vulling.
Vorige week is mijn pony uitgegleden op een glad fietspad, ik kreeg een klein tikje tegen mijn bovenlichaam, toen ze op stond. Schade niets. Ik rij niet meer zonder.

xNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:51

Mijati schreef:
xNoah schreef:

Tweedehands zou ik alleen doen als je hem van iemand kan overnemen, die je kent en waarvan je zeker weet dat hij er netjes mee omgegaan is. Daarnaast is het wel verstandig meerdere te passen en advies te krijgen welke voor jou goed is.

Ik draag zelf sinds anderhalve maand een bp, ik wilde er eigenlijk niet aan. Vond ze overbodig, gewoon goed op je paard blijven zitten. De eerste twee keer dat ik het ding aan had, vond ik het niet fijn. Maar hij ging steeds meer naar mijn lijf staan. En nu zit hij heerlijk. Ik heb gewoon een HH met blokjes vulling.
Vorige week is mijn pony uitgegleden op een glad fietspad, ik kreeg een klein tikje tegen mijn bovenlichaam, toen ze op stond. Schade niets. Ik rij niet meer zonder.

Thnx voor de tips. Ik zal inderdaad even vragen, ik ken alleen niemand die ook paardreed en die er toevallig nog een heeft. Ik zal is goed nadenken.

Roos_Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:04

hoi,

ik rijd zelf alleen met bodyprotector tijdens springen en buitenritten. Dit vind me moeder veiliger.. Ik vind zelf een body niet lekker zitten... maar alles voor de veiligheid ! :)

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:03

Ik moet rijden met een bodyprotector van mijn ouders.
Bodyprotectors zijn goed als je tegen een hek knalt of op je rug valt,
maar als je op je zij valt kan je al snel een gebroken sleutelbeen hebben met de mindergoede modellen.
De supergoeie modellen zijn wel duur :( :D
Het is echt wel onnatuurlijk met zo'n bodyprotector maar ik rij liever met bodyprotector dan helemaal niet.
Gelukkig mag ik die wel uitdoen met voltige... :D

2000_rachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:13

ik rij eigenlijk altijd met bodyprotector, heb 'm toch dus waarom niet?
:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:46

Ik heb er nooit echt mee gereden, ook niet met springen of op buitenrit, maar ik ben anderhalf jaar geleden flink gevallen waardoor ik twee scheve ruggewervels heb waar ik dagelijks erg veel last heb. Nooit echt over nagedacht verder, maar de eigenaresse van het paard wat ik op dit moment rijd heeft op stal gewoon een bodyprotector liggen dus ik rijd er wel regelmatig mee. Niet omdat ik me veiliger voel maar omdat ik rechtop word geforceerd waardoor ik mijn rug ontlast.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:11

Alleen tijdens het springen :)

Ik val meestal recht in de balken en heb nergens last van ;)

Sarah395

Woonplaats: In de buurt van een plaatsje vlakbij een ander plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:25

ik rij zonder bodyprotector.
zonder reden eigenlijk

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:41

Ik heb zelf een bodyprotector.
Met springen ALTIJD!
Heb hem afgelopen winter met een wedstrijd wegens verkleden niet aangehad, ik ben gevallen en werd per ambulance afgevoerd.

Met buitenrijden had ik hem ook altijd om, maar wij hebben nu een airbagvest, en dat zit net wat lekkerder.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:25

Ik draag er altijd een met springen hoe hoog ik ook ga!
Ik vindt het eerlijk gezegd ook wel dom van kinderen die dan m springen of hoger en dan zeggen van ik heb er geen meer nodig. Er kan altijd wat gebeuren!

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:01

Ik reed altijd zonder bodyprotector, maar mocht ik nu ooit weer beginnen met rijden dan zou ik denk ik wel met willen rijden, tegenwoordig zijn ze weer moderner :)