Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Paardlief loopt er zo in, staat heerlijk rustig te eten, voelt hem nauwelijks onderweg.
LBLGypsyCobs schreef:In een bocht werken de krachten op het lichaam van het paard anders dan op een rechte lijn.
Hoe langzaam ook, in een bocht naar rechts zal het lichaam naar links gaan.
Als het paard dan niet de ruimte heeft om links een been buiten de massa te zetten voor steun, wordt het onrustig.
Ik heb het idee dat vooral breder gebouwde paarden hier moeite mee hebben.
sflj schreef:LBLGypsyCobs schreef:In een bocht werken de krachten op het lichaam van het paard anders dan op een rechte lijn.
Hoe langzaam ook, in een bocht naar rechts zal het lichaam naar links gaan.
Als het paard dan niet de ruimte heeft om links een been buiten de massa te zetten voor steun, wordt het onrustig.
Ik heb het idee dat vooral breder gebouwde paarden hier moeite mee hebben.
Ik wed dat ik door een bocht kan rijden en jij, in de trailer, je gewicht niet hoeft verplaatsen.

sflj schreef:Ik geloof je.
Maar helaas zijn jij en ik uitzonderingen. Ik vermoed dat 90% (of meer) geen idee heeft. Ik zie het helaas dagelijks gebeuren en heb medelijden met al die paarden. Gelukkig vergeven de meesten gemakkelijk. Maar al die arme zielen die de trailer niet meer in durven en waarvan de eigenaar maar niet snapt waarom...
Nóg beter is achterwaarts en dan diagonaal maar dat kan niet in de meeste trailers.