Pony wilt naar andere paarden ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annetjee19

Re: Pony wilt naar andere paarden ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:21

Gewoon zeggen dat je een weide te huur hebt voor 1 paard met je eigen paard. Er zijn genoeg mensen die hun paardje 24/7 buiten willen :)

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 00:16

Kan het verder dan niet voor problemen zorgen ? Als de een binnen staat en de andere daar in de regen staat .. ?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:22

wij hebben de shetlander gewoon bij onze andere pony, samen op stal. de een binnen en de ander buiten is natuurlijk niet heel gezellig, maar beter dan de hele dag alleen. ik weet niet hoe groot je stal is?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:31

Is er geen plek voor 2 kleine paardjes die buiten kunnen blijven?

Dat jou pony naar binnen gaan snachts of waneer jij dat ook doet, en dat er dan twee 'huurders' buiten blijven.

Stel een huur contractje op, en voor de rest komt daar niet heel veel bij kijken toch?

Misschien verdien je er zelfs nog aan. Hoewel je bent natuurlijk veel meer ruwvoer kwijt. :')

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 13:39

Mijn stal is zeker niet groot genoeg voor daar 2 paarden in te zettn , dan gebeuren er ongelukken ! Wat NeverGiveUp zegt is natuurlijk een goede oplossing. Wat jammer dat mijn moeder het er totaal niet mee eens is :( Ik ga heel veel moeite moeten doen om haar te overhalen ..

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:42

Je zou eens op internet een paar atikelen op kunnen zoeken over paarden die alleen staan en wat voor effecten het heeft, en dat aan je moeder laten lezen. Ik weet zeker dat je moeder het dan goedkeurt.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:07

Hoi,

Jouw paard schreeuwt om een natuurlijker systeem waarbij hij altijd contact heeft met soortgenoten. Een paard is een kuddedier, de kudde zorgt voor veiligheid. Indien je een paard alleen houdt ontneem je hem een fundamenteel onderdeel van zijn bestaan, veiligheid. Af en toe even sociaal contact met andere paarden weegt niet op tegen een natuurlijk , veilig en prettig leven samen met soortgenoten.

Jouw argument over de kosten gaat naar mijn opinie niet op. Ook ik heb jaren geleden een welsh a pony bij mijn paard gezet voor het welzijn van het paard. Je hebt je eigen wei, je hoeft dus geen extra stallingsgeld te betalen. Stallingsgeld zorgt ervoor dat een shet even duur zou zijn als een groot paard. Ontworming kost geen drol, hoefjes kappen en enten ook niet. Wees even eerlijk, zo vaak heb je normaal gezien geen dierenarts nodig. En 1 a 2 keer in de maand niet op stap gaan, of maar 1 truitje kopen ipv 2 en je hebt binnen no time een financieel buffertje voor als er wel een dierenarts nodig is. Mijn welsh was 22 toen hij bij mij kwam als gezelschapspaardje voor mijn grote paard. Er is nog nooit een dierenarts bij hoeven komen. kwa voer kost hij nagenoeg niets (van maart tot november niets, van november tot februari 1 kg muesli en nog geen klein pakje hooi per week) ontworming 4 x per jaar en bekappen ook 4 keer per jaar doe daar een keer enten bij en je bent klaar...

Het is maar net waar je je geld aan uit wilt geven..

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 16:40

Nou ja je moet het geld wel hebben voor als er iets gebeurd.. :) Daarbij zeg ik net dat ik het dolgraag zou willen voor mijn pony.. Ik gebruik het niet als argument hoor ;)

Narita : Klopt ! Is inderdaad een goed idee !

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:30

Ja maar zo'n buffer is echt sneller gemaakt als je denkt... Maak voor jezelf eens een overzicht van je inkomsten en uitgaven. Dan zie je waar je op kunt besparen (een keertje minder uitgaan in de week ,iets minder vaak/ minder dure kleding, iets minder vaak a-merk eten/snoep etc). Dat geld zet je opzij voor je paardjes.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:42

Ik zou dit aan je mams laten zien. :)

Maakt het haar dan niet uit? Of geloofd ze niet dat het zo is?

Snap dat het vervelend is dat jij het wel wilt, en het ook echt nodig is maar de bepalende factor niet mee werkt :))

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 23:54

Ik weet het niet , ze vind dat ik elke keer maar meer wil snapje.. Ze zegt : Ja eerst wil je een paard dan wil je dat dan wil je zus.. En nu wil je weer een shet er bij .. Het houd ook nooit op. Nouja elke keer als ik er over begin krijg ik zo van die antwoorden