mag een pensionhouder iemand weigeren van zijn erf??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Re: mag een pensionhouder iemand weigeren van zijn erf??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:12

vriend op vriendin haar account haha ik begrijp je goed hoor! hoop dat er een oplossing gevonden kan worden

pipo

Hoe of wat kunnen we natuurlijk nooit achterhalen, maar je pensionhouder/ster kan iedereen de toegang weigeren zelfs jou en zelfs als je paardje daar staat. Blijkbaar is je vriend niet zo heel erg netjes geweest anders was er vast niet zo'n ophef over gemaakt. Ik praat niks goed niet jullie kant maar ook de kant van de pensionhouder niet. In de wereld is al zoveel zinloos geweld, laten we eens wat van een ander accepteren. (zonder dat je gelijk de hel in wordt vervloekt) en andersom. Hoe moeilijk is het om te zeggen dat je verkeerd ziet of dat een ander gelijk heeft.. of dat je als leek een andere visie heb. Iedereen heeft gelijk zijn mening klaar.. er wordt niets meer gevraagd.. en dat valt dus vaak niet in goede aarde, in dit geval niet bij de jager, de boer, de pensionhouder en jullie... Het zou schelen als men eerst denkt voordat iemand zijn mond opendoet. Kan een dooie schelen of zelfs een wereldoorlog.

love_Soraya

nou als dat echt zo is, zal ik een andere stal gaan zoeken.. moet bespreekbaar zijn toch met de staleigenaresse?? als ze daar echt niet voor open staat moet je je afvragen in hoeverre ze voor je paard wel bespreekbaar is als er wat is of jij wil wat veranderd hebben..

Maar ging je vriend vaak mee dan naar je paard?? en hoe denken de andere pensionklanten erover?

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 20:18

als ik het vanaf het terrein van de stal had gedaan,dan zou ik het begrip nog kunnen opbrengen voor het commentaar van de eigenaar,maar ben bewust van het terrein afgestapt.
Ja ik kwam er regelmatig en als mijn vriendin ziek is,of niet kon ,ving ik het op..........

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:21

Colway; ik meen dit serieus. Ik ken (via mijn werk) meer als voldoende mensen die door dit soort manier van spreken echt ploffen (fijn als er dan geweren in het spel zijn). Door mijn werk zie ik op de eerste rij ook exact wat voor effect woorden, taal, non-verbale houding heeft. Je kan echt goed sturen of je een situatie uit de hand laat lopen of deescaleert. Hierna pas confronteren. Dit is overigens ook veel effectiever.

Mond houden. Neen dat vind ik niet nodig (ik ben soms veel harder in het confronteren naar mijn patienten als een collega, maar ik kies wel uit wanneer en op welke manier), maar niet op een manier waardoor je stalhouder zijn vergunning kan verliezen de volgende keer dat hij er een nodig heeft omdat de buurt boos is. Juist voor dit soort dingen zijn er ook andere opties. Overigens zou ik eerder in gesprek gaan met de jachtopziener of de (stal)baas. Jij stapt in je auto en rijdt naar huis...stalbaas niet...

Wachter, heb je zicht op je intonatie, je houding, je gezichtsuitdrukking, je manier van gaan, je stemtimbre en de context? Iemand die zich bedreigd voelt is niet altijd bedreigd geweest. Het een kan veel reeeler aanvoelen als het ander. Je komt van zijn erf en gaat naar hem toe...dus dat is gelinkt

Ik word soms letterlijk bedreigd en soms voel ik mij bedreigd. Dat komt slechts zelden overeen.

Stom voorbeeld:"Ik wacht op je op de hoek"
Gesproken door een lief blond meisje, op zachte toon, vriendelijke glimlach,...
Of door een zwarte man, die je zag smiespelen met die andere,...
(echt ik kan hier duizenden scenarios's in bedenken van de huurmoordernares tot de man die zijn vrouw een aanzoek wilt doen...)
Nog een:Kind komt thuis van oma en zegt:"Ik heb zo'n lekkere tomatensoep gegeten"
mama:"Oei hij vindt de mijne niet lekker"
kind bedoelt: ik had honger en heb er van genoten!
Laatst bijgewerkt door wizewo op 19-12-12 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:24

upendo schreef:
Bij dit soort rare verhalen zou ik al snel geneigd zijn een andere stalling te zoeken...

Wat als jij nou eens een keer iets zegt wat volgens hem niet door de beugel kan, mag je straks niet meer bij je paard...

Genoeg stallingen hoor, door zulk gedrag in deze tijd gooi je alleen maar je eigen financiële glazen in...

Verhalen moet je altijd van 2 kanten horen!
En een stalhouder mag zeker iemand weigeren op zijn erf!

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 20:27

we verliezen het uit eindelijke verhaal uit het oog,het gaat er mij om dat de jager stopt of beter gaat schieten want het was te zielig om naar te kijken hoe hij met die hazen om ging,en de volgende keer doe ik het weer,mocht ik weer zo zien.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:29

Dan neem je contact op met zijn baas (jachtopzichter van het gebied oid) of de politie. Dat lijkt mij effectiever.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:29

mh, dan snap ik even iets niet. Het gaat je om het jagen zeg je nu, maar je titel zegt of een pensionhouder iemand mag weigeren. Daar wordt volop op gereageerd, je vraagt immers om reactie hierop, maar het gaat ergens anders om?

Snap dat het niet leuk is om te horen dat je vriend inderdaad geweigerd mag worden. Maar dat is toch wel je vraag geweest in de openingspost?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:35

Ik denk dat dat het verschil is tussen vraag van TS en vraag van de vriend. (Overigens TS en Vriend, best een apart account aanmaken, bokt regeltjes zijn niet zo voor de gedeelde accounts)

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 20:35

mijn vriendin wilde graag weten of de staleigenaar mag weigeren en zij is ook de gene die die vraag heeft gesteld ,op Bokt..............en ik (de vriend) vind de hazen net zo belangrijk

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:36

oke duidelijk, thanx voor de uitleg!

En inderdaad een eigen account is zo aangemaakt.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:40

Ik denk dat iedereen er ook achter staat dat de hazen een "net" einde krijgen als ze dat toch moeten krijgen en het siert je dat je daar voor op wilt komen en dat belangrijk vindt. Ik reageer enkel op de manier waarop, dat kan een stukje handiger en effectiever.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:42

wachter schreef:
Er was een jager die een velt verderop aan het jagen was en hij schoot regelmatig verkeerd waardoor de hazen zwaargewond raakte en niet in een keer dood was en dat gebeurde niet een keer maar de hele tijd terwijl de andere jagers wel goed schoten . dus mijn vriend is daar heen gelopen dus van het stal terrein af en heeft tegen die man gezegd als je niet in een keer een haas dood kan schieten hij beter op de kermis kon gaan schieten.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Groot compliment aan je vriend! Hij heeft groot gelijk. En tja, als een grondeigenaar de vorm van je neus niet mooi vind kan hij je ook weigeren. Op eigen grond is geen reden nodig.... gelukkig maar, anders zou je rare situaties krijgen!
Maar wel heel vervelend voor jou! En bovendien kinderachtig....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:42

Elk dier maar ook elk mens is belangrijk. Respect is voor elk levend wezen op aarde, zelfs voor bv een dictator die denkt boven de mensheid te staan. Dus voor je haas, de staleigenaar en de jager. Dat iemad iets doet waar je het niet mee eens bent is een kwestie van communiceren en helaas is dat bij sommige niet het 1e waar men aan denkt.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:46

GamblersCup schreef:
iana schreef:
Dit is inderdaad een kinderachtige reactie door een man die zich wil verdedigen(

Of de vriend van TS heeft het helemaal niet zo netjes en rustig gezegd als hier beweerd wordt ;)

Niet dat de staleigenaar-kwestie hier iets mee te maken heeft, maar als je hazen slecht schiet waardoor ze liggen te creperen (en niet 1x maar steeds weer) moet je niet zeuren als iemand langskomt die geen zalvende woordjes in dichtvorm tegen je spreekt. 8-)

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 20:47

de eigenaresse van de stal ,heeft alleen maar gereageerd met argumenten die ze gehoord heeft van derde zonder mij eerst te vragen(vriend) hoe of wat,en daardoor had ze haar oordeel al klaar...........dus uitpraten zal moeilijk worden.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:52

En wat maakt dat ze op basis van 1 ding deze beslissing maakt? Is het op een ding? (en nu ga ik zwijgen want ik kan zo weg moeten)
nog een kleine toevoeging: Kun je staleigenaresse niet eens bellen en vragen voor een gesprek? Of vragen of de vriendin dat eens wil aankaarten?

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 20:58

ze viel eerst mijn vriendin aan op stal,die vertelde haar neem contact op met mijn vriend want die kan het je helemaal vertellen.............heb haar zelf opgebeld,om het te bespreken maar ze stond niet open voor een gesprek,het enige wat ze me vertelde,dat ze de buurman al 15 jaar kent,dat ze de zelfde jagers zal huren voor haar land en dat ik niet meer welkom ben,ik kon er amper tussen komen...........dus ben ik klaar met zoeen persoon,en zal ze mijn geld niet meer krijgen.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:30

Ik zou bijna zeggen dat ik niet snap waarom je dit topic opent. Ik zou meteen op zoek gaan naar een andere stal....

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 22:01

Ja wat ik al eerder zij goede stallen zijn zeldzaam helaas! Maar iedereen bedankt: :-)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:08

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om in dit topic bij de vraag van de topicstarter te blijven. Over jagen kan je terecht in de andere topics die hier recent over geopend zijn. Vanaf hier dus graag weer on topic.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:11

Ik denk dat de vraag van TS wel beantwoord is.